BibTex RIS Cite

A STUDY ON THE EFFECTS OF CLASSROOM MANAGEMENT STRATEGIES APPLIED BY CLASSROOM TEACHERS ON THE ACQUISITION AND ACADEMIC SUCCESS OF STUDENTS

Year 2017, Volume: 4 Issue: 12, 756 - 769, 01.12.2017

Abstract

The purpose of this current research is to explore how students’ attitudes towards their classes and academic achievements are influenced by classroom management strategies applied by classroom teachers. Phenomenological research design- which is a kind of qualitative research approach- has been employed to get more detailed information in this research. The study group of this research is consisted of 5 classroom teachers who have been working in Havza district, Samsun province. They have been selected by snowball sampling method which is a kind of purposeful sampling methods. The data has been collected by semi-structured interview. All collected data has been analyzed by NVIVO9 program. After analyzing the collected data, the researchers have reached that the general knowledge of classroom teachers about classroom management strategies is limited; behavior management is the most difficult classroom management dimensions for participant teachers; they are the best on relationship management; they cannot use strategies effectively; and students’ attitudes towards their classes and academic achievements are influenced by classroom management strategies applied by classroom teachers

References

  • AKAR, H., TOR, D., ERDEN, F. ve ŞAHİN, İ. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları Ve Deneyimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 792-806, 2010.
  • AKIN, U. ve KOÇAK, R. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile İş Doyumları Arasındaki İlişki. Educational Administration: Theory and Practice Summer 2007, Issue 51, pp: 353-370Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Yaz 2007, Sayı 51, ss: 353-370.
  • ARI, R. & DENİZ, M.E. Sınıf Yönetimi Ankara: Maya Akademi, 2008.
  • BAŞAR, H. Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2003.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇÇANAK. E., AKGÜN. Ö. E., KARADENİZ. Ş., DEMİREL. F. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2017.
  • ÇANDAR, H. İlköğretim Birinci Kademe Derslerinde Uygulanan Yapılandırmacı Yaklaşımın Sınıf Yönetimine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2007.
  • ERCOŞKUN, M. Etkili Sınıf Yönetimi Oluşturmada Sınıf Öğretmenlerinin Yeni Rollerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi Bilim Dalı Doktora Tezi, 2011.
  • ERDOĞAN, M., KURŞUN, E., ŞİŞMAN, G., SALTAN, F., GÖK, A., ve YILDIZ, İ. Sınıf Yönetimi ve Sınıf İçi Disiplin Problemleri, Nedenleri ve Çözüm Önerileri Üzerine Nitel Bir Araştırma: Bilişim Teknolojileri Dersi Örneği, 2010.
  • KAYA, A. ve TAŞAR, H. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Etkili Sınıf Yönetimine İlişkin Algıları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ISSN: 1308–9196 Yıl : 3 Sayı : 5 Aralık 2010.
  • KAYA, C. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimindeki Demokratik Tutumlarının İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2013.
  • OCAK, G. Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Kurma Başarılarının Öğretmen ve Öğretmen Adaylarınca Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, Cilt 37, Sayı 166. 2012.
  • ÖZER, F. Aday Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliliklerine İlişkin Algıları. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2013.
  • ÖRÜCÜ, D. İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Sınıfa ve Sınıf Yönetimine ilişkin Metaforik Bakışları: Karşılaştırmalı bir Durum Çalışması. İlköğretim Online, 11(2), 342-352, 2012.
  • PALİÇ, G. ve KELEŞ, E. Sınıf Yönetimine İlişkin Öğretmen Görüşleri Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Cilt 17, Sayı 2, ss: 199-220, 2011.
  • SEZGİN, F. ve DURAN, E. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme Ve Müdahale Yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 30, Sayı 1, 147-168, 2010.
  • YILDIRIM, M. ve DÖNMEZ, B. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim Online, 7(3), 664-679, 2008.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H.(2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILMAZ, N. ve ALTUNBAŞ, S. Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ile Sınıf Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 14-1 Yıl: 2012.

SINIF ÖĞRETMENLERİNİN UYGULADIĞI SINIF YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN ÖĞRENCİLERİN DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI VE AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA

Year 2017, Volume: 4 Issue: 12, 756 - 769, 01.12.2017

Abstract

Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin uyguladığı sınıf yönetimi stratejilerinden öğrencilerin derslerine karşı tutumlarının ve akademik başarılarının nasıl etkilendiğinin incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Çalışmada nitel araştırma desenlerinden Fenemoloji olgu bilimi kullanılmıştır. Çalışmanın örneklemini 2015-2016 eğitimöğretim yılı Samsun ilinin, Havza ilçesinde bulunan, ilçe merkezindeki bir ilkokulunda görev yapmakta olan sınıf öğretmenlerinden kartopu örnekleme yöntemiyle seçilen 5 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Çalışmada yarı yapılandırılmış mülakat tekniği, veri toplama aracı olarak kullanılmıştır. Mülakattan elde edilen veriler NVIVO 9.0 programında kodlanmış ve anlamlı hale getirilmiştir. Mülakatlardan elde edilen veriler ışığında sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetimi stratejilerine yönelik genel bilgilerinin sınırlı düzeyde olduğu, sınıf yönetiminin boyutlarından en çok davranış yönetiminde zorlandıkları ve ilişki yönetimini en iyi yürüttükleri, stratejileri etkili bir şekilde kullanamadıkları, uyguladıkları sınıf yönetimi stratejilerinin öğrencilerin akademik başarı ve tutumlarıyla doğru orantılı bir şekilde arttığı ve azaldığı düşünülmektedir

