Research Article
BibTex RIS Cite

SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK MATEMATİK OKURYAZARLIK ÖZ YETERLİLİĞİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Year 2020, Volume: 7 Issue: 8, 163 - 180, 30.08.2020

Abstract

Araştırmanın amacı,sınıf öğretmeni adaylarının matematik dersine yönelik matematik okuryazarlık öz yeterliliğini cinsiyet,yaş,öğrenim görülen sınıf düzeyi,mezun olunan okul türü,anne eğitim durumu,baba eğitim durumu,matematik kursuna katılıp katılmama durumu,matematik dersinde teknolojik araç gereç kullanma düzeyi gibi değişkenlere göre incelemektir.Veri toplama aracı olarak;matematik dersine yönelik matematik okuryazarlılık öz yeterliliğini belirlemeye yönelik Özgen ve Bindak (2008) tarafından geliştirilen ölçek kullanılmıştır. Nicel araştırma yaklaşımına dayalı betimsel yaklaşımın uygulandığı bu çalışma ilişkisel tarama modeline göre ele alınmıştır. Araştırmanın evrenini Amasya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Temel Eğitim Bölümü Sınıf Eğitimi Anabilim Dalında öğrenim gören öğrencileri, örneklemini ise 212 sınıf öğretmeni adayı oluşturmaktadır. Elde edilen veriler SPSS 18,0 programı ile betimsel istatistik yöntemleri, t testi, One Way ANOVA ve korelasyon yapılarak analiz edilmiştir.
Yapılan bu araştırmanın sonucunda, öğretmen adaylarının matematik okuryazarlık öz yeterliliğine ilişkin tutumlarında alt faktörleri de dikkate alındığında matematik okuryazarlık öz yeterliliği ile cinsiyet, yaş, öğrenim görülen sınıf düzeyi, mezun olunan okul türü,baba eğitim durumu , matematik kursuna katılıp katılma durumu,matematik dersinde teknolojik araç gereç kullanma düzeyi gibi gibi değişkenler açısından istatiksel olarak anlamlı farklılık bulunmazken,anne eğitim durumuyla ilgili anlamlı bir farklılık bulunmuştur.

