Research Article
BibTex RIS Cite

KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK, KURUMSAL İMAJ VE İŞ TATMİNİ İLİŞKİSİ

Year 2018, Volume: 5 Issue: 12, 205 - 226, 30.12.2018

Abstract

Küreselleşme ile beraber yoğun
olarak yaşanan rekabet, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan baş
döndürücü gelişmeler, işletmelerin elde ettikleri karlarının neredeyse tümünü
çıkarları doğrultusunda kullanması, topluma yönelik bir fayda sağlanmaması buna
karşılık sivil toplum kuruluşlarının işletmelere yönelik baskılarının artması
işletmelerin toplumsal konu ve sorunlara eğilmeleri ve duyarlı davranmaları
gerekliliğini gündeme getirmiştir. İşletmeler güçlü bir itibar oluşturabilmek,
iyi bir imaj yaratabilmek için topluma ve ilişki içerisinde bulundukları diğer
tüm paydaşlarına karşı sorumluluklarını yerine getirmeleri gerektiğinin farkına
varmışlardır. Ekonomik, yasal, etik ve hayırsever sorumluluklarının bilincinde
olup bu sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getiren işletmeler toplumda
iyi bir izlenim bırakarak güç kazanmışlardır. Dolayısıyla kurumsal sosyal
sorumluluk faaliyetleri ile olumlu bir kurum imajı oluşturmak ve güçlü bir
kurum imajı ile de çalışanların örgütlerine bağlılıklarını ve yaptıkları işten
tatmin olmalarını sağlamak mümkün olabilmektedir. 
Bu çalışma kapsamında da
kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal imaj ve iş tatmini arasındaki ilişki
irdelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda bir 
anket çalışması ile veriler toplanmış ve elde
edilen verilerin SPSS programı aracılığıyla analizi yapılmıştır. Sonuçta
katılımcıların kurumsal imaj ve iş tatmin algıları üzerinde kurumun sosyal
sorumluluk faaliyetlerinin etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.

References

  • BAKAN İ. ve Büyükbeşe T. (2004) ‘’Örgütsel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması’’ Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (7) ss. 1-30
  • BAKAN, Ömer (2005). Kurumsal İmaj: Oluşumu ve Etkili Faktörler Konya: Tablet Kitabevi.
  • DEMİRKOL, N. (2017). “Belediyelerde Kurumsal İmaj Algısı Kırıkkale Belediyesi’nin Dış Hedef Kitleler Gözündeki İmajı” , Selçuk Üniversitesi SBE Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • ERSÖZ H. Y. (2009) ‘’İşletmelerin Sosyal Sorumluluk Anlayışının Gelişiminde Meslek Kuruluşlarının Rolü‘’ İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, ÇEEİ Bölümü ss.87-123
  • GIOVANIS, A.N., ZONDIROS, D., TOMARAS, P.(2014), “The Antecedents of Customer Loyalty for Broadband Services: The Role Of Service Quality, Emotional Satisfaction And Corporate Image”, Procedia - Social and Behavioral Sciences 148 ss.236-244.
  • GRAY, E.R., BALMER, J.M. T. (1998), “Managing Corporate Image and Corporate Reputation”, Long Range Planning, 31(5), pp. 695 to 702.
  • KARATEPE, S. ve Ozan, M.S. (2017). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme”, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 8(2): 80-101.
  • KIM, S.S. , Lee, J. , Prideaux, B. (2014). “Effect Of Celebrity Endorsement On Tourists’ Perception Of Corporate İmage, Corporate Credibility And Corporate Loyalty” , International Journal of Hospitality Management 37/2014: pp.131– 145.
  • ÖZDEMİR H. ‘’Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Marka İmajına Etkisi‘’, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:8 Sayı:15 Bahar 2009 s.57-72
  • SÖYLEMEZ, C. ve Kayabaşı, A. (2017). “Müşteri Sadakati ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri (KSS): Kurumsal İmajın Aracılık Etkisinin İncelenmesi”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi-International Journal of Economicand Administrative Studies, UİİİD-IJEAS, 2017 (16. UİK Özel Sayısı), ss.349-364.
  • ŞATIR Ç. ve Öztekin Z. (2004) ‘’Sosyal Sorumluluk ve Etik‘’, Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi ss. 143-15
  • TENGİLİMOĞLU, D. (2005) “Hizmet İşletmelerinde Liderlik Davranışları ile İş Doyumu Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24): 23-45.
  • TOPALOĞLU, R. (2010). “Kurumsal İmaj ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma” , Kocaeli Üniversitesi SBE Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.
Year 2018, Volume: 5 Issue: 12, 205 - 226, 30.12.2018

