Televizyon mecrası ilk ortaya çıktığı günden itibaren kitle iletişim araçları içerisinde en etkili mecralardan biri olmayı başarmıştır. Televizyon hem görsel hem de işitsel nitelikleri ile çok geniş coğrafyalara varan erişimiyle kitleleri etkileyen önemli bir araç olmuştur. Dijital medya sektörü, televizyon, sinema, internet, ticari uygulamalar ve dijital platformlar ile toplumsal yaşamın vazgeçilmez aktörü haline gelmiştir. 2000’lerden sonra tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’de de yaşanan dijital dönüşümün doğal bir sonucu olarak geleneksel televizyon seyirci kaybı yaşamaya başlamıştır. Bununla beraber internet tabanlı dijital içerik sağlayıcıların ortaya çıkışı dijitalleşmede yeni bir dönemi başlatmıştır. Özellikle yeni kuşaklar geleneksel televizyon yayıncılığı yerine internet tabanlı dijital platformlarını takip etmeyi daha çok tercih etmeye başlamıştır. Dijital dönüşümün ortaya çıkarttığı bu durum televizyon yayıncılığına yeni bir boyu getirmiştir. Bu çalışmada dijital dönüşümün televizyon yayıncılığında ortaya çıkarttığı dijital televizyon yayıncılığının gençlerin televizyon izleme alışkanlıklarına olan etkisi üzerine bir araştırma yapılmıştır. Araştırmanın birinci bölümünde dijital dönüşümün televizyon yayıncılığına olan etkileri hakkında kavramsal bir araştırma yapılmıştır. İkinci bölümde ise dijitalleşme ve televizyon yayıncılığına yönelik yapılan diğer araştırmalar hakkında bir literatür taraması yapılmıştır. Araştırma sonucunda NetFlix en çok kullanılan ödemeli dijital televizyon platformu olurken, YouTube’un en çok tercih edilen ödemesiz platform olduğu görülmüştür. Araştırma sonucunun bir diğer dikkat çekici özelliği ise özellikle yeni neslin geleneksel televizyon mecrasına harcadığı zamanın azalma trendinde olduğu ve nerdeyse günlük geleneksel televizyon izleme süresinin yeni nesilde sıfıra kadar düştüğü görülmüştür.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |