Research Article
BibTex RIS Cite

ÇOKLU DUYUSAL ETKİNLİKLERLE RİTMİK SAYMA ÖĞRETİMİ

Year 2021, Volume: 8 Issue: 2, 440 - 457, 30.04.2021

Abstract

Ritmik sayma becerisi, matematik dersi doğal sayılar alt öğrenme alanı kazanımlarındandır. Çarpma işlemi kazanımlarına ise ilkokul 2. sınıfta başlandığı bilinmektedir. Bu çalışma matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) olan ve olmayan ilkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerine çoklu duyusal etkinliklerle üçer ve dörder ritmik sayma (atlayarak sayma) öğretimine yöneliktir. Araştırma nitel bir araştırma olup çalışma grubu matematik öğrenme güçlüğü (diskalkuli) olan ve olmayan ilkokul 2. 3. ve 4. sınıf öğrencilerinden 13 öğrencidir. Çalışma grubunun belirlenmesinde amaçlı örneklem seçim yöntemlerinden ölçüt örnekleme yöntemi kullanılmıştır. Temel ölçüt ise üçer, dörder ritmik sayma becerisini edinemeyen ilkokul öğrencilerinin olmasıdır. Araştırma verileri betimsel analiz ile genelleme kaygısı güdülmeden yorumlanmıştır. Çoklu duyusal etkinliklerle ritmik sayma öğretimi uygulamalarının, öğrenme güçlüğü olan ve olmayan öğrencilerde başarılı sonuçlar verdiği gözlemlenmiştir.

References

  • Aydemir T. (2017). Zihin yetersizliği olan öğrencilere temel çarpma işleminin öğretiminde iki öğretim uygulamasının etkililik ve verimlilik yönünden karşılaştırılması. (Yayınlanmamış doktora tezi) Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Canakay, E. U. (2006, Nisan). Müzik teorisi dersine ilişkin tutum ölçeği geliştirme. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli.
  • Geary, D. C. (2004). Mathematics and learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 37(1), 4-15.
  • Greene, G. (1999). Mnemonic multiplication fact instruction for students with learning disabilities. Learning Disabilities Research & Practice, 14(3), 141-148.
  • Hudson, P. & Miller, S. (2006). Designing and implementing mathematics instruction for students with diverse learning needs. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Hopper, B ve Hurry, P (2000) Learning the mı way: The effects on students learning of using the theory of multiple intelligences. Pastoral Care in Education.
  • Irish, C. (2002). Using peg and keyword mnemonics and computer-assisted instruction to enhance basic multiplication performance in elementary students with learning and cognitive disabilities. Journal of Special Education Technology, 17(4), 29-40.
  • Koç, B. (2018). Diskalkulik öğrencilere toplama ve çıkarma öğretimine yönelik bir eylem araştırması. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lemaire, P., & Siegler, R. S. (1995). Four aspects of strategic change: Contributions to children's learning of multiplication. Journal of Experimental Psychology: General, 124(1), 83.
  • MEB, (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.Sınıflar). Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Mickela, T. (1990). Music lessons may open the mind to math and science. Compliments Of The National Music Booster Club 1-800-543-2263.