Abstract

References

  • BAKAN İ. ve Büyükbeşe T. (2004) ‘’Örgütsel İletişim İle İş Tatmini Unsurları Arasındaki İlişkiler: Akademik Örgütler İçin Bir Alan Araştırması’’ Akdeniz İ.İ.B.F. Dergisi (7) ss. 1-30
  • BAKAN, Ömer (2005). Kurumsal İmaj: Oluşumu ve Etkili Faktörler Konya: Tablet Kitabevi.
  • DEMİRKOL, N. (2017). “Belediyelerde Kurumsal İmaj Algısı Kırıkkale Belediyesi’nin Dış Hedef Kitleler Gözündeki İmajı” , Selçuk Üniversitesi SBE Yüksek Lisans Tezi, Konya.
  • ERSÖZ H. Y. (2009) ‘’İşletmelerin Sosyal Sorumluluk Anlayışının Gelişiminde Meslek Kuruluşlarının Rolü‘’ İstanbul Üniversitesi, İktisat Fakültesi, ÇEEİ Bölümü ss.87-123
  • GIOVANIS, A.N., ZONDIROS, D., TOMARAS, P.(2014), “The Antecedents of Customer Loyalty for Broadband Services: The Role Of Service Quality, Emotional Satisfaction And Corporate Image”, Procedia - Social and Behavioral Sciences 148 ss.236-244.
  • GRAY, E.R., BALMER, J.M. T. (1998), “Managing Corporate Image and Corporate Reputation”, Long Range Planning, 31(5), pp. 695 to 702.
  • KARATEPE, S. ve Ozan, M.S. (2017). “Kurumsal Sosyal Sorumluluk ve Kurumsal İtibar İlişkisi Üzerine Bir Değerlendirme”, Akademik Yaklaşımlar Dergisi, 8(2): 80-101.
  • KIM, S.S. , Lee, J. , Prideaux, B. (2014). “Effect Of Celebrity Endorsement On Tourists’ Perception Of Corporate İmage, Corporate Credibility And Corporate Loyalty” , International Journal of Hospitality Management 37/2014: pp.131– 145.
  • ÖZDEMİR H. ‘’Kurumsal Sosyal Sorumluluğun Marka İmajına Etkisi‘’, İstanbul Ticaret Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi Yıl:8 Sayı:15 Bahar 2009 s.57-72
  • SÖYLEMEZ, C. ve Kayabaşı, A. (2017). “Müşteri Sadakati ve Kurumsal Sosyal Sorumluluk Faaliyetleri (KSS): Kurumsal İmajın Aracılık Etkisinin İncelenmesi”, Uluslararası İktisadi ve İdari İncelemeler Dergisi-International Journal of Economicand Administrative Studies, UİİİD-IJEAS, 2017 (16. UİK Özel Sayısı), ss.349-364.
  • ŞATIR Ç. ve Öztekin Z. (2004) ‘’Sosyal Sorumluluk ve Etik‘’, Doğu Akdeniz Üniversitesi İletişim Fakültesi Dergisi ss. 143-15
  • TENGİLİMOĞLU, D. (2005) “Hizmet İşletmelerinde Liderlik Davranışları ile İş Doyumu Arasındaki İlişkinin Belirlenmesine Yönelik Bir Araştırma”, Ticaret ve Turizm Eğitim Fakültesi Dergisi, 1(24): 23-45.
  • TOPALOĞLU, R. (2010). “Kurumsal İmaj ile Örgütsel Bağlılık Arasındaki İlişkinin Tespitine Yönelik Bir Araştırma” , Kocaeli Üniversitesi SBE Yüksek Lisans Tezi, Kocaeli.
There are 13 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

İsmail Bakan

İnci Fatma Doğan This is me

Mehtap Koçdemir This is me

Makbule Oğuz This is me

Publication Date December 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 12

Cite

APA Bakan, İ., Doğan, İ. F., Koçdemir, M., Oğuz, M. (2018). KURUMSAL SOSYAL SORUMLULUK, KURUMSAL İMAJ VE İŞ TATMİNİ İLİŞKİSİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 205-226.