Dünya turizm
pazarı içerisinde helal turizm pazarı gün geçtikçe büyümektedir ve Türkiye’de
de helal turizm pazarında faaliyet gösteren işletmelerin sayısında artış
yaşanmaktadır. Dini inançların tüketici davranışlarına etkisi, turizm sektörünü
de yakından ilgilendiren bir durumdur. Muhafazakâr kesimin istek ve
ihtiyaçlarına karşılık verebilmek adına İslami kurallar göz önünde
bulundurularak tasarlanmış konaklama işletmeleri olan helal konsept oteller
hizmet vermektedir. Bu çalışmada helal konsept otellerde konaklayan bireylerin
tercih, tutum, alışkanlık ve beklentilerinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Bu
amaç doğrultusunda, araştırmanın örneklemini helal konsept bir otelde en az bir
kez konaklamış olan tüketiciler oluşturmaktadır. Bu özelliğe sahip katılımcıların
seçilebilmesi için amaçlı örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Keşfedici bir
araştırma olan çalışmada, nitel araştırma metodu kullanılmış olup veriler
derinlemesine görüşmelerden elde edilmiştir. Araştırma kapsamında en az bir kez
helal konsept otele giden 14 katılımcı ile 07.04.2018 ve 01.08.2018 tarihleri
arasında yüz yüze görüşülerek bilgi toplanmıştır. Çalışmada yarı
yapılandırılmış görüşme formu uygulanarak görüşmelerin ses kayıtları
alınmıştır. Çalışmada sonuç olarak; tamamı kendini muhafazakâr bulan
katılımcıların, muhafazakâr kimliklerini göz önünde bulundurarak tatil yapma ve
konaklama arzusunda oldukları söylenebilir. Katılımcıların büyük bir kısmının helal
konsept otelleri tercih sebepleri arasında; kadın-erkek ayrı alanların (havuz,
plaj, hamam vs.) olması, alkol tüketilmemesi, aile ortamına daha uygun
bulunması ve helal yeme-içme imkânı sunması ön plana çıkmaktadır. Bunun yanında
helal konsept otellerin kadın ve erkek için ikiye ayrılmasından hoşnut
olmayarak, aile ile beraber vakit geçirilemediği gerekçesi ile helal konsept
otelleri bir daha tercih etmeyeceklerini belirten katılımcıların olması da
dikkat çekmektedir. Ayrıca katılımcıların çoğu helal konsept otellerin diğer
otellerden çok fazla farkı olmadığını belirtmiş ve helal konsept otellerin
fiyatlarını pahalı bularak bu konudaki memnuniyetsizliklerini vurgulamışlardır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | December 30, 2018 |
Published in Issue | Year 2018 Volume: 5 Issue: 12 |