BibTex RIS Cite

MOBILE MARKETING AND MOBILE MARKETING PERCEPTION OF UNIVERSITY STUDENTS: A RESEARCH ON UNIVERSITY STUDENTS

Year 2017, Volume: 4 Issue: 12, 399 - 419, 01.12.2017

Abstract

The aim of this research, evaluating mobile marketing concept in parallel with developing technology this study examines mobile marketing perceptions of students. In this paper a research was made to the faculty and college students at Mehmet Akif Ersoy University. Face to face survey technique was used as data collection method. In the questionnaire survey, validity and reliability analysis developed by Alkaya A. 2007 and Ağan M. 2010 were used. Analyzes were made by entering the questionnaire data obtained from 401 students in the university into the appropriate statistical program. In the study, reliability analysis, frequency analysis, t-tests and ANOVA test were performed. As a result of the research, students frequently used their mobile devices, they find it quick and positive to inform them with sms in their advertising campaigns but they have reached the end result they seek legal permission

References

  • AĞAN, M. (2010) Mobil Reklamlar ve Tüketicinin Mobil Reklamları Kabulünü Etkileyen Faktörler. Yüksek Lisans Tezi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • AKAR, E., E-Ticaret Sosyal Ticaret Pazarlama Temelli Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, 2017.
  • ALKAYA, A. (2007) Mobil Kanallar Yoluyla Pazarlama İletişimi Süreci ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlamaya İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • AMMENWERTH, E. ve Buchauer, A. (2000), “Mobile İnformation and Communication Tools İn The Hospital”, International Journal of Medical Informatics 57 (2000) 21–404
  • ARSLAN, İ.K. ve Arslan, P. Mobil Pazarlama, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2012.
  • ARSLANTÜRK, Z. ve Arslantürk, E.H., Uygulamalı Sosyal Araştırma, Çamlıca Yayınları, İstanbul, 2013.
  • BARUTÇU, S. ve GÖL, M., (2009), “Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C.11, S.17, 31.
  • BARUTÇU, S. Mobil Pazarlama, Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, Editörler: İ. Varinli, K. Çatı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008.
  • BAŞAL, B. Medya Planlaması: Temesl Prensiplerden Yeni Yaklaşımlara Kadar Uzanan Geniş Bir Perspektifle Medya Planlamasına Bakış, Çantay Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • BİLGE, A. F. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Gazi Yayınevi, Ankara, 2010.
  • ÇAKIR, F., M. Çakır ve T.E. Çiftçi (2010), Tüketicilerin SMS Reklam Mesajlarına Yönelik Tutum ve Davranışları, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, C.2, S.1.
  • DOĞAN, F. (2015) Mobil Pazarlama Uygulamaları Ve Ankara'daki Kullanıcıların Uygulama İçi Mobil Gösterim Reklamlarına Karşı Tutumu. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ERU, O. (2013). Süpermarket Sektöründeki Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Aydın Örneği, Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın
  • ESER, Z., Korkmaz, S., Öztürk, S.A., Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar, Siyasal Yayın Kitapevi, Ankara, 2011.
  • GİDER, A. (2014). Mobil Pazarlama Ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlama Algısı: Nazilli’deki Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İNCE, E. (2014). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Markaya Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Okan Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İSLAMOĞLU, A. H., Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul, 2002.
  • KARACA Ş. ve Gülmez M. (2010) Mobil Pazarlama: Kavramsal Bir Değerlendirme İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi C.1, S.1.
  • KARAÇİZMELİ, A. (2010) Mobil Pazarlama Ve SMS (Kısa Mesaj) İle Yapılan Reklam Ve Kampanyaların Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Uygulama: Şanlıurfa Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Şanlıurfa: Harran Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KARAPINAR, H. (2014) Mobil Pazarlama. Doktora Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KARTAL, M., Bilimsel Araştırmalarda Hipotez Testleri: Parametrik ve Nonparametrik Teknikler, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • KAYA, İ., Pazarlama Bi’Tanedir: Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi, Bab-ı Ali Kültür Yayıncılığı, İstanbul, 2010. KAYA, M. F. (2013) “Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.28.
  • KOCABAŞ, F., Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam, Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri, İstanbul, 2005. KOÇ, E., Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2007. MEGDADI, Y. A. ve Nusaır, T. T. (2011) “Shopping Consumer Attitudes Toward Mobile Marketing: A Case Study Among Jordanian User’s”, International Journal Of Marketing Studies, C.3, S.2.
  • NAKİP, M. Pazarlama Araştırmaları, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • ÖZER, N. (2009) Algılama ve Pazarlama Uygulamaları, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), http://www.paradoks.org, ISSN 1305-7979, Yıl:5 Sayı:1.
  • PEPPERS D. Ve Rogers, M., Müşteri İlişkileri Yönetimi, (Çev:Pınar Şengözer), Optimist Yayıncılık, İstanbul, 2013. ROOZEN, I. ve Genin E. (2008) Can We Compare SMS Marketing To Traditional Marketing Communications? Hub Research Paper 2008/50.
  • RYAN, D., Dijital Pazarlama, (Çev: Mehmet Murat Kemaloğlu), Kültür Yayınları, İstanbul, 2016.
  • SERT, A. (2012) Cep Telefonu Kullanıcılarının Mobil Reklamlara Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • SEVİNÇ, S.S., Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Yayıncılık, İstanbul, 2012.
  • ŞAHİN, A. ve Aytekin, P.,(2012), “Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamlara Yönelik Tutumlarının İzinli Pazarlama Ekseninde İncelenmesi”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F., Dergisi, C.19, S.2.
  • TABACHNICK, B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics, sixth ed., Boston: Pearson.
  • YAVUZ, B. (2014), Yeni İletişim Ortamı Olarak Mobil İletişim Teknolojinin Pazarlama

