Research Article
BibTex RIS Cite

KADIN TÜKETİCİLERİN ANLIK SATINALMA DAVRANIŞLARINDA BURÇLARIN ETKİSİ

Year 2018, Volume: 5 Issue: 12, 698 - 709, 30.12.2018

Abstract

Alışveriş bağlamında davranışları
çok iyi analiz edilmesi gereken tüketici gruplarından birisi belki de en
önemlisi kadınlardır. Kadınların toplum içerisindeki aktif rollerinin yanında,
tüketim faaliyetlerinin şekillenmesinde ve tüketime ayrılan bütçenin kullanılmasında
da rollerinin gün geçtikçe artmasıdır. Bu bağlamda çalışmanın amacı burçların
kadın tüketicilerin anlık satın alma davranışlarında etkisini ortaya koymaktır.
Bu çalışmada yüzyüze anket yöntemi uygulanmıştır. 291 kadın katılımcıyla anket çalışması
gerçekleşmiştir. Çalışmada burçların kadın tüketicilerin anlık satın alma
davranışlarında etkisi olduğu ve burçlar arasında anlamlı farklılıklar olduğu
belirlenmiştir.  

References

  • AVCI, Z. ( 2013). https://docplayer.biz.tr/41316429-Astronomi-astroloji-hazirlayan-zeynep-avci.html
  • AYTEKİN P, AY C. (2015). Hedonik Tüketim ve Anlık Satınalma Davranışı”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi 8(1), 141-156.
  • COŞKUN E, (2005). “Erkek Gibi Kadın Tüketici”, Turkish time Dergisi. 88-90.
  • FLETCHER, R. (2009). “The Geometry of the Zodiac”. Nexus Network Journal, 11(1), 105- 128.
  • GÜLMEZ, M., KİTAPÇI, O, DÖRTYOL, İ. T. (2011). “The Effect of Astrology on Young Customer Behaviors. Studies in Business and Economics, 6(3), 97-109.
  • MITCHELL, V-W. (1995). “Using Astrology in Market Segmentation”, Management Decision. 33(1),48–57.
  • MITCHELL, V-W , HAGGET, S. (1997). “Sun Sign Astrology in Market Segmentation”. Journal of Consumer Marketing. 14(2), 113–131
  • MITCHELL, V-W, TATE E. (1998). “Do Consumer’s Star Signs Influence What They Buy?” Marketing Intelligence & Planning. 16(4) 249–259
  • KWAK, H., JAJU, A, & ZINKHAN, G. M. (2000). “Astrology: Its Influence on Consumers’ Buying Patterns and Consumers’ Evaluations of Products and Services”. Developments In Marketing Science, 23, 94-98.
  • ÖZKAN B. (2017). “Hedonik Tüketim ve Kadınlar” Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 13, Sayı 1, 2017, 117-135.
  • ÖZKAN B, BENLİ T, KIZGIN Y. (2013). “There Any Impact of Horoscopes on Luxury Consumption Trends?” Business Management Dynamics Vol.3, No.2, 69-83.
  • SAAR M, METAWIEVE M. (2015). “Store Environment, Personality Factors and Impulse Buying Behavior in Egypt: The Mediating Roles of Shop Enjoyment and Impulse Buying Tendencies”, Journal of Business and Management Sciences, 2015, Vol. 3, No. 2, 69-77.
  • WEUN, S., M. A. JONES ve S. E. BEATTY (1997). “A Parsimonious Scale to Measure Impulse Buying Tendency”, in W. M. Pride ve G. T. Hult (Eds.), AMA Educators’s Proceedings: Enhancing Knowledge Development in Marketing, Chicago: American Marketing Marketing Association, 306-307.
  • YALMAN Ş, AYTEKİN P. (2014) “Promosyonların Anlık Satınalma Davranışına Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma” Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 6 Sayı 1, Haziran 2014, 83-119.
Year 2018, Volume: 5 Issue: 12, 698 - 709, 30.12.2018

Abstract

References

  • AVCI, Z. ( 2013). https://docplayer.biz.tr/41316429-Astronomi-astroloji-hazirlayan-zeynep-avci.html
  • AYTEKİN P, AY C. (2015). Hedonik Tüketim ve Anlık Satınalma Davranışı”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi 8(1), 141-156.
  • COŞKUN E, (2005). “Erkek Gibi Kadın Tüketici”, Turkish time Dergisi. 88-90.
  • FLETCHER, R. (2009). “The Geometry of the Zodiac”. Nexus Network Journal, 11(1), 105- 128.
  • GÜLMEZ, M., KİTAPÇI, O, DÖRTYOL, İ. T. (2011). “The Effect of Astrology on Young Customer Behaviors. Studies in Business and Economics, 6(3), 97-109.
  • MITCHELL, V-W. (1995). “Using Astrology in Market Segmentation”, Management Decision. 33(1),48–57.
  • MITCHELL, V-W , HAGGET, S. (1997). “Sun Sign Astrology in Market Segmentation”. Journal of Consumer Marketing. 14(2), 113–131
  • MITCHELL, V-W, TATE E. (1998). “Do Consumer’s Star Signs Influence What They Buy?” Marketing Intelligence & Planning. 16(4) 249–259
  • KWAK, H., JAJU, A, & ZINKHAN, G. M. (2000). “Astrology: Its Influence on Consumers’ Buying Patterns and Consumers’ Evaluations of Products and Services”. Developments In Marketing Science, 23, 94-98.
  • ÖZKAN B. (2017). “Hedonik Tüketim ve Kadınlar” Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 13, Sayı 1, 2017, 117-135.
  • ÖZKAN B, BENLİ T, KIZGIN Y. (2013). “There Any Impact of Horoscopes on Luxury Consumption Trends?” Business Management Dynamics Vol.3, No.2, 69-83.
  • SAAR M, METAWIEVE M. (2015). “Store Environment, Personality Factors and Impulse Buying Behavior in Egypt: The Mediating Roles of Shop Enjoyment and Impulse Buying Tendencies”, Journal of Business and Management Sciences, 2015, Vol. 3, No. 2, 69-77.
  • WEUN, S., M. A. JONES ve S. E. BEATTY (1997). “A Parsimonious Scale to Measure Impulse Buying Tendency”, in W. M. Pride ve G. T. Hult (Eds.), AMA Educators’s Proceedings: Enhancing Knowledge Development in Marketing, Chicago: American Marketing Marketing Association, 306-307.
  • YALMAN Ş, AYTEKİN P. (2014) “Promosyonların Anlık Satınalma Davranışına Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma” Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 6 Sayı 1, Haziran 2014, 83-119.
There are 14 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Reha Saydan This is me

Aysel Doğaç This is me

Publication Date December 30, 2018
Published in Issue Year 2018 Volume: 5 Issue: 12

Cite

APA Saydan, R., & Doğaç, A. (2018). KADIN TÜKETİCİLERİN ANLIK SATINALMA DAVRANIŞLARINDA BURÇLARIN ETKİSİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 698-709.