Bu çalışmanın amacı, yerel düzeyde öğrencilerin akademik, mesleki ve toplumsal alandaki kaygılarına ve uyum problemlerine etki eden etmenleri betimlemektir. Yükseköğretim Kurulu’nun (YÖK) yayınladığı listeye göre Türkiye’deki üniversite sayısı yaklaşık 190 civarındadır. Bu üniversitelerde öğrenim gören öğrenci sayısı ise 7 milyonu geçmektedir. Üniversite yaşamı, çok farklı kültürlerden gelen öğrencilerin pek çok konuda kendilerini deneyimledikleri, beklentilerine cevap aradıkları ve uyum sağlamada bireysel potansiyellerini kullandıkları bir süreci içermektedir. Bu sürecin kimi öğrencilerde olumlu, kimi öğrencilerde ise olumsuz yansımalar ortaya koyduğu da bir gerçektir. Yerel düzeyde bu olumsuz yansımaların neler olduğu bu çalışmanın konusunu oluşturmuştur. Bu doğrultuda bu çalışmanın amacı, yerel düzeyde öğrencilerin akademik, mesleki ve toplumsal alandaki kaygılarına ve uyum problemlerine etki eden etmenleri betimlemektir. Çalışmanın evrenini Çankırı Karatekin Üniversitesi öğrencileri oluşturmaktadır. Örneklemini ise Edebiyat Fakültesi Sosyoloji Bölümü’nde öğrenimine devam eden birinci ve dördüncü sınıflardaki kadın ve erkek öğrencilerin tamamı oluşturmaktadır. Bu çalışma nicel yöntem kapsamında yürütülmüştür. Demografik Bilgi Toplama Formu, Üniversiteye Uyum Ölçeği (ÜUÖ) ve demografik sorulardan oluşan soru kâğıdı üzerinden veriler toplanmıştır. Verilerin istatiksel analizinde SPSS 22.0 paket programı kullanılmıştır. Elde edilen bulgulara göre öğrencilerin akademik ve sosyal ilişkiler boyutlarında önemli sorunlar yaşadığı ortaya konulmuştur.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ekim 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 10 |