Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

SOSYAL SERMAYENİN KURUM KİMLİĞİNDEKİ ÖNEMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 9, 131 - 146, 30.09.2018

Öz

Temelini insanlar ve kurumlar arasındaki ilişkilerin meydana getirdiği sosyal sermaye, bireylerin içerisinde bulundukları toplumsal ilişkilere farklı bir yaklaşımla bakabilmeyi sağlamaktadır. Bundan dolayıdır ki kavram, kurum kimliğinin şekillenmesinde önemli bir yere sahiptir. Kurumların kendini tanımlama biçimi olan kurum kimliği ise; davranışından iletişim şekline, duruşundan vizyonuna kadar insan kaynağının oluşturduğu sosyal sermaye ile şekillenmektedir. Kalkınma sürecinde önemli bir yeri olan sosyal sermaye, ülkelerin gelişmişlik ve kurumların da gelecek vaat etme düzeylerinde yalnızca soysa açıdan değil, fiziki olarak da verimlilik artışına katkı sağlar. Dolayısıyla ekonomik sistemlerde çeşitli vasıtalar yardımıyla verimlilikte artışa, maliyetlerde ise azalışa yol açtığını söylemek mümkündür. Bu sebeple gelişmekte olan kurumların, sektörlerinde lider konumda olan kurumlarla aralarındaki ekonomik farklılıkları kapatabilmeleri için kurum kimliklerine uygun şekilde sosyal sermaye yapılarını geliştirmeleri son derece önemlidir.