References

  • AKAR, H., TOR, D., ERDEN, F. ve ŞAHİN, İ. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yaklaşımları Ve Deneyimlerinin İncelenmesi. İlköğretim Online, 9(2), 792-806, 2010.
  • AKIN, U. ve KOÇAK, R. Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Becerileri ile İş Doyumları Arasındaki İlişki. Educational Administration: Theory and Practice Summer 2007, Issue 51, pp: 353-370Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi Yaz 2007, Sayı 51, ss: 353-370.
  • ARI, R. & DENİZ, M.E. Sınıf Yönetimi Ankara: Maya Akademi, 2008.
  • BAŞAR, H. Sınıf Yönetimi. Ankara: Anı Yayıncılık, 2003.
  • BÜYÜKÖZTÜRK, Ş., KILIÇÇANAK. E., AKGÜN. Ö. E., KARADENİZ. Ş., DEMİREL. F. Bilimsel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Pegem A Yayıncılık, 2017.
  • ÇANDAR, H. İlköğretim Birinci Kademe Derslerinde Uygulanan Yapılandırmacı Yaklaşımın Sınıf Yönetimine Etkisi. Hacettepe Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü İlköğretim Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2007.
  • ERCOŞKUN, M. Etkili Sınıf Yönetimi Oluşturmada Sınıf Öğretmenlerinin Yeni Rollerinin İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması Ve Ekonomisi Bilim Dalı Doktora Tezi, 2011.
  • ERDOĞAN, M., KURŞUN, E., ŞİŞMAN, G., SALTAN, F., GÖK, A., ve YILDIZ, İ. Sınıf Yönetimi ve Sınıf İçi Disiplin Problemleri, Nedenleri ve Çözüm Önerileri Üzerine Nitel Bir Araştırma: Bilişim Teknolojileri Dersi Örneği, 2010.
  • KAYA, A. ve TAŞAR, H. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Etkili Sınıf Yönetimine İlişkin Algıları. Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi ISSN: 1308–9196 Yıl : 3 Sayı : 5 Aralık 2010.
  • KAYA, C. Sınıf Öğretmenlerinin Sınıf Yönetimindeki Demokratik Tutumlarının İncelenmesi. Atatürk Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü İlköğretim Ana Bilim Dalı Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2013.
  • OCAK, G. Öğretmenlerin Yapılandırmacı Öğrenme Ortamı Kurma Başarılarının Öğretmen ve Öğretmen Adaylarınca Değerlendirilmesi. Eğitim ve Bilim, Cilt 37, Sayı 166. 2012.
  • ÖZER, F. Aday Öğretmenlerin Sınıf Yönetimi Yeterliliklerine İlişkin Algıları. Fırat Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Eğitim Yönetimi, Teftişi, Planlaması ve Ekonomisi Anabilim Dalı Yüksek Lisans Tezi, 2013.
  • ÖRÜCÜ, D. İlköğretim Sınıf Öğretmenlerinin Sınıfa ve Sınıf Yönetimine ilişkin Metaforik Bakışları: Karşılaştırmalı bir Durum Çalışması. İlköğretim Online, 11(2), 342-352, 2012.
  • PALİÇ, G. ve KELEŞ, E. Sınıf Yönetimine İlişkin Öğretmen Görüşleri Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, Cilt 17, Sayı 2, ss: 199-220, 2011.
  • SEZGİN, F. ve DURAN, E. İlköğretim Okulu Öğretmenlerinin Öğrencilerin İstenmeyen Davranışlarına Yönelik Önleme Ve Müdahale Yöntemleri. Gazi Eğitim Fakültesi Dergisi, Cilt 30, Sayı 1, 147-168, 2010.
  • YILDIRIM, M. ve DÖNMEZ, B. Yapılandırmacı Öğrenme Yaklaşımı Uygulamalarının Sınıf Yönetimine Etkileri Üzerine Bir Çalışma. İlköğretim Online, 7(3), 664-679, 2008.
  • YILDIRIM, A. ve ŞİMŞEK, H.(2005). Sosyal Bilimlerde Nitel Araştırma Yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YILMAZ, N. ve ALTUNBAŞ, S. Öğretmen Adaylarının İletişim Becerileri ile Sınıf Yönetimi Becerilerinin İncelenmesi. Erzincan Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Cilt-Sayı: 14-1 Yıl: 2012.
There are 18 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Research Article
Authors

Ahmet Üstün This is me

Erdoğan Bozkurt This is me

Adem Bayar This is me

Damla Sungurtekin This is me

Publication Date December 1, 2017
Published in Issue Year 2017 Volume: 4 Issue: 12

Cite

APA Üstün, A., Bozkurt, E., Bayar, A., Sungurtekin, D. (2017). SINIF ÖĞRETMENLERİNİN UYGULADIĞI SINIF YÖNETİMİ STRATEJİLERİNİN ÖĞRENCİLERİN DERSLERİNE KARŞI TUTUMLARI VE AKADEMİK BAŞARILARINA ETKİSİ ÜZERİNE BİR ÇALIŞMA. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(12), 756-769.