Bu çalışmanın amacı, Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleklerini etkili olarak yürütebilmelerinin önündeki engellere ilişkin görüşlerini belirlemektir. Araştırma 23 Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu aracılığıyla toplanmıştır. Verilerin analizinde, betimsel analiz tekniği kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin mesleklerine ilişkin tecrübe etmiş oldukları sorunlar genel olarak öğrencilerin bu derse yönelik ilgisizliği üzerinde yoğunlaşmaktadır. Öğrenci velilerinin de benzer şekilde bu derse yönelik ilgisiz oldukları ve dersi basite aldıkları sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler aynı zamanda haftalık ders saatinin yetersiz olduğunu vurgulamışlardır. Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi öğretmenlerinin, birçok eleştiri ve şikâyete rağmen mesleklerini severek ve isteyerek yapmış oldukları sonucuna ulaşılmıştır.
Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Öğretmenleri, Din Eğitimi, Öğretmenlik Mesleğinin Güçlükleri
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 7 Ağustos 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 7 Sayı: 7 |