Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

KADIN TÜKETİCİLERİN ANLIK SATINALMA DAVRANIŞLARINDA BURÇLARIN ETKİSİ

Yıl 2018, Cilt: 5 Sayı: 12, 698 - 709, 30.12.2018

Öz

Alışveriş bağlamında davranışları
çok iyi analiz edilmesi gereken tüketici gruplarından birisi belki de en
önemlisi kadınlardır. Kadınların toplum içerisindeki aktif rollerinin yanında,
tüketim faaliyetlerinin şekillenmesinde ve tüketime ayrılan bütçenin kullanılmasında
da rollerinin gün geçtikçe artmasıdır. Bu bağlamda çalışmanın amacı burçların
kadın tüketicilerin anlık satın alma davranışlarında etkisini ortaya koymaktır.
Bu çalışmada yüzyüze anket yöntemi uygulanmıştır. 291 kadın katılımcıyla anket çalışması
gerçekleşmiştir. Çalışmada burçların kadın tüketicilerin anlık satın alma
davranışlarında etkisi olduğu ve burçlar arasında anlamlı farklılıklar olduğu
belirlenmiştir.  

Kaynakça

  • AVCI, Z. ( 2013). https://docplayer.biz.tr/41316429-Astronomi-astroloji-hazirlayan-zeynep-avci.html
  • AYTEKİN P, AY C. (2015). Hedonik Tüketim ve Anlık Satınalma Davranışı”, Niğde Üniversitesi İİBF Dergisi 8(1), 141-156.
  • COŞKUN E, (2005). “Erkek Gibi Kadın Tüketici”, Turkish time Dergisi. 88-90.
  • FLETCHER, R. (2009). “The Geometry of the Zodiac”. Nexus Network Journal, 11(1), 105- 128.
  • GÜLMEZ, M., KİTAPÇI, O, DÖRTYOL, İ. T. (2011). “The Effect of Astrology on Young Customer Behaviors. Studies in Business and Economics, 6(3), 97-109.
  • MITCHELL, V-W. (1995). “Using Astrology in Market Segmentation”, Management Decision. 33(1),48–57.
  • MITCHELL, V-W , HAGGET, S. (1997). “Sun Sign Astrology in Market Segmentation”. Journal of Consumer Marketing. 14(2), 113–131
  • MITCHELL, V-W, TATE E. (1998). “Do Consumer’s Star Signs Influence What They Buy?” Marketing Intelligence & Planning. 16(4) 249–259
  • KWAK, H., JAJU, A, & ZINKHAN, G. M. (2000). “Astrology: Its Influence on Consumers’ Buying Patterns and Consumers’ Evaluations of Products and Services”. Developments In Marketing Science, 23, 94-98.
  • ÖZKAN B. (2017). “Hedonik Tüketim ve Kadınlar” Uluslararası Yönetim İktisat ve İşletme Dergisi, Cilt 13, Sayı 1, 2017, 117-135.
  • ÖZKAN B, BENLİ T, KIZGIN Y. (2013). “There Any Impact of Horoscopes on Luxury Consumption Trends?” Business Management Dynamics Vol.3, No.2, 69-83.
  • SAAR M, METAWIEVE M. (2015). “Store Environment, Personality Factors and Impulse Buying Behavior in Egypt: The Mediating Roles of Shop Enjoyment and Impulse Buying Tendencies”, Journal of Business and Management Sciences, 2015, Vol. 3, No. 2, 69-77.
  • WEUN, S., M. A. JONES ve S. E. BEATTY (1997). “A Parsimonious Scale to Measure Impulse Buying Tendency”, in W. M. Pride ve G. T. Hult (Eds.), AMA Educators’s Proceedings: Enhancing Knowledge Development in Marketing, Chicago: American Marketing Marketing Association, 306-307.
  • YALMAN Ş, AYTEKİN P. (2014) “Promosyonların Anlık Satınalma Davranışına Etkisini Belirlemeye Yönelik Bir Araştırma” Tüketici ve Tüketim Araştırmaları Dergisi, Cilt 6 Sayı 1, Haziran 2014, 83-119.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Reha Saydan Bu kişi benim

Aysel Doğaç Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 30 Aralık 2018
Yayımlandığı Sayı Yıl 2018 Cilt: 5 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Saydan, R., & Doğaç, A. (2018). KADIN TÜKETİCİLERİN ANLIK SATINALMA DAVRANIŞLARINDA BURÇLARIN ETKİSİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 5(12), 698-709.