Research Article
BibTex RIS Cite
Year 2020, Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 53 - 65, 31.05.2020

Abstract

References

  • Banks, K.F. (2011), Crisis Communications A Casebook Approach, New York: Routledge Coombs, T.W.ve Holladay, S.J.(2010), PR Strategy and Application: Managing Influence, UK:Willy and Blackwell Fink, S. (1986), Crisis Management: Planning fort he Inevitable, New York: American Management Ass. Hermann, C. (1972), International Crisis: Insights from Behavioral Research, New York Free Press Lukaszewski J. E., (2013), On Crisis Communications: What Your Ceo Needs to Know About Reputation Risk and Crisis Management, Connecticut: Rothstein Ass. Inc. Peltekoğlu, F.B., (2007), Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Pearson, C.M. ve Clair, J.A. (1998), “Reframing Crisis Management” The Academy of Managment Review 23 (1), 59-79 Regester, M. (1995), Crisis Management, The Practice of Public Relations, Oxford Butterworth-Heinneman Ltd.
  • İnternet Kaynakları https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi https://tr.wikipedia.org/wiki/Türkiye%27de_COVID-19_pandemisi https://tr.euronews.com/2020/05/04/dunyada-covid-19-salg-n-n-ilk-100-gununde-yasananlar-ilk-nerede-ortaya-c-kt-nas-l-yay-ld https://twitter.com/saglikbakanligi https://www.saglik.gov.tr/TR,11492/tarihce.html

COVID-19 SALGININDA TÜRKİYE’DE KRİZ YÖNETİMİ İLETİŞİMİ: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI

Year 2020, Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2, 53 - 65, 31.05.2020

Abstract

Krizler doğası gereği hem bir tehdittir hem de fırsattır. Krize maruz kalanların bu iki seçenekten hangisine maruz kalacakları ise krizi yönetmelerine bağlıdır. Kovid 19, dünya çapında pandemi yapan, Çin’in Wuhan kentinden tüm dünyaya yayılan ve öldürücü etkisi olan bir virüs. Tüm dünya virüsle mücadele etmek için büyük çabalar göstermekte ama her ülkede virüsün yol açtığı etkiler aynı olmamakla birlikte sağlık, ekonomik ve toplumsal açıdan da etkileri olmaktadır. Kimi ülkelerin pandemi ile ilgili aldığı önlemlerde geç kalması nedeniyle birçok insanın virüsten enfekte olmasına neden olmuş, bu durum hastanelere başvuran insan sayısının kısa sürede çok hızlı artmasına, hastanelerin kapasitesinin üstünde bir yoğunluk yaşanmasına ve sistemin işlemez hale gelmesine yol açmıştır. Krize karşı önlemler konusunda geç kalan ülkeler krizin daha da büyümesine neden olmuş ve ölümlerin çok hızlı artmasına yol açmıştır. Bazı ülkelerde sağlık sistemi açısından ciddi sorunların oluşmasına neden olmuş hatta çoğu ülkede krize hazırlıksız yakalanmıştır. Bu durum sağlık çalışanlarının maskesiz ve koruyucu kıyafetsiz çalışması nedeniyle ölmelerine ve hastanelerin kapasitesinin yetersiz olması nedeniyle birçok insanın sağlık hizmeti alamaması nedeniyle de ölmesine neden olmuştur. Bu çalışmada, tüm dünyayı etkisi altına alan Kovid 19 salgınının Türkiye’de salgınla mücadeleye liderlik eden Sağlık Bakanlığı’nın yapmış olduğu çalışmaları Steven Fisk’in belirlediği krizin dört aşamasına uygunluğu incelenmiştir. Sağlık Bakanlığı’nın yapmış olduğu çalışmalar Fisk’in belirlediği dört aşamada değerlendirilmiştir. Sonuç olarak, Sağlık Bakanlığı’nın yapmış olduğu kriz iletişimi yönetiminin krizi inkar etmeyen baştan itibaren proaktif bir yönetim biçimi sergileyen, hızlı, şeffaf, spekülasyon ve söylenti oluşturmayacak başarılı bir kriz iletişim yönetimi yürüttüğü ortaya konulmuştur.

References

  • Banks, K.F. (2011), Crisis Communications A Casebook Approach, New York: Routledge Coombs, T.W.ve Holladay, S.J.(2010), PR Strategy and Application: Managing Influence, UK:Willy and Blackwell Fink, S. (1986), Crisis Management: Planning fort he Inevitable, New York: American Management Ass. Hermann, C. (1972), International Crisis: Insights from Behavioral Research, New York Free Press Lukaszewski J. E., (2013), On Crisis Communications: What Your Ceo Needs to Know About Reputation Risk and Crisis Management, Connecticut: Rothstein Ass. Inc. Peltekoğlu, F.B., (2007), Halkla İlişkiler Nedir? İstanbul: Beta Basım Pearson, C.M. ve Clair, J.A. (1998), “Reframing Crisis Management” The Academy of Managment Review 23 (1), 59-79 Regester, M. (1995), Crisis Management, The Practice of Public Relations, Oxford Butterworth-Heinneman Ltd.
  • İnternet Kaynakları https://tr.wikipedia.org/wiki/COVID-19_pandemisi https://tr.wikipedia.org/wiki/Türkiye%27de_COVID-19_pandemisi https://tr.euronews.com/2020/05/04/dunyada-covid-19-salg-n-n-ilk-100-gununde-yasananlar-ilk-nerede-ortaya-c-kt-nas-l-yay-ld https://twitter.com/saglikbakanligi https://www.saglik.gov.tr/TR,11492/tarihce.html
There are 2 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Murat Güreşçi This is me

Publication Date May 31, 2020
Published in Issue Year 2020 Issue: 5 - COVID-19 ÖZEL SAYISI 2

Cite

APA Güreşçi, M. (2020). COVID-19 SALGININDA TÜRKİYE’DE KRİZ YÖNETİMİ İLETİŞİMİ: T.C. SAĞLIK BAKANLIĞI. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(5), 53-65.