Kaynakça

  • Abdioğlu, H. ve Yavuz S. (2013). “İşletmelerde Sosyal Sermayenin Ölçümlenmesi ve Raporlanmasına Yönelik Bir Araştırma”, A.K.Ü. İİBF Dergisi, Cilt: XV, Sayı: I, ss.33-36.
  • Altay, A. (2007). “Bir Kamu Malı Olarak Sosyal Sermaye ve Yoksulluk İlişkisi”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, s.337-362.
  • Aydın, S. (1998). “Kimlik Sorunu Ulusalcılık Türk Kimliği”, Ankara: Öteki Matbaası.
  • Ayla Okay. (2005). Kurum Kimliği, 5. Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Bilgin, N. ve Kaynak, R. (2008). “Sosyal Sermaye Faktörlerinin İş Başarısına Etkisi: Üniversite Çalışanları Üzerine Ampirik Bir Çalışma”, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 32, No: 1, s. 29-38.
  • Çalışkan, D. (2010). “Yenilikçi Oluşumlarda Sosyal Sermayenin Rolü ve Burdur İli Üzerine Bir Araştırma”, S.D.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, ISPARTA.
  • Çetin, M. (2006). “Bölgesel Kalkınmada Sosyal Ağların Rolü: Silikon Vadisi Örneği”, D.E.Ü. İ.İ.B.F Dergisi, Cilt: 21, Sayı: 1, s. 1-25.
  • Erselcan, F. (2009). “Disiplinler Arası Ortak Bir Çalışma Alanı Olarak Sosyal Sermaye”, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 35, Sayı: 2, s. 248-256.
  • Eşki, H. (2009). “Sosyal Sermaye Önemi, Üretimi ve Ölçümü Üzerine Bir Alan Araştırması”, S. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, , Konya.
  • Field, J. (2008). “Social Capital”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çevirenler: Bahar Bilgen ve Bayram Şen, Sena Ofset, 2. Baskı, İstanbul.
  • Fukuyama, F. (2000). ”Social Capital and Civil Society”, International Monetary Fund. IMF Working Paper. WP/00/74.
  • Gabbay, M. Shauland ve Leenders, Roger Th.A.J. (1999). “Corporate Social Capital: The Structure of Advantage and Disadvantage” Corporate Social Capital and Liabilitiy. Eds:R.Th.Aj. Leendersand S.M.Gabbay, Boston: Kluwer Academic Publishers.
  • Gerni, M. (2013). “Sosyal Sermaye ve Örgütsel Boyutu”, İstanbul, Beta Yayınları.
  • Gerşil, G.S ve Aracı, M. (2011). “Sosyal Sermayenin Güven Unsurunun İş Görenlerin Performansı Üzerine Etkileri”, Çalışma ve Toplum, Sayı: 1, ss.44.
  • Grootaert, C. ve Bastelaer, Thierry, V. (2001). “Understanding and Measuring Social Capital: A Synthesis of Findings and Recommendations From The Social Capital Initiative, Social Capital Initiative Working Paper, No:24, World Bank, Social Development Department, Washington, D.C.
  • Kangal, N. (2013). “Sosyal Sermaye Teorileri ve Sosyal Sermaye Kalkınma İlişkisi: Türkiye Örneği”, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • Kapu, H. (2008). “Sosyal Sermaye ve Organizasyonların Öngörü Yeteneğini Geliştirme Gücü”, İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 22, Sayı:1, 259-288.
  • Karagül, M. ve Masca, M. (2005). “Sosyal Sermaye Üzerine Bir İnceleme”, A.K.Ü. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1: 37-52.
  • Kiessling, W ve Spannagl, P. (1996). “Corporate Identity: Unternehmensleitbild-Organisations Cultur”, 1. Aufl., Alling: Sandmann, Aktaran: Ayla Okay, (2005). “Kurum Kimliği”, 5. Baskı, İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Kuşat, N. (2012). “Sürdürülebilir İşletmeler için Kurumsal Sürdürülebilirlik ve İçsel Unsurları”, Afyon
  • Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:14, Sayı: 12, ss: 227-242
  • Okay, A. (2005). “Kurumsal İletişim ve Kurum Kimliği” Rüveyde Akyürek, (Ed), Kurumsal İletişim Yönetimi, (Elektronik Versiyon) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 3-22.
  • Olins, W. (1990). “Corporate Identity; Making Business StrategyVisible Through Desingn”, Londan: Harward Business School Press.
  • Ören, K. (2007). “Sosyal Sermayede Güven Unsuru ve İşgücü Performansına Etkisi”, Kamu-İş, Cilt: 9, Sayı: 1, 71-90.
  • Özdemir, A. Ayşe (2009). “Örgütlerde Sosyal Sermaye ve Sosyal Sermaye Yönetimi” Yönetim Yaklaşımlarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik. Edt. Senem Besler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Pelsmacker, P.D, Geuens, M. ve Bergh, J.V.D. (2011). “Marketing Communications”, London: Financial Times.
  • Peltekoğlu, F.B. (2007). Halkla İlişkiler Nedir, 5. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Plagens, G.(2011) “Social Capital and Education: Implications for Student and School Performance, Eve C/Education and Culture, 27 (1), 40-64.
  • Putnam, R.D. (1995). “Bowling Alone: Americas Declining Social Capital”, Journal of Democracy, 6. 1, 65-78.
  • Seçer, B. (2009). “İşgücü Piyasasında Sosyal Sermaye”, Kamu-İş, Cilt: 10, Sayı: 3, 103-130.
  • Solow, R. (1999). “Social Capital-A Multifaceted Perspective”, The World Bank. Washington DC.
  • Şan, M. K. (2007). “Bilgi Toplumuna Geçişte Sosyal Sermayenin Taşıdığı Önem ve Türkiye Gerçeği”, Bilgi Ekonomisi ve Yönetim Dergisi, Cilt: II, Sayı: I.
  • Şan, M.K. ve Şimşek, R. (2011). “Sosyal Sermaye Kavramının Tarihsel-Sosyolojik Arka Planı”, Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 1, 88-110.
  • Tüysüz, N. (2011). “Sosyal Sermayenin Ekonomik Gelişme Açısından Önemi ve Sosyal Sermaye Endeksinin Hesaplanması”, Uzmanlık Tezi, Yayın No: 2827.
  • Yarcı, S. (2011). “Pierre Bourdieu da Sosyal Sermaye Kavramı”, Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 1, 125-135.
  • Yıldız, Z. ve Topuz, H. (2011). “Sosyal Sermaye ve Ekonomik Kalkınma İlişkisi Açısından Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme”, Sosyal Siyaset Konferansları/Journal of Social Policy Conferences, Sayı: 61/2, 201-226.
Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 9, 131 - 146, 30.09.2018

