Filmlerin; işlediği konular, kahramanları ve senaryoları ile insanların zihinlerinde yıllar boyu kalacak birtakım etkilere sahip olduğu söylenebilir. Bu araştırmada eğitim içerikli filmler, öğretmenlerin mesleki gelişimine ve motivasyonlarına yönelik etkileri açısından incelenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada, Niğde ilinde görev yapan öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algıları incelenerek öğretmenlerin izlediği filmlerin hangilerinin mesleki gelişime katkı sağladığı, eğitim içerikli filmlerin öğretmenlerin mesleki gelişimine olumlu ve olumsuz etkilerinin neler olduğu ve öğretmenlerin eğitim içerikli filmlere ilişkin konu önerileri araştırılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği kullanılarak oluşturulmuştur. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubu, Millî Eğitim Bakanlığı’nda görev yapan çeşitli niteliklere sahip 10 öğretmenden oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda, eğitim içerikli filmlerin öğretmenlerin mesleki gelişimine büyük oranda pozitif katkıları olmakla birlikte bir takım olumsuz tarafları da olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışmanın sonunda, öğretmenlerin eğitim içerikli filmlere ilişkin mesleki gelişimlerine katkı sağlayacağını düşündükleri konu önerilerine; öğrenci, öğretmen ve veli odaklı olarak 3 kategori altında yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Mesleki Gelişim, Eğitim İçerikli Film, Sinema
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |