Bu
araştırmanın amacı, Isparta Uygulamalı Bilimler Üniversitesi Isparta Meslek
Yüksekokulundaki önlisans öğrencilerinin eğitim-öğretim faaliyetlerinden memnun
olma düzeylerinin incelenmesidir. Bu çalışmanın önemi ise, yükseköğretimdeki
eğitimin ve bu eğitim çıktılarının öğrencilerin görüşleri temelinde memnuniyet
düzeyinin ortaya konulmasıdır. Bu çalışmada tanımlayıcı (tesadüfü olmayan
örnekleme yöntemlerinden kolayda örneklem yöntemi) yöntem tercih edilmiş olup,
gerekli verileri elde edebilmek için, veri toplama tekniği olarak anket tekniği
tercih edilmiştir. Çalışmanın örneklemini, Isparta Uygulamalı Bilimler
Üniversitesi Isparta Meslek Yüksekokullu öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma
için hazırlan anketler önlisans öğrencilerine elektronik ortamda uygulanmıştır.
Elde edilen veriler, “Microsoft Excel 2010” programında düzenlenerek SPSS
programına aktarılmıştır. Aktarıldıktan sonra bu programda uyun analizler
(frekans, ortalama, standart sapma, tek örneklem bağımsız t-testi ve tek
örneklem varyans testi) yapılmıştır. Yapılan analizler sonucunda; (i)
öğrencilerin memnuniyet düzeylerinin orta düzeyde olduğu, (ii) memnuniyet
düzeyleri ile ilgili ifadelerin dört boyuta ayrıldığı “derslerin yürütülmesi ve
değerlendirilmesi, akademik ve idari personel ile iletişim, araç-gereç,
laboratuvar ve aidiyet ve rehberlik” ve (iii) öğrencilerin betimsel özellikleri
ile bu boyutlar arasında anlamlı farklılıklar tespit edilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | June 30, 2019 |
Published in Issue | Year 2019 Volume: 6 Issue: 6 |