  • McMillan, J. H. (2000). Educational Research Fundamentals For The Consumer. USA, New York: Longman.
  • Morsanyi, K., Van Bers, B. M., McCormack, T., & McGourty, J. (2018). The prevalence of specific learning disorder in mathematics and comorbidity with other developmental disorders in primary school-age children. British Journal of Psychology, 109, 917-940.
  • Öztosun, Ö. (2002). İlköğretim okullarında müziklendirilmiş fişlerle yapılan eğitimin ilk okuma öğretimine etkisi. (Yayınlanmış doktora tezi.) Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü̈, Ankara
  • Öztosun, Ö. (2006). Dil gelişimi ve eğitimde müziğin etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Haziran, Özel Sayı.
  • Paquette, K. R., Rieg, S. A. (2008).Using music to support the literacy development of young english languge learners. Early Childhood Education Journal, 36.
  • Sönmez, A.(2019 Kasım). Çoklu duyusal etkinliklerle ritmik sayma öğretimi. 1.Uluslararası Özgül Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul.
  • Stein, M., Silbert, J. & Carnine, D. (1997). Desining effective mathematics instruction a direct instruction approach, 3th edition. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Steel, S., & Funnell, E. (2001). Learning multiplication facts: A study of children taught by discovery methods in England. Journal of Experimental Child Psychology, 79(1), 37-55.
  • Stading, M., Williams, R. L., & McLaughlin, T. F. (1996). Effects of a copy, cover, and compare procedure on multiplication facts mastery with a third grade girl with learning disabilities in a home setting. Education and Treatment of Children, 425-434.
  • Standley, J. M. (2008). Does music ıntruction help children learn to read evidence of a meta-analysis, aplications of research in music education , Fall /Winter, Vol. 27, Issue.1, 3 Charts.
  • Steele, A. L. (2006). A study of the effects of reading enhanced group musicprogram on children’s reading, Associate Professor, Chair Of The Music Therapy Department, School Of Music Ohio Univercity.
  • Şahbaz Ü. (2015) Zihin engelli öğrencilere çarpım tablosunun öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin hata düzeltmesiz ve hata düzeltmeli uygulamalarının karşılaştırması. (Yayınlanmamış doktora tezi) Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Uşun, Y.A. (2004). İlköğretim 2. sınıf matematik dersi çarpım tablosunun öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı ile öğretimin öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Wood, D. K., Frank, A. R., & Wacker, D. P. (1998). Teaching multiplication facts to students with learning disabilities. Journal of Applied Behavior Analysis, 31(3), 323-338.
  • Woodward, J. (2006). Developing automaticity in multiplication facts: integrating strategy instruction with timed practice drills. Learning Disability Quarterly, 29(4), 269–289.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara:Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde müzik öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
Year 2021, Volume: 8 Issue: 2, 440 - 457, 30.04.2021

