Review
BibTex RIS Cite

AYDIN İLİNDE SON ON YILDA EĞİTİM ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ

Year 2023, Volume: 10 Issue: 4, 945 - 957, 18.10.2023

Abstract

Bu araştırma Aydın ilinde son on yılda yapılan eğitim alanındaki çalışmaların incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada sistematik derleme yöntemi ile gerçekleştirilmiş, verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Veri kaynağını Ulakbim Ulusal indeks tarafından dizinlenen bütün hakemli dergiler ve YÖK Ulusal Tez Merkezinde yer alan ve erişime açık olan Aydın ilinde gerçekleştirilmiş 2013-2023 yılları arasında yapılmış çalışmalar oluşturmaktadır. Çalışmalar belirlenirken ‘aydın’ ve ‘aydın ili’ anahtar kelime olarak belirlenmiştir. Bütün çalışmalar tek tek incelerek veriler toplanmış ve çözümlenmiştir. Tarama sürecinde eğitim bilimleri alanıyla ilgili olmayan çalışmalar analiz dışı bırakılmıştır ve toplam 156 çalışma araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan sınıflama formu kullanılmıştır. Form Excel programına aktarılmış ve kodlamalar yapılmış, kodlanan verilerin frekans analizi çıkarılarak durum betimlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilere göre Aydın ilinde yapılan eğitim araştırmalarının sayısı her geçen yıl artmaktadır, bu çalışmalar çoğunlukla yazarların işbirliği ile yapılmaktadır. Araştırmalarda en yoğun çalışılan konu öğretmen yeterlikleridir, en az çalışılan konu ölçme değerlendirme ve en az çalışılan grup özel yeteneklilerdir. Nicel araştırmalar daha çok sayıda yapılmakta deneysel çalışmalar ise daha az sayıda yapılmaktadır. Çalışmaların çok az bir bölümünde yeni içerikler geliştirilmekte, 10., 11. ve 12. sınıflar ile sınırlı sayıda araştırmalar bulunmaktadır. Çalışmanın sonunda elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler getirilirmiştir.

References

  • Alanoğlu, M., & Doğan, B. (2021). Öğretmen Gözünden Covid-19 Süreci: Öğrencilerin Bağımsız Araştırma ve Öz-Düzenleme Becerilerine İlişkin Bir Durum Çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 1-13.
  • Armağan, Y., & Yıldırım, N. (2015). Okul Yönetiminde Araştırma-Uygulama Sorunu: Okul Müdürleri ve Eğitim Araştırmaları. Eğitimde Politika Analizi, 4(1), 33-60.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Burns, N., & Grove, S. K. (2007). Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice. (4th ed., pp. 134-163). China: Saunders
  • Çaparlar, C. Ö., & Dönmez, A. (2016). Bilimsel Araştırma Nedir, Nasıl Yapılır. Turk J Anaesthesiol Reanim, 44(4), 212-218.
  • Çepni, S. ve Küçük, M. (2003). Eğitim Araştırmalarının Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Uygulamaları Üzerindeki Etkilerinin Belirlenmesi: Bir Örnek Olay Çalışması. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(12) 75-84.
  • De Jong, O. (2004). Mind Your Step: Bridging The Research-Practice Gap. Australian Journal of Education in Chemistry, 64(1), 5-9.
  • Demir, K. (2009). İlköğretim Okullarında Verilere Dayalı Karar Verme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 59(59), 367-398.
  • Erdoğan, İ. (2000). Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği. İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Genç, M., & Genç, T. (2017). Türkiye’de Sosyo-Bilimsel Konular Üzerine Yapılmış Araştırmaların İçerik Analizi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 4(2), 27-42.
  • Higgins, J. P. T., & Green, S. (Eds). (March 2011). Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions. Version 5.1.0. Erişim: 30.06.2023. http://www.mrc-bsu.cam.ac.uk/ cochrane/ handbook/
  • Hemsley-Brown, J., & Sharp, C. (2003). The Use Of Research To İmprove Professional Practice: A systematic review of the literature. Oxford Review of Education, 29(4), 449-471.
  • İlhan, N., Şekerci, A. R., Sözbilir, M., & Yıldırım, A. (2013). Eğitim Araştırmalarına Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 31-57.
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim Bilimleri Alanında Yapılmış Doktora Tezlerinin Tematik Açıdan İncelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Mortimore, P. (2000). Does Educational Research Matter?. British Educational Research Journal, 26(1), 5-24.
  • Meyer, B., Haywood, N., Sachdev, D., & Faraday, S. (2008). What İs İndependent Learning and What Are The Benefits For Students. Department for Children, Schools and Families Research Report, 51, 1-6.
  • Newman, M., & Gough, D. (2020). Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives And Application. In O. ZawackiRichter, M. Kerres, S. Bedenlier, M. Bond, & K. Buntins (Eds.), Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application (pp. 3–22). Springer Fachmedien Wiesbaden
  • Özkara, B. Ö. (2019). Ulakbim’de Dizinlenen Eğitim Bilimleri Dergilerinde 2017 Yılında Yayımlanan Makalelerin Çözümlenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(2), 469-494.
  • Özdem, G. (2015). Türkiye'de Eğitim Politikaları Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1989-2014). Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(3), 631-646.
  • Şahhüseyinoğlu, D. & Akkoyunlu, B. (2010). A Study on Equipping Primary Students (Grades 3-5) with Research Skills. Ilkogretim Online, 9(2), 587-600.
  • Sak, R., Sak, İ., Şendil, C.Ö., & Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256.
  • Şahin, Ç., & Arcagök, S. (2013). İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Yaklaşımları. Journal of Computer and Education Research, 1(2), 1-20.
  • Şişman, M. (2011). Eğitim bilimine giriş (Sekizinci Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Ünsal, M. E. (2017). Eğitim, sağlık ve ar-ge harcamalarının işgücü verimliliği üzerindeki etkileri: Oecd ülkeleri üzerine bir panel regresyon analizi. Uluslararası Ticaret ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 17-28
  • Vanderlinde, R., & van Braak, J. (2010). The gap between educational research and practice: Views of teachers, school leaders, intermediaries and researchers. British educational research journal, 36(2), 299-316.
Year 2023, Volume: 10 Issue: 4, 945 - 957, 18.10.2023