References

  • KAYNAKÇA Akbaş, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz yeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1), 98-110.
  • Akay,H. ve Boz,N .(2011).Sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumları, matematiğe karşı öz-yeterlik algıları ve öğretmen öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt 9, sayı 2.
  • Altıntaş, E., Özdemir, A. Ş. ve Kerpiç, A. (2012). “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz yeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması.”Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2): 26-34.
  • Altıntaş, Y.D. ve Tanrıseven, I. (2017). Sınıf öğretmenlerinin problem kurma öz yeterlik inanç düzeylerinin belirlenmesi. Route Educational and Social Science Journal, 4(2), 33-42.
  • Akkaya, R, Sezgin Memnun, D. ve Katrancı, Y. (2012). “Teacher Trainees’ Self Efficacy Beliefs About Mathematical Literacy: Turkey Case.” 23rd International Conference Society for Information Technology and Teacher Education, Mart 2012, Austin, Texas.
  • Akkaya,R.ve Memnun, D.S.(2012). Öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlığa ilişkin özyeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 96-111.
  • Akkoyunlu, B., Orhan, F. ve Umay, A. (2005). Bilgisayar öğretmenleri için "bilgisayar öğretmenliği öz-yeterlik ölçeği" geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 1 – 8.
  • Aksu, M., Demir, c., Sümer Z. (1998). "Matematik öğretmenlerinin ve öğrencilerinin matematik hakkında inançları". Bildiri, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu 23-25 Eylül, KTÜ-Trabzon, ss.35-40. B
  • Akyüz, G., ve Pala, N. M. (2010). PISA 2003 sonuçlarına göre öğrenci ve sınıf özelliklerinin Matematik okuryazarlığına ve problem çözme becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 9(2).
  • Altunçekiç, A.,Yaman, S. ve Koray, Ö. (2005). Öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeyleri ve problem çözme becerileri üzerine bir araştırma- Kastamonu ili örneği,Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (1), 93-102.
  • Arsal, Z. (2006). Self-efficacy beliefs of teacher candidates on using a computer inteaching. Paper Presented at The Annual Meeting of the 6th International Educational Technologies Conference, Cyprus.
  • Ayotola, A. ve Adedeji. T. (2009). The relationship between mathematics self-efficacy and achievement in mathematics. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 953-957.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company.
  • Brumbaugh, D.K. ; Rock, D., Teaching Secondary Mathematics, London: Lawrence Erlbaum Associates, 2001.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.15-17.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.21-32.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.32-40.
  • Cooper, S. E., ve Robinson, D. A. G. (1991). The relationship of mathematics efficacy beliefs to mathematics anxiety and performance. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 24 (1), 4-11.
  • Dinçer,B.,Akarsu, E.,ve Yılmaz, S. (2016). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları ile matematik öğretimi yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 207-228.
  • Çepni,S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalrına giriş, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Ersoy,Y.(1997).Okullarda matematik eğitimi: Matematikte okur-yazarlık. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 13 (13). Evans, D. (2017). Examining the literacy within numeracy to provide access to the curriculum for all. International Perspectives on Inclusive Education, 11, 35-51.
  • Gülten-Çağırgan, D., Poyraz, C., ve Soytürk, İ. (2012). Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz yeterliklerinin “ders çalışma alışkanlıkları” açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 143-149.
  • Gülten, D. Ç. (2013). “An Investigation Of Pre-service Primary Mathematics Teachers’ Math Literacy Self-Efficacy Beliefs In Terms Of Certain Variables.” International Online Journal of Educational Sciences, 5(2): 393-408.
  • Günhan,B.C.ve Başer, N.(2007).Geometriye yönelik öz yeterlilik ölçeğinin geliştirilmesi.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,33,68-76.
  • Güneş, G. ve Gökçek, T. (2013). “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi.” Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,20:70-79.
  • Güzel, Ç.İ. ve Berberoğlu, G. (2010). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nda (Pisa 2003) Öğrencilerin Duyuşsal Özellikleri ve Bu Özelliklerin Matematik Okur Yazarlığı ile İlişkisi, Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 40.
