Küreselleşme ile beraber yoğun
olarak yaşanan rekabet, bilgi ve iletişim teknolojilerinde yaşanan baş
döndürücü gelişmeler, işletmelerin elde ettikleri karlarının neredeyse tümünü
çıkarları doğrultusunda kullanması, topluma yönelik bir fayda sağlanmaması buna
karşılık sivil toplum kuruluşlarının işletmelere yönelik baskılarının artması
işletmelerin toplumsal konu ve sorunlara eğilmeleri ve duyarlı davranmaları
gerekliliğini gündeme getirmiştir. İşletmeler güçlü bir itibar oluşturabilmek,
iyi bir imaj yaratabilmek için topluma ve ilişki içerisinde bulundukları diğer
tüm paydaşlarına karşı sorumluluklarını yerine getirmeleri gerektiğinin farkına
varmışlardır. Ekonomik, yasal, etik ve hayırsever sorumluluklarının bilincinde
olup bu sorumluluklarını etkin bir şekilde yerine getiren işletmeler toplumda
iyi bir izlenim bırakarak güç kazanmışlardır. Dolayısıyla kurumsal sosyal
sorumluluk faaliyetleri ile olumlu bir kurum imajı oluşturmak ve güçlü bir
kurum imajı ile de çalışanların örgütlerine bağlılıklarını ve yaptıkları işten
tatmin olmalarını sağlamak mümkün olabilmektedir. Bu çalışma kapsamında da
kurumsal sosyal sorumluluk ile kurumsal imaj ve iş tatmini arasındaki ilişki
irdelenmiştir. Bu amaç doğrultusunda bir anket çalışması ile veriler toplanmış ve elde
edilen verilerin SPSS programı aracılığıyla analizi yapılmıştır. Sonuçta
katılımcıların kurumsal imaj ve iş tatmin algıları üzerinde kurumun sosyal
sorumluluk faaliyetlerinin etkili olduğu bulgusu elde edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12 |