Vatandaşın yerel nitelikteki
müşterek ihtiyaçlarının karşılanmasında sorumlu olan yerel yönetimler, halkın
yönetime katılımını sağlaması nedeniyle demokrasinin en etkili bir şekilde
uygulandığı birimlerdir. Çünkü belediyelerde karar organları seçimle göreve
gelmekte ve istisnai durumlar dışında seçimle değişmektedir. Ancak 2016 yılında
çıkarılan 674 sayılı Kanun Hükmünde Kararname’nin 39. maddesi gereği belediye
ve bağlı idarelerin imkânlarını terör veya terör örgütlerine destek sağlamak
amacıyla kullandığını valiliklerin tespit ettiği durumlarda, belediye ve bağlı
idarelerin yönetimine kayyım atanmaktadır. 674 sayılı Kanun Hükmünde
Kararname’den kaynaklanan yetkilerin kullanıldığı belediyelerde boşalan görev
yerlerine atananlar çoğunlukla mülki idare amirlerinden oluşmaktadır.
Belediyelere yapılan kayyım atamaları ile amaçlanan terörle mücadele olmakla
birlikte kayyım atamalarının yönetim sistemine adeta yeni bir uygulama olarak
geçtiği görülmektedir. Bu çalışmada, 5393 sayılı Belediye Kanunu’nun 57.
maddesinde ek fıkra olarak yer alan vesayet makamı tarafından yapılan kayyım
atamalarının anayasal demokrasi ve katılımcı yönetim açısından bir
değerlendirmesi yapılacaktır. Bu bağlamda kayyım uygulamasının getirmiş olduğu
olumlu ve olumsuz sonuçlar objektif bir şekilde tartışılacaktır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 6 |