MOBİL PAZARLAMA VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL PAZARLAMA ALGISI: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ İLE BİR ARAŞTIRMA

Year 2017, Volume: 4 Issue: 12, 399 - 419, 01.12.2017

Abstract

Bu araştırmanın amacı, mobil pazarlama kavramını gelişen teknoloji paralelinde değerlendirerek, öğrencilerin mobil pazarlama algılarını incelemektir. Araştırmada Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde öğrenim gören fakülte ve yüksekokul öğrencilerine yönelik bir uygulama yapılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yüz yüze anket tekniğinden yararlanılmıştır. Yapılan anket çalışmasında Alkaya A. 2007 ve Ağan M. 2010 ‘ın geliştirdiği geçerlilik güvenirlik analizi yapılmış ölçek kullanılmıştır. Üniversitede bulunan 401 öğrenciden elde edilen anket verileri amaca uygun istatistik programına girilerek analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, güvenilirlik analizi, frekans analizi, t-testleri ve anova testleri yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, öğrencilerin mobil cihazlarını oldukça sık kullandıkları, reklam kampanyalarında sms ile bilgilendirmeyi hızlı ve olumlu buldukları fakat hukuki olarak izin alınmasını istedikleri sonucuna ulaşılmıştır

References

  • AĞAN, M. (2010) Mobil Reklamlar ve Tüketicinin Mobil Reklamları Kabulünü Etkileyen Faktörler. Yüksek Lisans Tezi, Antalya: Akdeniz Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • AKAR, E., E-Ticaret Sosyal Ticaret Pazarlama Temelli Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, 2017.
  • ALKAYA, A. (2007) Mobil Kanallar Yoluyla Pazarlama İletişimi Süreci ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlamaya İlişkin Tutumlarına Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi, Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • AMMENWERTH, E. ve Buchauer, A. (2000), “Mobile İnformation and Communication Tools İn The Hospital”, International Journal of Medical Informatics 57 (2000) 21–404
  • ARSLAN, İ.K. ve Arslan, P. Mobil Pazarlama, Papatya Yayıncılık, İstanbul, 2012.
  • ARSLANTÜRK, Z. ve Arslantürk, E.H., Uygulamalı Sosyal Araştırma, Çamlıca Yayınları, İstanbul, 2013.
  • BARUTÇU, S. ve GÖL, M., (2009), “Mobil Reklamlar ve Mobil Reklam Araçlarına Yönelik Tutumlar”, Karamanoğlu Mehmetbey Üniversitesi İ.İ.B.F. Dergisi, C.11, S.17, 31.
  • BARUTÇU, S. Mobil Pazarlama, Güncel Pazarlama Yaklaşımlarından Seçmeler, Editörler: İ. Varinli, K. Çatı, Detay Yayıncılık, Ankara, 2008.
  • BAŞAL, B. Medya Planlaması: Temesl Prensiplerden Yeni Yaklaşımlara Kadar Uzanan Geniş Bir Perspektifle Medya Planlamasına Bakış, Çantay Yayıncılık, İstanbul, 1998.
  • BİLGE, A. F. Müşteri İlişkileri Yönetimi, Gazi Yayınevi, Ankara, 2010.
  • ÇAKIR, F., M. Çakır ve T.E. Çiftçi (2010), Tüketicilerin SMS Reklam Mesajlarına Yönelik Tutum ve Davranışları, Organizasyon ve Yönetim Bilimleri Dergisi, C.2, S.1.
  • DOĞAN, F. (2015) Mobil Pazarlama Uygulamaları Ve Ankara'daki Kullanıcıların Uygulama İçi Mobil Gösterim Reklamlarına Karşı Tutumu. Yüksek Lisans Tezi. Ankara: Gazi Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • ERU, O. (2013). Süpermarket Sektöründeki Mobil Pazarlama Uygulamalarının Tüketici Davranışlarına Etkisi: Aydın Örneği, Doktora Tezi. Adnan Menderes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Aydın
  • ESER, Z., Korkmaz, S., Öztürk, S.A., Pazarlama: Kavramlar-İlkeler-Kararlar, Siyasal Yayın Kitapevi, Ankara, 2011.
