Kovid 19 pandemisi nedeniyle tüm eğitim kademelerinde eğitim uzaktan eğitimle devam etmektedir ancak ilkokul dönemi öğrencilere uzaktan eğitimle bilgisayar başında eğitim verilmesinin zor olduğu bir dönemdir. Bununla birlikte uzaktan eğitimin matematik derslerini nasıl etkilediği de önemlidir çünkü matematik birçok dersin temelini oluşturur ve bu alandaki eksikliklerin ileride telafisi zordur. Bu nedenle bu çalışmada uzaktan eğitimle işlenen ilkokul matematik derslerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Durum çalışması şeklinde yürütülen araştırma Sınıf Eğitimi Anabilim Dalı Öğretmenlik Uygulaması I ve II dersi kapsamında gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın verileri bu dersi alan 14 öğretmen adayı tarafından doldurulan ders gözlem formları ile toplanmıştır. Gözlem formlarından elde edilen veriler açık ve seçici kodlama ile analiz edilmiş ve Maxqda programında modeller çizilmiştir. Veri analizi sonucunda ortaya çıkan kodlar planlama, öğretim süreci, sınıf yönetimi ve iletişim temalarında toplanmıştır. Araştırma sonucunda öğretmenlerin uzaktan eğitimle işledikleri matematik derslerini ders öncesi iyi biçimde planladıklarını, farklı yöntemlerle ve ağırlıklı olarak teknolojik materyallerle işlediklerini ortaya koymuştur. Ancak bu süreçte ders süresi ve sınıf yönetimi konusunda zorluklar yaşandığı belirlenmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | July 31, 2021 |
Published in Issue | Year 2021 Volume: 8 Issue: 3 |