Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

NAFİ ATUF KANSU’NUN ÇOCUK EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ

Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 8, 31 - 41, 01.08.2017

Öz

Nâfi Atuf Kansu çocuk eğitimi hakkında eserleri, makaleleri ile eğitime farklı bir bakış açısı getirmiş, çeşitli eğitim problemlerine çözüm önerileri ortaya koyarak adından çokça söz ettirmiş bir eğitimci olarak bilinmektedir. Bu denli öneme sahip olan bir eğitimcinin eğitim tarihimizde bıraktığı izleri takip ederek, eserlerini günümüz eğitim anlayışı içerisinde inceleyip eğitim sistemimize olan yansımalarını belirlemek eğitim tarihimiz açısından önemli katkılar sağlayacağı düşünülmüştür. Bu amaçla yapılan araştırmamızda nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılarak Nâfi Atuf Kansu’nun eğitim görüşleriyle ilgili kitapları ile dönemin çeşitli eğitim dergilerindeki makalelerine ulaşılmıştır.
Mutlakiyet, II. Meşrutiyet ve Cumhuriyet dönemlerini kapsayan çok önemli bir dönemde yaşamış olan Kansu’nun çocuk eğitimi ile ilgili görüşlerinin incelenmesi, günümüz çocuk eğitiminin bu dönemlerle bağlantısının belirlenmesi ve mevcut etkilerinin incelenmesi açısından önemlidir.
Araştırma sonucunda Kansu’nun içinde yaşadığı dönemlerde yaygın olan fikirlerle ortak ve özgün yönleri ortaya çıkarılmıştır. Kansu’nun genel olarak toplum, okul, öğretmen, aile, çocuk eğitimi gibi eğitimin temel faktörleri üzerinde düşüncelerini ifade ettiği görülmektedir. O, bu ana faktörleri makalelerinde sıkça açıklamakla birlikte özellikle çocuk eğitimi hakkında eleştirilerde bulunmuş, çözüm önerileri sunmuş, çocuk eğitiminde önemli bir yere sahip olan girişkenlik ve izcilik eğitimleri hakkında teorik ve uygulamaya yönelik düşünceler beyan etmiştir.

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1993). Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1993’e). (4. baskı). İstanbul Kültür Koleji Yay. 2 Binbaşıoğlu, C. (2009). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık. Doğan, İ. (2010). Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri: Kurumlar, Kişiler, Söylemler. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ergin, O. (1977). Türk Maarif Tarihi. İstanbul: Eser Kültür Yayınları Kansu, N.A. (1934). Türklerin Terbiyeye Hizmetleri. İstanbul: Akşam Matbaası Kansu, N. A. (1933). Terbiye Anlayışında İlerleyiş - Ülkü-Cilt 4, Sayı 2,Mart 1933 Kansu, N. A. (1931-1932). Türkiye Maarif Tarihi Üzerine Bir Deneme 2. Cilt. Mülkiye Matbaası Kansu, N. A. (1916). Maarifimiz Hakkında-2 - Türk Yurdu- 4. Sayı 112-29, Haziran 1916 Kansu, N. A. (1916). Terbiyede Muhit ve Nüfuz - Türk Yurdu- 4. Sayı 107-20, Nisan 1916 Kansu, N. A. (1911). Hürriyet Hakkında. Say ve Tetebbu - Sayı 9, 26 Eylül 1911 Kansu, N.A. (1918). Çocuklarımızda Sin ve Zekâ Münasebeti. Muallim. Sayı:13 (1 Ağustos 1333) Kansu, N.A. (1911). Dertlerimizden, Say ve Tetebbu, Sayı:1, (22 Şubat 1911) Kansu, N.A. (1911). Mektep Terbiyesi. Say ve Tetebbu - Sayı 8, 14 Haziran 1911 Kansu ve Kansu (Haz.). Cumhuriyet Eğitim Devriminin Mülkiyeli Mimarı Nafi Atuf Kansu (1890-1949) (s.298). Ankara: Mülkiyeler Birliği Yayınları Kansu, N.A. (1916). Talim ve Terbiyede Seciye. Türk Yurdu-Yıl 5, Sayı 103-25 Şubat 1916 Kansu, N.A. (1911). Gençlik Ne Yapacak. Say ve Tetebbu. Sayı:10 (1 Temmuz 1911) Karaküçük, S.(1999). Osmanlı’da İzciliğin Paralimiter Görünümü. Milli Eğitim Dergisi. No:143, Sönmez, V. (2004). Eğitim ve Tecrübenin Değeri. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:9
Yıl 2017, Cilt: 4 Sayı: 8, 31 - 41, 01.08.2017

Öz

Kaynakça

  • Akyüz, Y. (1993). Türk Eğitim Tarihi (Başlangıçtan 1993’e). (4. baskı). İstanbul Kültür Koleji Yay. 2 Binbaşıoğlu, C. (2009). Türk Eğitim Tarihi. Ankara: Anı Yayıncılık. Doğan, İ. (2010). Türk Eğitim Tarihinin Ana Evreleri: Kurumlar, Kişiler, Söylemler. (2. Baskı). Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Ergin, O. (1977). Türk Maarif Tarihi. İstanbul: Eser Kültür Yayınları Kansu, N.A. (1934). Türklerin Terbiyeye Hizmetleri. İstanbul: Akşam Matbaası Kansu, N. A. (1933). Terbiye Anlayışında İlerleyiş - Ülkü-Cilt 4, Sayı 2,Mart 1933 Kansu, N. A. (1931-1932). Türkiye Maarif Tarihi Üzerine Bir Deneme 2. Cilt. Mülkiye Matbaası Kansu, N. A. (1916). Maarifimiz Hakkında-2 - Türk Yurdu- 4. Sayı 112-29, Haziran 1916 Kansu, N. A. (1916). Terbiyede Muhit ve Nüfuz - Türk Yurdu- 4. Sayı 107-20, Nisan 1916 Kansu, N. A. (1911). Hürriyet Hakkında. Say ve Tetebbu - Sayı 9, 26 Eylül 1911 Kansu, N.A. (1918). Çocuklarımızda Sin ve Zekâ Münasebeti. Muallim. Sayı:13 (1 Ağustos 1333) Kansu, N.A. (1911). Dertlerimizden, Say ve Tetebbu, Sayı:1, (22 Şubat 1911) Kansu, N.A. (1911). Mektep Terbiyesi. Say ve Tetebbu - Sayı 8, 14 Haziran 1911 Kansu ve Kansu (Haz.). Cumhuriyet Eğitim Devriminin Mülkiyeli Mimarı Nafi Atuf Kansu (1890-1949) (s.298). Ankara: Mülkiyeler Birliği Yayınları Kansu, N.A. (1916). Talim ve Terbiyede Seciye. Türk Yurdu-Yıl 5, Sayı 103-25 Şubat 1916 Kansu, N.A. (1911). Gençlik Ne Yapacak. Say ve Tetebbu. Sayı:10 (1 Temmuz 1911) Karaküçük, S.(1999). Osmanlı’da İzciliğin Paralimiter Görünümü. Milli Eğitim Dergisi. No:143, Sönmez, V. (2004). Eğitim ve Tecrübenin Değeri. Kazım Karabekir Eğitim Fakültesi Dergisi. Sayı:9
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mehmet Başaran Başaran

İsmail Çelik Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ağustos 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 4 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Başaran, M. B., & Çelik, İ. (2017). NAFİ ATUF KANSU’NUN ÇOCUK EĞİTİMİ HAKKINDAKİ GÖRÜŞLERİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 4(8), 31-41.