Her geçen gün gelişen, zenginleşen ve değişen dünyanın en rekabetçi ortamlarından biri olan turizm sektörü, eskiden olduğu gibi günümüzde de "bacasız sanayi" olarak adlandırılmaktadır. Ülkeler bu rekabetçi ortamda öne geçebilmek ve muazzam büyüklükteki turizm pastasından tatmin edici bir pay alabilmek için yeni yol, yöntem ve yaklaşımlar geliştirmekte ve uygulamaktadırlar. Bu yaklaşımlardan biri holistik turizmdir. Holizm bütünün kendisini oluşturan parçalardan farklı bir şey olduğu görüşünü öne çıkaran felsefi yaklaşımların ortak adıdır. Bu yaklaşıma göre bütün sadece bileşen parçalarının analiziyle anlaşılamaz. Gerçeği duyabildiğimiz, görebildiğimiz tüm unsurlar bütünlüğü oluşturmaktadır. Ekonomi, tıp, sosyoloji, coğrafya, felsefe ve daha birçok alanda uygulama olanakları bulan holizm, turizmde de geçerli yaklaşımlardan biri durumuna gelmiştir. Bu çalışmada turizmde bütüncüllüğü amaçlayan holistik turizm üzerinde durulacak, yaklaşımda somut ve soyut kültürel değerlerin önemi ve yeri tartışılacak, COVİD 19 gölgesinde dünyanın ve Türkiye'nin turizmdeki güncel konumu ve edinimleriyle hedefleri ortaya konacaktır. Yöntem olarak nicel verilerin yanında betimsel yaklaşım ve hermenüetikten yararlanılmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | May 31, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2 |