Temelini insanlar ve kurumlar arasındaki ilişkilerin meydana getirdiği sosyal sermaye, bireylerin içerisinde bulundukları toplumsal ilişkilere farklı bir yaklaşımla bakabilmeyi sağlamaktadır. Bundan dolayıdır ki kavram, kurum kimliğinin şekillenmesinde önemli bir yere sahiptir. Kurumların kendini tanımlama biçimi olan kurum kimliği ise; davranışından iletişim şekline, duruşundan vizyonuna kadar insan kaynağının oluşturduğu sosyal sermaye ile şekillenmektedir. Kalkınma sürecinde önemli bir yeri olan sosyal sermaye, ülkelerin gelişmişlik ve kurumların da gelecek vaat etme düzeylerinde yalnızca soysa açıdan değil, fiziki olarak da verimlilik artışına katkı sağlar. Dolayısıyla ekonomik sistemlerde çeşitli vasıtalar yardımıyla verimlilikte artışa, maliyetlerde ise azalışa yol açtığını söylemek mümkündür. Bu sebeple gelişmekte olan kurumların, sektörlerinde lider konumda olan kurumlarla aralarındaki ekonomik farklılıkları kapatabilmeleri için kurum kimliklerine uygun şekilde sosyal sermaye yapılarını geliştirmeleri son derece önemlidir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 9 |