Öz

Kaynakça

  • Abdioğlu, H. ve Yavuz S. (2013). “İşletmelerde Sosyal Sermayenin Ölçümlenmesi ve Raporlanmasına Yönelik Bir Araştırma”, A.K.Ü. İİBF Dergisi, Cilt: XV, Sayı: I, ss.33-36.
  • Altay, A. (2007). “Bir Kamu Malı Olarak Sosyal Sermaye ve Yoksulluk İlişkisi”, Ege Akademik Bakış Dergisi, Cilt: 7, Sayı: 1, s.337-362.
  • Aydın, S. (1998). “Kimlik Sorunu Ulusalcılık Türk Kimliği”, Ankara: Öteki Matbaası.
  • Ayla Okay. (2005). Kurum Kimliği, 5. Baskı, İstanbul: MediaCat.
  • Bilgin, N. ve Kaynak, R. (2008). “Sosyal Sermaye Faktörlerinin İş Başarısına Etkisi: Üniversite Çalışanları Üzerine Ampirik Bir Çalışma”, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 32, No: 1, s. 29-38.
  • Çalışkan, D. (2010). “Yenilikçi Oluşumlarda Sosyal Sermayenin Rolü ve Burdur İli Üzerine Bir Araştırma”, S.D.Ü Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, ISPARTA.
  • Çetin, M. (2006). “Bölgesel Kalkınmada Sosyal Ağların Rolü: Silikon Vadisi Örneği”, D.E.Ü. İ.İ.B.F Dergisi, Cilt: 21, Sayı: 1, s. 1-25.
  • Erselcan, F. (2009). “Disiplinler Arası Ortak Bir Çalışma Alanı Olarak Sosyal Sermaye”, C.Ü. Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt: 35, Sayı: 2, s. 248-256.
  • Eşki, H. (2009). “Sosyal Sermaye Önemi, Üretimi ve Ölçümü Üzerine Bir Alan Araştırması”, S. Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Doktora Tezi, , Konya.
  • Field, J. (2008). “Social Capital”, İstanbul Bilgi Üniversitesi Yayınları, Çevirenler: Bahar Bilgen ve Bayram Şen, Sena Ofset, 2. Baskı, İstanbul.
  • Fukuyama, F. (2000). ”Social Capital and Civil Society”, International Monetary Fund. IMF Working Paper. WP/00/74.
  • Gabbay, M. Shauland ve Leenders, Roger Th.A.J. (1999). “Corporate Social Capital: The Structure of Advantage and Disadvantage” Corporate Social Capital and Liabilitiy. Eds:R.Th.Aj. Leendersand S.M.Gabbay, Boston: Kluwer Academic Publishers.
  • Gerni, M. (2013). “Sosyal Sermaye ve Örgütsel Boyutu”, İstanbul, Beta Yayınları.
  • Gerşil, G.S ve Aracı, M. (2011). “Sosyal Sermayenin Güven Unsurunun İş Görenlerin Performansı Üzerine Etkileri”, Çalışma ve Toplum, Sayı: 1, ss.44.
  • Grootaert, C. ve Bastelaer, Thierry, V. (2001). “Understanding and Measuring Social Capital: A Synthesis of Findings and Recommendations From The Social Capital Initiative, Social Capital Initiative Working Paper, No:24, World Bank, Social Development Department, Washington, D.C.
  • Kangal, N. (2013). “Sosyal Sermaye Teorileri ve Sosyal Sermaye Kalkınma İlişkisi: Türkiye Örneği”, S.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü, Yüksek Lisans Tezi, Konya
  • Kapu, H. (2008). “Sosyal Sermaye ve Organizasyonların Öngörü Yeteneğini Geliştirme Gücü”, İktisadi İdari Bilimler Dergisi, Cilt: 22, Sayı:1, 259-288.
  • Karagül, M. ve Masca, M. (2005). “Sosyal Sermaye Üzerine Bir İnceleme”, A.K.Ü. Ekonomik ve Sosyal Araştırmalar Dergisi, 1: 37-52.