  • Hamurcu, H. (2006, Eylül) Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimi hakkındaki görüşleri, 7.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara. Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koyuncu, İ. ve Haser, Ç. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Martin, H. (2006). Making math connections: Using real-world applications with middle school students. Corwin Press. MEB, Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (9-12. Sınıflar), Ankara, 2005.
  • Memnun, D.S., Akkaya, R. ve Hacıömeroğlu, G. (2012). The effect of prospective teachers’ problem solving beliefs on self-efficacy beliefs about mathematical literacy. Journal of College Teaching & Learning, 9(4), 289- 298.
  • O’Brien, V., Martinez-Pons, M., & Kopala, M. (1999). Mathematics self-efficacy, ethnic identitiy, gender and career interests related to mathematics and science. The Journal of Educational Research, 92 (4), 231-235.
  • Ojose, B. (2011). Mathematics literacy: Are we able to put the mathematics we learn into everyday use? Journal of Mathematics Education, 4(1), 89-100. OECD. (2006). Learning for tomorrow’s world–first results from PISA 2003. Paris: Author. http://www.oecd.org/dataoecd/1/60/34002216.pdf. adresinden 02 Ocak 2011 tarihinde alınmıştır.
  • Organisation for Economic Co-Operation and Development [OECD]. (2013). PISA 2012 assessment and analytical framework: Mathematics, reading, science, problem solving and financial literacy. PISA, OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/9789264190511-en.
  • Özgen,K., Bindak,R. (2007). Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 517-528. Özgen, K. ve Bindak, R. (2011). “Determination of Self-Efficacy Beliefs of High School Students towards Math Literacy.” Educational Sciences: Theory&Practice, 11(2): 1085-1089.
  • Özsoy-Güneş, Z., Çıngıl-Barış, Ç. ve Kırbaşlar, F. G. (2013). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Düzeyleri İle Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.” Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1): 47-64.
  • Ronis, D., Problem-Based Learning for Math and Science: Integrating Inquiry and the Internet, Illinois: Skylight, 2001.
  • Sarı-Uzun, M., Yanık, C. ve Sezen, N. (2012). “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 2: 212-221.
  • Schnulz, W. (2005). “Mathematics self-efficacy and student expectations: Result from PISA 2003.” The Annual Meeting of The American Educational Research Association, Montreal.
  • Tarım,K.Baypınar K. ve Keklik G.(2015).İlköğretim Öğretmenlerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi.Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.8(21),860-861.
  • Taşkın, N. ve Tuğrul, B. (2014). Investigating preschool candidates’ mathematics literacy self-sufficiency beliefs on various variables. Procedia Social and Behavioral Sciences, 116, 3067-3071.
  • Tekin, B. ve Tekin, S.(2004). Matematik öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlık düzeylerine üzerine bir araştırma. MATDER, http:// www..matder.org.tr (14. 03.2016 tarihinde erişilmiştir).
  • Topbaş-Tat, E. (2018). Matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik algıları. İlköğretim Online, 17(2), 489-499.
  • Umay,A.(2002).İlköğretim matematik öğretmenliği programının öğrencilerin matematiğe karşı özyeterlik algısına etkisi V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Ankara.
  • Uzun,M.S.,Yanık,C.ve Sezen,N.(2012).Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterliklerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 2, 212-221.
  • Uzun, Ö. ve Yenilmez, K. (2016). İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin matematik okuryazarlığı özyeterliklerinin incelenmesi: ESOGÜ IIBF öğrencileri örneği, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 71-82.
  • Yavuz, G.,Günhan, B.C., Ersoy, E. ve Narlı,S.(2013). Self- efficacy beliefs of prospective primary mathematics teachers about mathematical literacy. Journal of College Teaching & Learning, 10(4), 279-287.
  • Yenilmez, K. (2010). Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterlik inançları, 9. Matematik Sempozyumu Bildiri Kitabı, 455-460, Ekim, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon
  • Yenilmez, K., ve Turğut, M. (2012). “Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz yeterlik Düzeyleri.” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2): 253-258.
  • Zehir, K. ve Zehir, H. (2016). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterlik inanç düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitim, Bilim ve Teknoloji Dergisi, 2(2), 104-117.
Year 2020, Volume: 7 Issue: 8, 163 - 180, 30.08.2020

