Bu
araştırmanın amacı, eğitim fakültesi birinci sınıf öğrencilerinin, “öğretmenlik mesleğine, üniversiteye,
fakülteye, alanlarına ve sınıflarına” yönelik metaforlarının yaratıcı drama
yöntemi ile hazırlanmış üniversiteye uyum programı öncesinde ve sonrasındaki durumunu
ortaya koymaktır. Bu doğrultuda, 2018-2019 eğitim öğretim dönemi başında
Akdeniz Üniversitesi Eğitim Fakültesi “Okul
Öncesi Eğitimi, Sınıf Eğitimi, Sosyal Bilgiler Eğitimi, Fen Bilgisi Eğitimi,
Türkçe Eğitimi, Matematik Eğitimi, Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Eğitimi,
İngilizce Eğitimi, Özel Eğitim” bölümlerine gelen öğretmen adaylarına 16
saatlik üniversiteye uyum programı uygulanmış ve uyum programının ilk günü
çalışmalara katılan 180 öğrenci çalışma grubu olarak kabul edilmiştir. Çalışmada
ön test - son test kontrol grupsuz deneysel araştırma deseni kullanılmıştır. Araştırmada
ölçme aracı olarak öğrencilerin “öğretmenlik
mesleğine, üniversiteye, fakülteye, alanlarına ve sınıflarına” yönelik
algılarını öğrenmek için, uyum programından önce ve programın bitiminden sonra her
öğrenciye araştırmacılar tarafından hazırlanmış soru formu uygulanmıştır. Çalışma
grubundan elde edilen veriler içerik analizi ile analiz edilmiştir.
Araştırmanın sonuçları genel olarak değerlendirildiğinde, çalışma grubundaki
öğretmen adaylarının ilk hafta katıldıkları uyum programının “öğretmenlik mesleğine, üniversiteye,
fakülteye, alanlarına ve sınıflarına” yönelik algılarını olumlu yönde
etkilediğini söylemek mümkündür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 12 |