Ritmik sayma becerisi, matematik dersi doğal sayılar alt öğrenme alanı kazanımlarındandır. Çarpma işlemi kazanımlarına ise ilkokul 2. sınıfta başlandığı bilinmektedir. Bu çalışma matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) olan ve olmayan ilkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerine çoklu duyusal etkinliklerle üçer ve dörder ritmik sayma (atlayarak sayma) öğretimine yöneliktir. Araştırma nitel bir araştırma olup çalışma grubu matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) olan ve olmayan ilkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden 13 öğrencidir. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem seçim yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Temel ölçüt ise üçer, dörder ritmik sayma becerisini edinemeyen ilkokul öğrencilerinin olmasıdır. Araştırma verileri betimsel analiz ile genelleme kaygısı güdülmeden yorumlanmıştır. Çoklu duyusal etkinliklerle ritmik sayma öğretimi uygulamalarının, öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerde başarılı sonuçlar verdiği gözlemlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 2 |