  • Kiessling, W ve Spannagl, P. (1996). “Corporate Identity: Unternehmensleitbild-Organisations Cultur”, 1. Aufl., Alling: Sandmann, Aktaran: Ayla Okay, (2005). “Kurum Kimliği”, 5. Baskı, İstanbul: Mediacat Kitapları.
  • Kuşat, N. (2012). “Sürdürülebilir İşletmeler için Kurumsal Sürdürülebilirlik ve İçsel Unsurları”, Afyon
  • Kocatepe Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, Cilt:14, Sayı: 12, ss: 227-242
  • Okay, A. (2005). “Kurumsal İletişim ve Kurum Kimliği” Rüveyde Akyürek, (Ed), Kurumsal İletişim Yönetimi, (Elektronik Versiyon) Eskişehir: Anadolu Üniversitesi, 3-22.
  • Olins, W. (1990). “Corporate Identity; Making Business StrategyVisible Through Desingn”, Londan: Harward Business School Press.
  • Ören, K. (2007). “Sosyal Sermayede Güven Unsuru ve İşgücü Performansına Etkisi”, Kamu-İş, Cilt: 9, Sayı: 1, 71-90.
  • Özdemir, A. Ayşe (2009). “Örgütlerde Sosyal Sermaye ve Sosyal Sermaye Yönetimi” Yönetim Yaklaşımlarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik. Edt. Senem Besler, Beta Yayınları, İstanbul.
  • Pelsmacker, P.D, Geuens, M. ve Bergh, J.V.D. (2011). “Marketing Communications”, London: Financial Times.
  • Peltekoğlu, F.B. (2007). Halkla İlişkiler Nedir, 5. Baskı, İstanbul: Beta Yayınları.
  • Plagens, G.(2011) “Social Capital and Education: Implications for Student and School Performance, Eve C/Education and Culture, 27 (1), 40-64.
  • Putnam, R.D. (1995). “Bowling Alone: Americas Declining Social Capital”, Journal of Democracy, 6. 1, 65-78.
  • Seçer, B. (2009). “İşgücü Piyasasında Sosyal Sermaye”, Kamu-İş, Cilt: 10, Sayı: 3, 103-130.
  • Solow, R. (1999). “Social Capital-A Multifaceted Perspective”, The World Bank. Washington DC.
  • Şan, M. K. (2007). “Bilgi Toplumuna Geçişte Sosyal Sermayenin Taşıdığı Önem ve Türkiye Gerçeği”, Bilgi Ekonomisi ve Yönetim Dergisi, Cilt: II, Sayı: I.
  • Şan, M.K. ve Şimşek, R. (2011). “Sosyal Sermaye Kavramının Tarihsel-Sosyolojik Arka Planı”, Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 1, 88-110.
  • Tüysüz, N. (2011). “Sosyal Sermayenin Ekonomik Gelişme Açısından Önemi ve Sosyal Sermaye Endeksinin Hesaplanması”, Uzmanlık Tezi, Yayın No: 2827.
  • Yarcı, S. (2011). “Pierre Bourdieu da Sosyal Sermaye Kavramı”, Akademik İncelemeler Dergisi, Cilt: 6, Sayı: 1, 125-135.
  • Yıldız, Z. ve Topuz, H. (2011). “Sosyal Sermaye ve Ekonomik Kalkınma İlişkisi Açısından Türkiye Üzerine Bir Değerlendirme”, Sosyal Siyaset Konferansları/Journal of Social Policy Conferences, Sayı: 61/2, 201-226.
Toplam 36 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Banu Dayanç Kıyat

Yayımlanma Tarihi 30 Eylül 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 9

Kaynak Göster

APA Dayanç Kıyat, B. (2018). SOSYAL SERMAYENİN KURUM KİMLİĞİNDEKİ ÖNEMİ ÜZERİNE BİR İNCELEME. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(9), 131-146.