  • GİDER, A. (2014). Mobil Pazarlama Ve Üniversite Öğrencilerinin Mobil Pazarlama Algısı: Nazilli’deki Üniversite Öğrencilerine Yönelik Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. Aydın: Adnan Menderes Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İNCE, E. (2014). Mobil Pazarlama Uygulamalarının Markaya Etkisi. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: Okan Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • İSLAMOĞLU, A. H., Pazarlama İlkeleri, Beta Basım Yayıncılık, İstanbul, 2002.
  • KARACA Ş. ve Gülmez M. (2010) Mobil Pazarlama: Kavramsal Bir Değerlendirme İnönü Üniversitesi Akademik Yaklaşımlar Dergisi C.1, S.1.
  • KARAÇİZMELİ, A. (2010) Mobil Pazarlama Ve SMS (Kısa Mesaj) İle Yapılan Reklam Ve Kampanyaların Tüketici Davranışı Üzerindeki Etkilerine Yönelik Bir Uygulama: Şanlıurfa Örneği. Yüksek Lisans Tezi. Şanlıurfa: Harran Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KARAPINAR, H. (2014) Mobil Pazarlama. Doktora Tezi. İstanbul: Haliç Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü.
  • KARTAL, M., Bilimsel Araştırmalarda Hipotez Testleri: Parametrik ve Nonparametrik Teknikler, Nobel Yayıncılık, Ankara, 2006.
  • KAYA, İ., Pazarlama Bi’Tanedir: Bir Pazarlamalar Ansiklopedisi, Bab-ı Ali Kültür Yayıncılığı, İstanbul, 2010. KAYA, M. F. (2013) “Sürdürülebilir Kalkınmaya Yönelik Tutum Ölçeği Geliştirme Çalışması”, Marmara Coğrafya Dergisi, S.28.
  • KOCABAŞ, F., Pazarlamada Yeni Yaklaşımlar ve Reklam, Dönence Basım ve Yayın Hizmetleri, İstanbul, 2005. KOÇ, E., Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri: Global ve Yerel Yaklaşım, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2007. MEGDADI, Y. A. ve Nusaır, T. T. (2011) “Shopping Consumer Attitudes Toward Mobile Marketing: A Case Study Among Jordanian User’s”, International Journal Of Marketing Studies, C.3, S.2.
  • NAKİP, M. Pazarlama Araştırmaları, Seçkin Yayıncılık, Ankara, 2003.
  • ÖZER, N. (2009) Algılama ve Pazarlama Uygulamaları, Ekonomi, Sosyoloji ve Politika Dergisi, (e-dergi), http://www.paradoks.org, ISSN 1305-7979, Yıl:5 Sayı:1.
  • PEPPERS D. Ve Rogers, M., Müşteri İlişkileri Yönetimi, (Çev:Pınar Şengözer), Optimist Yayıncılık, İstanbul, 2013. ROOZEN, I. ve Genin E. (2008) Can We Compare SMS Marketing To Traditional Marketing Communications? Hub Research Paper 2008/50.
  • RYAN, D., Dijital Pazarlama, (Çev: Mehmet Murat Kemaloğlu), Kültür Yayınları, İstanbul, 2016.
  • SERT, A. (2012) Cep Telefonu Kullanıcılarının Mobil Reklamlara Karşı Tutumlarını Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma. Yüksek Lisans Tezi. İstanbul: İstanbul Arel Üniversitesi. Sosyal Bilimler Enstitüsü
  • SEVİNÇ, S.S., Pazarlama İletişiminde Sosyal Medya, Optimist Yayıncılık, İstanbul, 2012.
  • ŞAHİN, A. ve Aytekin, P.,(2012), “Üniversite Öğrencilerinin Mobil Reklamlara Yönelik Tutumlarının İzinli Pazarlama Ekseninde İncelenmesi”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F., Dergisi, C.19, S.2.
  • TABACHNICK, B.G. ve Fidell, L.S. (2013). Using Multivariate Statistics, sixth ed., Boston: Pearson.
  • YAVUZ, B. (2014), Yeni İletişim Ortamı Olarak Mobil İletişim Teknolojinin Pazarlama
There are 32 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Nil Esra Dal This is me

Burcu Güldüren This is me

Gülin Tuğçe Söyleyici This is me

Tuğsel Çisil Kılıç This is me

Publication Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 12

Cite

APA Dal, N. E., Güldüren, B., Söyleyici, G. T., Kılıç, T. Ç. (2017). MOBİL PAZARLAMA VE ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİNİN MOBİL PAZARLAMA ALGISI: ÜNİVERSİTE ÖĞRENCİLERİ İLE BİR ARAŞTIRMA. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 399-419.