Genel olarak okul müdürleri, okul personelini motive etme, yönlendirme ve destekleme yeteneklerinden dolayı insan kaynaklarının geliştirilmesinde lider olarak kabul edilmektedir. Bu nedenle, öğretim liderliği davranışlarının etkililiğini etkileyen faktörler, rol, performans ve liderlik becerilerinin mutlaka iyi öğretim liderleri üretmediğini kabul eden eğitimciler arasında giderek önemli bir çalışma alanı haline gelmiştir. Tam da bu noktadfa okul müdürlerinin öğretimsel liderlik davranışlarının dikkatle incelenmesi gerektiği ön plana çıkmaktadır. İlgili literatürde yapılmış araştırmalar öğretimsel liderlik davranışları okul ikliminde öğretmen ve öğrenci düzeyinde olumlu sonuçlar oluşturduğu yapılan araştırmalarda rastlanılmıştır. Bu bağlamdan yola çıkılarak araştırmanın amacı, okul yöneticilerinin öğretimsel liderlik davranışlarının ilgili literatür kapsamında incelenmesidir. Yapılan bu literatür araştırmasının yeni çalışmalara ve konuyla ilgili uygulamalara ışık tutarak eğitim bilimleri ve eğitim yönetimi ve denetimi alanlarına kaktı sağlayacağı düşünülmektedir.
School principals are generally recognized as human resource development leaders due to their abilities to encourage, direct, and support school workers. As a result, among educators who accept that role, performance, and leadership skills do not necessarily make strong instructional leaders, the factors influencing the effectiveness of instructional leadership behaviors have become an increasingly relevant subject of study. It is at this moment that the instructional leadership actions of school principals should be closely studied. Studies in the related literature have demonstrated that instructional leadership behaviors have favorable outcomes at the level of instructors and students in the school environment. Based on this backdrop, the goal of the research is to analyze school administrators' instructional leadership actions within the framework of the relevant literature. This literature review is expected to contribute to the disciplines of educational sciences, educational administration, and educational supervision by putting light on fresh studies and applications linked to the issue.
Primary Language | English |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | April 30, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 10 Issue: 2 |