BibTex RIS Kaynak Göster

TÜRKİYE’DE ULUSAL TELEVİZYON KANALLARINDA ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 12, 480 - 489, 01.12.2017

Öz

Bu çalışmada Türkiye’de ürün yerleştirme uygulamasının televizyon kanalları bağlamında işleyişi ortaya konulmaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren ulusal televizyon kanalları üzerinden görsel medyada ürün yerleştirme uygulamasının tercih edilme nedenlerini ortaya çıkarmak, yaşanan sektörel ve hukuki problemleri belirlemek ve bu problemlere yönelik sektör bileşenlerinin çözüm önerilerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Ampirik bir yöntem olan derinlemesine görüşme metoduyla veriler toplanırken, elde edilen bu veriler görüşme ve araştırma soruları üzerinden bilgisayar destekli veri analizi programı NVivo ile değerlendirilmiştir. Araştırma sorularına yönelik kavramsallaştırmaların yanı sıra televizyon kanalları bağlamında Türkiye’de ürün yerleştirme süreci açıklanmıştır. Mevcut problemler belirlenmiş ve bazı çözüm önerileri geliştirilmiştir. Ayrıca Türkiye’de sürecin işleyişine yönelik özgün modeller çalışma kapsamında oluşturulmuştur. Araştırma, Türkiye’de ürün yerleştirme uygulamasının önünde bir takım hukuki ve yapısal problemlerin olduğunu ortaya koymuştur. Hızla gelişen reklamcılık alanı içerisinde ürün yerleştirmenin önemli bir strateji olarak sektör tarafından kullanılacağı belirlenmiştir. Çalışma, Türkiye’de ürün yerleştirme uygulamasının ulusal televizyon kanalları bağlamında analizini yapması açısından reklamcılık alanına ve bu alanda akademik çalışma yapanlara önemli katkılar sağlamaktadır

Kaynakça

  • ATEŞALP, Selin T. ve T. Babacan (2014). “Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik ile İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği”, Galatasaray Üniversitesi İlet-ş-im Dergisi, 2014, Sayı 21, 51-78.
  • BALASUBRAMANİAN, S. (1994). “Beyond Advertising and Publicity: Hybrid Messages and Public Policy Issues”, Journal of Advertising, Vol. 23, No. 4, 29-46.
  • BAŞ, Türker ve U. Akturan (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • ÇELİKCAN, Peyami (2015). 2014 Yılı Reklam Verileriyle Türkiye Radyo ve Televizyon Yayıncılığı http://www.ratem.org/web/RATEM_2014_RD_TV_SEKTOR_RAPORU.pdf, (Erişim Tarihi: 05.04. 2017) Raporu,RATEM Yayını
  • GEÇMİŞ Gazete (1996). http://www.gecmisgazete.com/haber/-araba-si-rtuk-kiskacinda, (Erişim Tarihi, 12.09.2017).
  • GUPTA, P.B. and S.J. Gould (1997). “Consumers’ Perceptions of the Ethics and Acceptability of Product Placements in Movies: Product Category and Individual Differences”, Journal of Current Issues and Research in Advertising, 19 (1), 37- 50.
  • GÜREL, E. ve Alem J., (2014). Ürün Yerleştirme, Ankara: NobelYayıncılık.
  • PEKMAN Cem, S.T. Gül (2008). “Product Placement in Late Turkish Cinema”, http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2008/2008_393-400.pdf, (Erişim Tarihi, 08.08. 2017)
  • VAERENBERGH Y.V., D. Van de Sompel, N.Van Loock and I. Vermeir (2011). “The Impact of Brand Name Placement in Song Lyrics on Brand Attitudes: Does the Attitude toward the Artist Matter?”, (Ed. Shintaro Okazaki), Advances in Advertising Research (Vol.2) Breaking New Ground in Theory and Practice, Gabler Verlag, Springer Fachmedien Wiesbaden. Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun

APPLICATION OF PRODUCT PLACEMENT IN NATIONAL TELEVISION CHANNELS IN TURKEY

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 12, 480 - 489, 01.12.2017

Öz

This research analyzes the conduction of product placement practice in the context of television channels in Turkey. The study also aims to identify the reasons for using product placement on visual media by television channels providing service within Turkish boundaries with, specify the legal and sectoral problems encountered as well as the recommendations for solution by television channels. The study is based on television channels. While relevant data are collected through in-depth negotiation, the data are analyzed through NVivo, a computer assisted data analysis program, over the questions used in negotiations and research.The process of product placement in Turkey has been analyzed and described on the basis of sectoral components as well as conceptualizing relevant research questions. Emergent problems have been clarified and solution proposals have been made. Moreover, unique models have been designed about the running of relevant processes in Turkey. The research revealed that there are some legal and structural obstacles about the conduction of product placement in Turkey. It has been identified in the study that product placement will be used in the field of advertisement as an important strategy. The study is of substantial support and crucial importance for the field of advertisement and for those conducting academic research in the field given that it includes an analysis on sectoral components of product placement in Turkey

Kaynakça

  • ATEŞALP, Selin T. ve T. Babacan (2014). “Ürün Yerleştirme ve Editoryal İçerik ile İlgili Artan Kaygılar: Türkiye’de Televizyon Draması Sektörü Örneği”, Galatasaray Üniversitesi İlet-ş-im Dergisi, 2014, Sayı 21, 51-78.
  • BALASUBRAMANİAN, S. (1994). “Beyond Advertising and Publicity: Hybrid Messages and Public Policy Issues”, Journal of Advertising, Vol. 23, No. 4, 29-46.
  • BAŞ, Türker ve U. Akturan (2008). Nitel Araştırma Yöntemleri NVivo 7.0 ile Nitel Veri Analizi, Seçkin Yayıncılık, Ankara.
  • ÇELİKCAN, Peyami (2015). 2014 Yılı Reklam Verileriyle Türkiye Radyo ve Televizyon Yayıncılığı http://www.ratem.org/web/RATEM_2014_RD_TV_SEKTOR_RAPORU.pdf, (Erişim Tarihi: 05.04. 2017) Raporu,RATEM Yayını
  • GEÇMİŞ Gazete (1996). http://www.gecmisgazete.com/haber/-araba-si-rtuk-kiskacinda, (Erişim Tarihi, 12.09.2017).
  • GUPTA, P.B. and S.J. Gould (1997). “Consumers’ Perceptions of the Ethics and Acceptability of Product Placements in Movies: Product Category and Individual Differences”, Journal of Current Issues and Research in Advertising, 19 (1), 37- 50.
  • GÜREL, E. ve Alem J., (2014). Ürün Yerleştirme, Ankara: NobelYayıncılık.
  • PEKMAN Cem, S.T. Gül (2008). “Product Placement in Late Turkish Cinema”, http://cim.anadolu.edu.tr/pdf/2008/2008_393-400.pdf, (Erişim Tarihi, 08.08. 2017)
  • VAERENBERGH Y.V., D. Van de Sompel, N.Van Loock and I. Vermeir (2011). “The Impact of Brand Name Placement in Song Lyrics on Brand Attitudes: Does the Attitude toward the Artist Matter?”, (Ed. Shintaro Okazaki), Advances in Advertising Research (Vol.2) Breaking New Ground in Theory and Practice, Gabler Verlag, Springer Fachmedien Wiesbaden. Sayılı Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Research Article
Yazarlar

Dr. Fikret Yazıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Aralık 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 12

Kaynak Göster

APA Yazıcı, D. F. (2017). TÜRKİYE’DE ULUSAL TELEVİZYON KANALLARINDA ÜRÜN YERLEŞTİRME UYGULAMASI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 480-489.