Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MESLEKİ GELİŞİM AÇISINDAN EĞİTİM İÇERİKLİ FİLMLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ

Yıl 2021, Cilt: 8 Sayı: 3, 62 - 78, 31.07.2021

Öz

Filmlerin; işlediği konular, kahramanları ve senaryoları ile insanların zihinlerinde yıllar boyu kalacak birtakım etkilere sahip olduğu söylenebilir. Bu araştırmada eğitim içerikli filmler, öğretmenlerin mesleki gelişimine ve motivasyonlarına yönelik etkileri açısından incelenmeye çalışılmıştır. Bu çalışmada, Niğde ilinde görev yapan öğretmenlerin mesleki gelişime yönelik algıları incelenerek öğretmenlerin izlediği filmlerin hangilerinin mesleki gelişime katkı sağladığı, eğitim içerikli filmlerin öğretmenlerin mesleki gelişimine olumlu ve olumsuz etkilerinin neler olduğu ve öğretmenlerin eğitim içerikli filmlere ilişkin konu önerileri araştırılmıştır. Araştırma nitel araştırma yöntemlerinden fenomenoloji (olgu bilim) deseni kullanılarak gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın çalışma grubu maksimum çeşitlilik örnekleme tekniği kullanılarak oluşturulmuştur. Bu bağlamda araştırmanın çalışma grubu, Millî Eğitim Bakanlığı’nda görev yapan çeşitli niteliklere sahip 10 öğretmenden oluşturulmuştur. Araştırmanın sonucunda, eğitim içerikli filmlerin öğretmenlerin mesleki gelişimine büyük oranda pozitif katkıları olmakla birlikte bir takım olumsuz tarafları da olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca çalışmanın sonunda, öğretmenlerin eğitim içerikli filmlere ilişkin mesleki gelişimlerine katkı sağlayacağını düşündükleri konu önerilerine; öğrenci, öğretmen ve veli odaklı olarak 3 kategori altında yer verilmiştir.
Anahtar Kelimeler: Mesleki Gelişim, Eğitim İçerikli Film, Sinema

Kaynakça

  • Akar, M. S., Kaşkaya, A., Sağırlı, M. Ö., & Ünlü, İ. (2011). Okul ve öğretmen içerikli sinema filmlerinin öğretmen adaylarının mesleki tutumlarına ve öz yeterlik algılarına etkisi. Educational Sciences: Theory & Practice - 11(4).
  • Abazaoğlu, I. (2014). Dünyada öğretmen yetiştirme programları ve öğretmenlere yönelik mesleki gelişim uygulamaları. Electronic Turkish Studies, 9(5).
  • Baş, T. ve Akturan, U. (2008). Nitel araştırma yöntemleri. Ankara: Seçkin Yayıncılık.
  • Budak, M. (1986). Sinema yazıları. İstanbul: Bayrak Yayıncılık.
  • Birkök, M. C. (2008). Bir toplumsallaştırma aracı olarak eğitimde alternatif medya kullanımı: Sinema filmleri. Journal of Human Sciences, 5(2).
  • Creswell, J. (2015). Nitel araştırma yöntemleri: Beş yaklaşıma göre nitel araştırma ve araştırma deseni (4. baskı). Ankara: Siyasal Kitapevi.
  • Darling-Hammond, L. (1990). Critical issue: Realizing new learning for all students throughm professional development. North Central Regional Educational Laboratory Web Sitesi: http://www.ncrel.org/sdrs/areas/issues/educatrs/profdevl/pd200.htm , 22.03.2021
  • Dorsay, A. (1984). Sinema ve çağımız-1. İstanbul: Hil Yayınları.
  • Elçiçek, Z., & Yaşar, M. (2016). 2-Türkiyede ve dünyada öğretmenlerin mesleki gelişimi. Electronic Journal of Education Sciences, 5(9), 12-19.
  • Güçhan, G. (1993). Sinema-toplum ilişkileri. Kurgu Dergisi, 12, 51-71.
  • İlğan, A. (2013). Öğretmenler için etkili mesleki gelişim faaliyetleri. Uşak Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, 6(ÖYGE Özel Sayısı), 41-56.
  • Nadir, U. (2013). Aile danışmanlığı eğitimlerinde popüler filmlerin kullanımı ve yapısal aile terapisi kuramı ile dalgaların prensi filminin analizi. Toplum ve Sosyal Hizmet, 24(1), 129-143.
  • Oruç, Ş. & Sarıbudak, D. (2015). Okul yöneticilerinin ve öğretmenlerin eğitim içerikli filmlerin eğitim ortamlarına etkisine ilişkin görüşleri. Uluslararası Alan Eğitimi Dergisi, 1(1).
  • Özer, B. (2005). Ortaöğretim öğretmenlerinin mesleki gelişime ilgisi. Eğitim Bilimleri ve Uygulama, 4(8), 44-58.
  • Strauss, A. ve Corbin, J. (1997). Grounded theory in practice. Thousand Oaks, CA: Sage.
  • Tanyaş, B. (2014). Nitel araştırma yöntemlerine giriş: Genel ilkeler ve psikolojideki uygulamaları. Eleştirel Psikoloji Bülteni, 5(1), 25-38.
  • Yağar, F., & Dökme, S. (2018). Niteliksel araştırmaların planlanması: Araştırma soruları, örneklem seçimi, geçerlik ve güvenirlik. Gazi Sağlık Bilimleri Dergisi, 3(3), 1-9.
  • Yakar, H. G. İ. (2013). Sinema Filmlerinin Eğitim Amaçlı Kullanımı: Tarihsel Bir Değerlendirme. Journal of Hasan Ali Yücel Faculty of Education/Hasan Ali Yücel Egitim Fakültesi Dergisi (HAYEF), 10(1).
  • Yanmaz, P. (2011). Turizm tanıtımında sinemanın rolü. e-gifder, 2, 112-139.
  • Yıldırım, N., Tüzel İşeri, E., & Yar Yıldırım, V. (2016). Aamir khan filmlerinin eğitimsel açıdan incelenmesi: 3 Idiots (3 Aptal) ve Taare Zameen Par (Her Çocuk Özeldir) üzerine nitel bir değerlendirme. Atatürk Üniversitesi Güzel Sanatlar Enstitüsü Dergisi, (36), 210-244.
  • https://oygm.meb.gov.tr/www/2015-2019-mesleki-calisma-programlari/icerik/693
Toplam 21 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ahmet Ustun 0000-0002-2457-5381

Bekir Korkmaz

Yayımlanma Tarihi 31 Temmuz 2021
Yayımlandığı Sayı Yıl 2021 Cilt: 8 Sayı: 3

Kaynak Göster

APA Ustun, A., & Korkmaz, B. (2021). MESLEKİ GELİŞİM AÇISINDAN EĞİTİM İÇERİKLİ FİLMLERE İLİŞKİN ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 8(3), 62-78.