Türkiye cumhuriyeti kurulduktan sonra tek kültürlü, milliyetçi ve cumhuriyet ideolojisine bağlı bireyler yetiştirmek amacıyla eğitim sistemi kurgulanmıştır. Belirtilen kavramların içeriği Atatürk İlke ve Milliyetçiliği ile doldurulmuş, çok partili dönemden sonra yukarıda belirtilen kavramların yanında maneviyatçılık da eklenmiştir. 1980’lerden sonra “Türk- Milliyetçi- Dindar” şiarıyla eğitim programları hazırlandı. 1950’lerden sonraki liberal politikalar ve bu politikanın 1980’lerde hayata geçirilmesi ile eğitim sermaye ilişkisi bariz hale gelmeye başlamıştır. Bu dönemden itibaren uygulamaya konan yeni-liberal ekonomi politikalarıyla ekonomik ve toplumsal yapı tamamen dış etkilere karşı korunmasız bırakılmış, eğitim sistemi de bu etkilenmeden nasibini alarak eğitim kurumlarına kar getiren kurum olarak bakılmaya başlanmıştır. Özel okul, dershane ve vakıf yükseköğretim kurumları devlet tarafından desteklenerek yaygınlık kazanmışlardır. Böylelikle Türkiye Eğitim sistemine Cumhuriyet tarihi boyunca en köklü bakış değişikliği 1980 sonrası yaşanmıştır.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | September 30, 2020 |
Published in Issue | Year 2020 Volume: 7 Issue: 9 |