The aim of this research, evaluating mobile marketing concept in parallel with developing technology this study examines mobile marketing perceptions of students. In this paper a research was made to the faculty and college students at Mehmet Akif Ersoy University. Face to face survey technique was used as data collection method. In the questionnaire survey, validity and reliability analysis developed by Alkaya A. 2007 and Ağan M. 2010 were used. Analyzes were made by entering the questionnaire data obtained from 401 students in the university into the appropriate statistical program. In the study, reliability analysis, frequency analysis, t-tests and ANOVA test were performed. As a result of the research, students frequently used their mobile devices, they find it quick and positive to inform them with sms in their advertising campaigns but they have reached the end result they seek legal permission
Mobile Marketing Mobile Communication Consumer Perception Mobile Marketing
Bu araştırmanın amacı, mobil pazarlama kavramını gelişen teknoloji paralelinde değerlendirerek, öğrencilerin mobil pazarlama algılarını incelemektir. Araştırmada Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi’nde öğrenim gören fakülte ve yüksekokul öğrencilerine yönelik bir uygulama yapılmıştır. Veri toplama yöntemi olarak yüz yüze anket tekniğinden yararlanılmıştır. Yapılan anket çalışmasında Alkaya A. 2007 ve Ağan M. 2010 ‘ın geliştirdiği geçerlilik güvenirlik analizi yapılmış ölçek kullanılmıştır. Üniversitede bulunan 401 öğrenciden elde edilen anket verileri amaca uygun istatistik programına girilerek analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, güvenilirlik analizi, frekans analizi, t-testleri ve anova testleri yapılmıştır. Bu araştırmanın sonucunda, öğrencilerin mobil cihazlarını oldukça sık kullandıkları, reklam kampanyalarında sms ile bilgilendirmeyi hızlı ve olumlu buldukları fakat hukuki olarak izin alınmasını istedikleri sonucuna ulaşılmıştır
Mobil Pazarlama Mobil İletişim Tüketici Algısı Mobil Pazarlama Uygulamaları
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 12 |