Research Article
BibTex RIS Cite

DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKLERİNİ ETKİLİ OLARAK YÜRÜTEBİLMELERİNİN ÖNÜNDEKİ ENGELLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ

Year 2020, Volume: 7 Issue: 7, 118 - 127, 07.08.2020

Abstract

Bu çalışmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleklerini etkili olarak yürütebilmelerinin önündeki engellere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma 23 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin tecrübe etmiş oldukları sorunlar genel olarak öğrencilerin bu derse yönelik ilgisizliği üzerinde yoğunlaşmaktadır. Öğrenci velilerinin de benzer şekilde bu derse yönelik ilgisiz oldukları ve dersi basite aldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler aynı zamanda haftalık ders saatinin yetersiz olduğunu vurgulamışlardır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin, birçok eleştiri ve şikâyete rağmen mesleklerini severek ve isteyerek yapmış oldukları sonucuna ulaşılmıştır.

References

  • ADIGÜZEL, A. ve Sağlam, M. (2009). Öğretmen eğitiminde program standartları ve akreditasyon. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 83-104.
  • BALTACI, A. ve Aydın, Y. (2019). Din kültürü ve ahlak Bilgisi öğretmenlerinin demokratik tutumları. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10(22), 58-78.
  • BAYRAKDAR, N. (2014). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin mesleklerinden beklentileri ve mesleki tükenmişlik algıları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(37), 40-60.
  • COHEN, L., Manion, L., & Morrison, K. (2005). Research methods in education. (5th ed.). London: Routledge Falmer.
  • ÇAPA, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 69-73.
  • ÇOŞKUN, M. K. (2010). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 95-109.
  • DEMİR, M. K. ve Ercan, A. (2013). Öğretmen sorunları-Çanakkale ili örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1).
  • DOĞAN, R. ve Altaş, N. (2003). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin yeterlik düzeylerini etkileyen faktörler (Ankara örneği). Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 44(2), 173-186.
  • GÜNDOĞDU, Y. B. (2013). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin öğrenci başarısını değerlendirme yeterlikleri (İstanbul örneği). Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 237-258.
  • IŞIKDOĞAN, D. ve Korukcu, A. (2008). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretim programı ve öğretmenlerin programa yönelik görüşleri. Dini Araştırmalar, 11(32), 237-258.
  • KARACELİL, S. (2010). Ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin problemleri: Şırnak ili örneği. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 24(24), 143-163.
  • KARATAŞ, S. ve Tabak, N. (2010). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(1), 56-65.
  • KOÇ, A. (2010). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin yeterlikleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 107-149.
  • MEMDUHOĞLU, H. B. ve Kayan, M. F. (2017). Öğretmen seçme ve atama uygulaması olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin öğretmen adaylarının algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1259-1288.
  • TURAN, E. Z. (2017). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen yeterlikleri: Veli beklentileri, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17 (2), 185-204.
  • ÜSTÜNER, M., Demirtaş, H., Cömert, M., ve Özer, N. (2009). Ortaöğretim öğretmenlerinin öz-yeterlik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 1-16.
  • YEĞİN, H. İ. (2014). Din kültürü ve ahlâk bilgisi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri. EKEV Akademi Dergisi, 18(58), 315-332.
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YORULMAZ, B. (2014). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin seçmeli kuranı kerim, Hz. Muhammed’in hayatı ve temel dinî bilgiler derslerine ilişkin öz algıları. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11(41), 301-324.
Year 2020, Volume: 7 Issue: 7, 118 - 127, 07.08.2020

Abstract

References

  • ADIGÜZEL, A. ve Sağlam, M. (2009). Öğretmen eğitiminde program standartları ve akreditasyon. İnönü Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 83-104.
  • BALTACI, A. ve Aydın, Y. (2019). Din kültürü ve ahlak Bilgisi öğretmenlerinin demokratik tutumları. Şırnak Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 10(22), 58-78.
  • BAYRAKDAR, N. (2014). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin mesleklerinden beklentileri ve mesleki tükenmişlik algıları. Erciyes Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(37), 40-60.
  • COHEN, L., Manion, L., & Morrison, K. (2005). Research methods in education. (5th ed.). London: Routledge Falmer.
  • ÇAPA, Y. ve Çil, N. (2000). Öğretmen adaylarının öğretmenlik mesleğine yönelik tutumlarının farklı değişkenler açısından incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 18(18), 69-73.
  • ÇOŞKUN, M. K. (2010). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin öz yeterlik algılarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Sosyal Bilimler Araştırmaları Dergisi, 1, 95-109.
  • DEMİR, M. K. ve Ercan, A. (2013). Öğretmen sorunları-Çanakkale ili örneği. Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 32(1).
  • DOĞAN, R. ve Altaş, N. (2003). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin yeterlik düzeylerini etkileyen faktörler (Ankara örneği). Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 44(2), 173-186.
  • GÜNDOĞDU, Y. B. (2013). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin öğrenci başarısını değerlendirme yeterlikleri (İstanbul örneği). Milli Eğitim Dergisi, 43(198), 237-258.
  • IŞIKDOĞAN, D. ve Korukcu, A. (2008). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersi öğretim programı ve öğretmenlerin programa yönelik görüşleri. Dini Araştırmalar, 11(32), 237-258.
  • KARACELİL, S. (2010). Ortaöğretim din kültürü ve ahlak bilgisi dersinin problemleri: Şırnak ili örneği. Harran Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 24(24), 143-163.
  • KARATAŞ, S. ve Tabak, N. (2010). İlköğretim din kültürü ve ahlak bilgisi öğretim programına ilişkin öğretmen görüşleri. Kuramsal Eğitimbilim Dergisi, 3(1), 56-65.
  • KOÇ, A. (2010). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin yeterlikleri. Değerler Eğitimi Dergisi, 8(19), 107-149.
  • MEMDUHOĞLU, H. B. ve Kayan, M. F. (2017). Öğretmen seçme ve atama uygulaması olarak Kamu Personeli Seçme Sınavına (KPSS) ilişkin öğretmen adaylarının algıları. Yüzüncü Yıl Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 14(1), 1259-1288.
  • TURAN, E. Z. (2017). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmen yeterlikleri: Veli beklentileri, Çukurova Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Dergisi, 17 (2), 185-204.
  • ÜSTÜNER, M., Demirtaş, H., Cömert, M., ve Özer, N. (2009). Ortaöğretim öğretmenlerinin öz-yeterlik algıları. Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 9(17), 1-16.
  • YEĞİN, H. İ. (2014). Din kültürü ve ahlâk bilgisi öğretmenlerinin tükenmişlik düzeyleri. EKEV Akademi Dergisi, 18(58), 315-332.
  • YILDIRIM, A. ve Şimşek, H. (2011). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri (8.baskı). Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • YORULMAZ, B. (2014). Din kültürü ve ahlak bilgisi öğretmenlerinin seçmeli kuranı kerim, Hz. Muhammed’in hayatı ve temel dinî bilgiler derslerine ilişkin öz algıları. Marmara Üniversitesi Öneri Dergisi, 11(41), 301-324.
There are 19 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Fatih Kayan

Publication Date August 7, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 7

Cite

APA Kayan, M. F. (2020). DİN KÜLTÜRÜ VE AHLAK BİLGİSİ ÖĞRETMENLERİNİN MESLEKLERİNİ ETKİLİ OLARAK YÜRÜTEBİLMELERİNİN ÖNÜNDEKİ ENGELLERE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(7), 118-127.