Nâfi Atuf Kansu çocuk eğitimi hakkında eserleri, makaleleri ile eğitime farklı bir bakış açısı getirmiş, çeşitli eğitim problemlerine çözüm önerileri ortaya koyarak adından çokça söz ettirmiş bir eğitimci olarak bilinmektedir. Bu denli öneme sahip olan bir eğitimcinin eğitim tarihimizde bıraktığı izleri takip ederek, eserlerini günümüz eğitim anlayışı içerisinde inceleyip eğitim sistemimize olan yansımalarını belirlemek eğitim tarihimiz açısından önemli katkılar sağlayacağı düşünülmüştür. Bu amaçla yapılan araştırmamızda nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılarak Nâfi Atuf Kansu’nun eğitim görüşleriyle ilgili kitapları ile dönemin çeşitli eğitim dergilerindeki makalelerine ulaşılmıştır.
Mutlakiyet, II. Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemlerini kapsayan çok önemli bir dönemde yaşamış olan Kansu’nun çocuk eğitimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi, günümüz çocuk eğitiminin bu dönemlerle bağlantısının belirlenmesi ve mevcut etkilerinin incelenmesi açısından önemlidir.
Araştırma sonucunda Kansu’nun içinde yaşadığı dönemlerde yaygın olan fikirlerle ortak ve özgün yönleri ortaya çıkarılmıştır. Kansu’nun genel olarak toplum, okul, öğretmen, aile, çocuk eğitimi gibi eğitimin temel faktörleri üzerinde düşüncelerini ifade ettiği görülmektedir. O, bu ana faktörleri makalelerinde sıkça açıklamakla birlikte özellikle çocuk eğitimi hakkında eleştirilerde bulunmuş, çözüm önerileri sunmuş, çocuk eğitiminde önemli bir yere sahip olan girişkenlik ve izcilik eğitimleri hakkında teorik ve uygulamaya yönelik düşünceler beyan etmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 8 |