Abstract

References

  • KAYNAKÇA Akbaş, A. ve Çelikkaleli, Ö. (2006). Sınıf öğretmeni adaylarının fen öğretimi öz yeterlik inançlarının cinsiyet, öğrenim türü ve üniversitelerine göre incelenmesi. Mersin Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2 (1), 98-110.
  • Akay,H. ve Boz,N .(2011).Sınıf öğretmeni adaylarının matematiğe yönelik tutumları, matematiğe karşı öz-yeterlik algıları ve öğretmen öz-yeterlik inançları arasındaki ilişkilerin incelenmesi. Türk Eğitim Bilimleri Dergisi. Cilt 9, sayı 2.
  • Altıntaş, E., Özdemir, A. Ş. ve Kerpiç, A. (2012). “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz yeterlik Algılarının Bölümlere Göre Karşılaştırılması.”Trakya Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 2(2): 26-34.
  • Altıntaş, Y.D. ve Tanrıseven, I. (2017). Sınıf öğretmenlerinin problem kurma öz yeterlik inanç düzeylerinin belirlenmesi. Route Educational and Social Science Journal, 4(2), 33-42.
  • Akkaya, R, Sezgin Memnun, D. ve Katrancı, Y. (2012). “Teacher Trainees’ Self Efficacy Beliefs About Mathematical Literacy: Turkey Case.” 23rd International Conference Society for Information Technology and Teacher Education, Mart 2012, Austin, Texas.
  • Akkaya,R.ve Memnun, D.S.(2012). Öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlığa ilişkin özyeterlik inançlarının çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, 19, 96-111.
  • Akkoyunlu, B., Orhan, F. ve Umay, A. (2005). Bilgisayar öğretmenleri için "bilgisayar öğretmenliği öz-yeterlik ölçeği" geliştirme çalışması. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29 (2), 1 – 8.
  • Aksu, M., Demir, c., Sümer Z. (1998). "Matematik öğretmenlerinin ve öğrencilerinin matematik hakkında inançları". Bildiri, III. Ulusal Fen Bilimleri Eğitimi Sempozyumu 23-25 Eylül, KTÜ-Trabzon, ss.35-40. B
  • Akyüz, G., ve Pala, N. M. (2010). PISA 2003 sonuçlarına göre öğrenci ve sınıf özelliklerinin Matematik okuryazarlığına ve problem çözme becerilerine etkisi. İlköğretim Online, 9(2).
  • Altunçekiç, A.,Yaman, S. ve Koray, Ö. (2005). Öğretmen adaylarının öz-yeterlik inanç düzeyleri ve problem çözme becerileri üzerine bir araştırma- Kastamonu ili örneği,Kastamonu Eğitim Dergisi, 13 (1), 93-102.
  • Arsal, Z. (2006). Self-efficacy beliefs of teacher candidates on using a computer inteaching. Paper Presented at The Annual Meeting of the 6th International Educational Technologies Conference, Cyprus.
  • Ayotola, A. ve Adedeji. T. (2009). The relationship between mathematics self-efficacy and achievement in mathematics. Procedia Social and Behavioral Sciences, 1, 953-957.
  • Bandura, A. (1997). Self-efficacy: The exercise of control. New York: W. H. Freeman and Company.
  • Brumbaugh, D.K. ; Rock, D., Teaching Secondary Mathematics, London: Lawrence Erlbaum Associates, 2001.
  • Büyüköztürk, Ş., Kılıç-Çakmak, E., Akgün, Ö. E., Karadeniz, Ş. ve Demirel, F. (2010). Bilimsel araştırma yöntemleri. Ankara: Pegem Akademi.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.15-17.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.21-32.
  • Büyüköztürk, Ş. (2015). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: Pegem Akademi.32-40.
  • Cooper, S. E., ve Robinson, D. A. G. (1991). The relationship of mathematics efficacy beliefs to mathematics anxiety and performance. Measurement and Evaluation in Counseling and Development, 24 (1), 4-11.
  • Dinçer,B.,Akarsu, E.,ve Yılmaz, S. (2016). İlköğretim matematik öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterlik algıları ile matematik öğretimi yeterlik inanç düzeylerinin incelenmesi. Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 7(1), 207-228.
  • Çepni,S. (2010). Araştırma ve proje çalışmalrına giriş, Trabzon: Celepler Matbaacılık.
  • Ersoy,Y.(1997).Okullarda matematik eğitimi: Matematikte okur-yazarlık. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi , 13 (13). Evans, D. (2017). Examining the literacy within numeracy to provide access to the curriculum for all. International Perspectives on Inclusive Education, 11, 35-51.
  • Gülten-Çağırgan, D., Poyraz, C., ve Soytürk, İ. (2012). Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz yeterliklerinin “ders çalışma alışkanlıkları” açısından incelenmesi. Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2), 143-149.
  • Gülten, D. Ç. (2013). “An Investigation Of Pre-service Primary Mathematics Teachers’ Math Literacy Self-Efficacy Beliefs In Terms Of Certain Variables.” International Online Journal of Educational Sciences, 5(2): 393-408.
  • Günhan,B.C.ve Başer, N.(2007).Geometriye yönelik öz yeterlilik ölçeğinin geliştirilmesi.Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi,33,68-76.
  • Güneş, G. ve Gökçek, T. (2013). “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlık Düzeylerinin Belirlenmesi.” Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi,20:70-79.
  • Güzel, Ç.İ. ve Berberoğlu, G. (2010). Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı’nda (Pisa 2003) Öğrencilerin Duyuşsal Özellikleri ve Bu Özelliklerin Matematik Okur Yazarlığı ile İlişkisi, Eurasian Journal of Educational Research (EJER), 40.
  • Hamurcu, H. (2006, Eylül) Okul öncesi öğretmen adaylarının fen öğretimi hakkındaki görüşleri, 7.Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi, Ankara. Karasar, N. (2005). Bilimsel Araştırma Yöntemi. Ankara: Nobel Yayınları.
