Bu çalışmada Türkiye’de ürün yerleştirme uygulamasının televizyon kanalları bağlamında işleyişi ortaya konulmaktadır. Türkiye’de faaliyet gösteren ulusal televizyon kanalları üzerinden görsel medyada ürün yerleştirme uygulamasının tercih edilme nedenlerini ortaya çıkarmak, yaşanan sektörel ve hukuki problemleri belirlemek ve bu problemlere yönelik sektör bileşenlerinin çözüm önerilerini ortaya koymak amaçlanmaktadır. Ampirik bir yöntem olan derinlemesine görüşme metoduyla veriler toplanırken, elde edilen bu veriler görüşme ve araştırma soruları üzerinden bilgisayar destekli veri analizi programı NVivo ile değerlendirilmiştir. Araştırma sorularına yönelik kavramsallaştırmaların yanı sıra televizyon kanalları bağlamında Türkiye’de ürün yerleştirme süreci açıklanmıştır. Mevcut problemler belirlenmiş ve bazı çözüm önerileri geliştirilmiştir. Ayrıca Türkiye’de sürecin işleyişine yönelik özgün modeller çalışma kapsamında oluşturulmuştur. Araştırma, Türkiye’de ürün yerleştirme uygulamasının önünde bir takım hukuki ve yapısal problemlerin olduğunu ortaya koymuştur. Hızla gelişen reklamcılık alanı içerisinde ürün yerleştirmenin önemli bir strateji olarak sektör tarafından kullanılacağı belirlenmiştir. Çalışma, Türkiye’de ürün yerleştirme uygulamasının ulusal televizyon kanalları bağlamında analizini yapması açısından reklamcılık alanına ve bu alanda akademik çalışma yapanlara önemli katkılar sağlamaktadır
Reklam Ürün Yerleştirme Televizyon Kanalları Reklam Ajansları Reklamveren
This research analyzes the conduction of product placement practice in the context of television channels in Turkey. The study also aims to identify the reasons for using product placement on visual media by television channels providing service within Turkish boundaries with, specify the legal and sectoral problems encountered as well as the recommendations for solution by television channels. The study is based on television channels. While relevant data are collected through in-depth negotiation, the data are analyzed through NVivo, a computer assisted data analysis program, over the questions used in negotiations and research.The process of product placement in Turkey has been analyzed and described on the basis of sectoral components as well as conceptualizing relevant research questions. Emergent problems have been clarified and solution proposals have been made. Moreover, unique models have been designed about the running of relevant processes in Turkey. The research revealed that there are some legal and structural obstacles about the conduction of product placement in Turkey. It has been identified in the study that product placement will be used in the field of advertisement as an important strategy. The study is of substantial support and crucial importance for the field of advertisement and for those conducting academic research in the field given that it includes an analysis on sectoral components of product placement in Turkey
Advertisement Product Placement Advertising Agents Television Advertisers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Aralık 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 12 |