Abstract

References

  • Aydemir T. (2017). Zihin yetersizliği olan öğrencilere temel çarpma işleminin öğretiminde iki öğretim uygulamasının etkililik ve verimlilik yönünden karşılaştırılması. (Yayınlanmamış doktora tezi) Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Canakay, E. U. (2006, Nisan). Müzik teorisi dersine ilişkin tutum ölçeği geliştirme. Ulusal Müzik Eğitimi Sempozyumu, Denizli.
  • Geary, D. C. (2004). Mathematics and learning disabilities. Journal of Learning Disabilities, 37(1), 4-15.
  • Greene, G. (1999). Mnemonic multiplication fact instruction for students with learning disabilities. Learning Disabilities Research & Practice, 14(3), 141-148.
  • Hudson, P. & Miller, S. (2006). Designing and implementing mathematics instruction for students with diverse learning needs. Boston: Pearson Education, Inc.
  • Hopper, B ve Hurry, P (2000) Learning the mı way: The effects on students learning of using the theory of multiple intelligences. Pastoral Care in Education.
  • Irish, C. (2002). Using peg and keyword mnemonics and computer-assisted instruction to enhance basic multiplication performance in elementary students with learning and cognitive disabilities. Journal of Special Education Technology, 17(4), 29-40.
  • Koç, B. (2018). Diskalkulik öğrencilere toplama ve çıkarma öğretimine yönelik bir eylem araştırması. Necmettin Erbakan Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Konya.
  • Lemaire, P., & Siegler, R. S. (1995). Four aspects of strategic change: Contributions to children's learning of multiplication. Journal of Experimental Psychology: General, 124(1), 83.
  • MEB, (2018). Matematik Dersi Öğretim Programı (İlkokul ve Ortaokul 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ve 8.Sınıflar). Millî Eğitim Bakanlığı Talim Terbiye Kurulu Başkanlığı, Ankara.
  • Mickela, T. (1990). Music lessons may open the mind to math and science. Compliments Of The National Music Booster Club 1-800-543-2263.
  • McMillan, J. H. (2000). Educational Research Fundamentals For The Consumer. USA, New York: Longman.
  • Morsanyi, K., Van Bers, B. M., McCormack, T., & McGourty, J. (2018). The prevalence of specific learning disorder in mathematics and comorbidity with other developmental disorders in primary school-age children. British Journal of Psychology, 109, 917-940.
  • Öztosun, Ö. (2002). İlköğretim okullarında müziklendirilmiş fişlerle yapılan eğitimin ilk okuma öğretimine etkisi. (Yayınlanmış doktora tezi.) Gazi Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü̈, Ankara
  • Öztosun, Ö. (2006). Dil gelişimi ve eğitimde müziğin etkisi. Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü, Haziran, Özel Sayı.
  • Paquette, K. R., Rieg, S. A. (2008).Using music to support the literacy development of young english languge learners. Early Childhood Education Journal, 36.
  • Sönmez, A.(2019 Kasım). Çoklu duyusal etkinliklerle ritmik sayma öğretimi. 1.Uluslararası Özgül Öğrenme Güçlüğü Kongresi, İstanbul.
  • Stein, M., Silbert, J. & Carnine, D. (1997). Desining effective mathematics instruction a direct instruction approach, 3th edition. New Jersey: Prentice Hall, Inc.
  • Steel, S., & Funnell, E. (2001). Learning multiplication facts: A study of children taught by discovery methods in England. Journal of Experimental Child Psychology, 79(1), 37-55.
  • Stading, M., Williams, R. L., & McLaughlin, T. F. (1996). Effects of a copy, cover, and compare procedure on multiplication facts mastery with a third grade girl with learning disabilities in a home setting. Education and Treatment of Children, 425-434.
  • Standley, J. M. (2008). Does music ıntruction help children learn to read evidence of a meta-analysis, aplications of research in music education , Fall /Winter, Vol. 27, Issue.1, 3 Charts.
  • Steele, A. L. (2006). A study of the effects of reading enhanced group musicprogram on children’s reading, Associate Professor, Chair Of The Music Therapy Department, School Of Music Ohio Univercity.
  • Şahbaz Ü. (2015) Zihin engelli öğrencilere çarpım tablosunun öğretiminde sabit bekleme süreli öğretimin hata düzeltmesiz ve hata düzeltmeli uygulamalarının karşılaştırması. (Yayınlanmamış doktora tezi) Anadolu Üniversitesi, Eskişehir.
  • Uşun, Y.A. (2004). İlköğretim 2. sınıf matematik dersi çarpım tablosunun öğretiminde aktif öğrenme yaklaşımı ile öğretimin öğrenci başarısına etkisi. (Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi) Çanakkale On sekiz Mart Üniversitesi, Çanakkale.
  • Wood, D. K., Frank, A. R., & Wacker, D. P. (1998). Teaching multiplication facts to students with learning disabilities. Journal of Applied Behavior Analysis, 31(3), 323-338.
  • Woodward, J. (2006). Developing automaticity in multiplication facts: integrating strategy instruction with timed practice drills. Learning Disability Quarterly, 29(4), 269–289.
  • Yıldırım, A., & Şimşek, H. (2013). Sosyal bilimlerde nitel araştırma yöntemleri. Ankara:Seçkin Yayıncılık.
  • Yıldız, G. (2002). İlköğretimde müzik öğretimi. Ankara: Anı Yayıncılık.
There are 28 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Journal Section Makaleler
Authors

Ayfer Sönmez

Publication Date April 30, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 8 Issue: 2

Cite

APA Sönmez, A. (2021). ÇOKLU DUYUSAL ETKİNLİKLERLE RİTMİK SAYMA ÖĞRETİMİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(2), 440-457.