  • Koyuncu, İ. ve Haser, Ç. (2012). Sınıf öğretmeni adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik düzeyleri ile akademik başarıları arasındaki ilişkinin incelenmesi. 10. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresinde sunulan bildiri, Niğde Üniversitesi, Niğde.
  • Martin, H. (2006). Making math connections: Using real-world applications with middle school students. Corwin Press. MEB, Matematik Dersi Öğretim Programı ve Kılavuzu (9-12. Sınıflar), Ankara, 2005.
  • Memnun, D.S., Akkaya, R. ve Hacıömeroğlu, G. (2012). The effect of prospective teachers’ problem solving beliefs on self-efficacy beliefs about mathematical literacy. Journal of College Teaching & Learning, 9(4), 289- 298.
  • O’Brien, V., Martinez-Pons, M., & Kopala, M. (1999). Mathematics self-efficacy, ethnic identitiy, gender and career interests related to mathematics and science. The Journal of Educational Research, 92 (4), 231-235.
  • Ojose, B. (2011). Mathematics literacy: Are we able to put the mathematics we learn into everyday use? Journal of Mathematics Education, 4(1), 89-100. OECD. (2006). Learning for tomorrow’s world–first results from PISA 2003. Paris: Author. http://www.oecd.org/dataoecd/1/60/34002216.pdf. adresinden 02 Ocak 2011 tarihinde alınmıştır.
  • Organisation for Economic Co-Operation and Development [OECD]. (2013). PISA 2012 assessment and analytical framework: Mathematics, reading, science, problem solving and financial literacy. PISA, OECD Publishing. http://dx.doi.org/10.1787/9789264190511-en.
  • Özgen,K., Bindak,R. (2007). Matematik Okuryazarlığı Öz Yeterlilik Ölçeğinin Geliştirilmesi. Kastamonu Eğitim Dergisi, 16(2), 517-528. Özgen, K. ve Bindak, R. (2011). “Determination of Self-Efficacy Beliefs of High School Students towards Math Literacy.” Educational Sciences: Theory&Practice, 11(2): 1085-1089.
  • Özsoy-Güneş, Z., Çıngıl-Barış, Ç. ve Kırbaşlar, F. G. (2013). “Fen Bilgisi Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterlik Düzeyleri İle Eleştirel Düşünme Eğilimleri Arasındaki İlişkilerin İncelenmesi.” Hasan Âli Yücel Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(1): 47-64.
  • Ronis, D., Problem-Based Learning for Math and Science: Integrating Inquiry and the Internet, Illinois: Skylight, 2001.
  • Sarı-Uzun, M., Yanık, C. ve Sezen, N. (2012). “Öğretmen Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz-Yeterliklerinin İncelenmesi.” Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 2: 212-221.
  • Schnulz, W. (2005). “Mathematics self-efficacy and student expectations: Result from PISA 2003.” The Annual Meeting of The American Educational Research Association, Montreal.
  • Tarım,K.Baypınar K. ve Keklik G.(2015).İlköğretim Öğretmenlerinin Matematik Okuryazarlığı Özyeterlik Düzeylerinin Çeşitli Değişkenler Açısından İncelenmesi.Adıyaman Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi.8(21),860-861.
  • Taşkın, N. ve Tuğrul, B. (2014). Investigating preschool candidates’ mathematics literacy self-sufficiency beliefs on various variables. Procedia Social and Behavioral Sciences, 116, 3067-3071.
  • Tekin, B. ve Tekin, S.(2004). Matematik öğretmen adaylarının matematiksel okuryazarlık düzeylerine üzerine bir araştırma. MATDER, http:// www..matder.org.tr (14. 03.2016 tarihinde erişilmiştir).
  • Topbaş-Tat, E. (2018). Matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı öz-yeterlik algıları. İlköğretim Online, 17(2), 489-499.
  • Umay,A.(2002).İlköğretim matematik öğretmenliği programının öğrencilerin matematiğe karşı özyeterlik algısına etkisi V. Ulusal Fen Bilimleri ve Matematik Eğitimi Kongresi Ankara.
  • Uzun,M.S.,Yanık,C.ve Sezen,N.(2012).Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterliklerinin incelenmesi. Hacettepe Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, Özel Sayı 2, 212-221.
  • Uzun, Ö. ve Yenilmez, K. (2016). İktisadi ve idari bilimler fakültesi öğrencilerinin matematik okuryazarlığı özyeterliklerinin incelenmesi: ESOGÜ IIBF öğrencileri örneği, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 17(1), 71-82.
  • Yavuz, G.,Günhan, B.C., Ersoy, E. ve Narlı,S.(2013). Self- efficacy beliefs of prospective primary mathematics teachers about mathematical literacy. Journal of College Teaching & Learning, 10(4), 279-287.
  • Yenilmez, K. (2010). Öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterlik inançları, 9. Matematik Sempozyumu Bildiri Kitabı, 455-460, Ekim, Karadeniz Teknik Üniversitesi, Trabzon
  • Yenilmez, K., ve Turğut, M. (2012). “Matematik Öğretmeni Adaylarının Matematik Okuryazarlığı Öz yeterlik Düzeyleri.” Eğitim ve Öğretim Araştırmaları Dergisi, 1(2): 253-258.
  • Zehir, K. ve Zehir, H. (2016). İlköğretim matematik öğretmen adaylarının matematik okuryazarlığı özyeterlik inanç düzeylerinin çeşitli değişkenler açısından incelenmesi. Uluslararası Eğitim, Bilim ve Teknoloji Dergisi, 2(2), 104-117.
There are 50 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Elif Nur Pelitli 0000-0003-3476-4490

Hale Yetim 0000-0002-6919-3416

Publication Date August 30, 2020
Published in Issue Year 2020 Volume: 7 Issue: 8

Cite

APA Pelitli, E. N., & Yetim, H. (2020). SINIF ÖĞRETMENİ ADAYLARININ MATEMATİK DERSİNE YÖNELİK MATEMATİK OKURYAZARLIK ÖZ YETERLİLİĞİNİN ÇEŞİTLİ DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 7(8), 163-180.