Abstract

References

  • Alanoğlu, M., & Doğan, B. (2021). Öğretmen Gözünden Covid-19 Süreci: Öğrencilerin Bağımsız Araştırma ve Öz-Düzenleme Becerilerine İlişkin Bir Durum Çalışması. Dicle Üniversitesi Ziya Gökalp Eğitim Fakültesi Dergisi, (39), 1-13.
  • Armağan, Y., & Yıldırım, N. (2015). Okul Yönetiminde Araştırma-Uygulama Sorunu: Okul Müdürleri ve Eğitim Araştırmaları. Eğitimde Politika Analizi, 4(1), 33-60.
  • Balcı, A. (2001). Sosyal Bilimlerde Araştırma. Yöntem, Teknik ve İlkeler. Ankara: PegemA Yayınları.
  • Burns, N., & Grove, S. K. (2007). Understanding Nursing Research: Building an Evidence-Based Practice. (4th ed., pp. 134-163). China: Saunders
  • Çaparlar, C. Ö., & Dönmez, A. (2016). Bilimsel Araştırma Nedir, Nasıl Yapılır. Turk J Anaesthesiol Reanim, 44(4), 212-218.
  • Çepni, S. ve Küçük, M. (2003). Eğitim Araştırmalarının Fen Bilgisi Öğretmenlerinin Uygulamaları Üzerindeki Etkilerinin Belirlenmesi: Bir Örnek Olay Çalışması. Eğitim Araştırmaları Dergisi, 4(12) 75-84.
  • De Jong, O. (2004). Mind Your Step: Bridging The Research-Practice Gap. Australian Journal of Education in Chemistry, 64(1), 5-9.
  • Demir, K. (2009). İlköğretim Okullarında Verilere Dayalı Karar Verme. Kuram ve Uygulamada Eğitim Yönetimi, 59(59), 367-398.
  • Erdoğan, İ. (2000). Okul Yönetimi ve Öğretim Liderliği. İstanbul: Sistem Yayıncılık
  • Genç, M., & Genç, T. (2017). Türkiye’de Sosyo-Bilimsel Konular Üzerine Yapılmış Araştırmaların İçerik Analizi. e-Kafkas Journal of Educational Research, 4(2), 27-42.
  • Higgins, J. P. T., & Green, S. (Eds). (March 2011). Cochrane Handbook for Systematic Reviews of Interventions. Version 5.1.0. Erişim: 30.06.2023. http://www.mrc-bsu.cam.ac.uk/ cochrane/ handbook/
  • Hemsley-Brown, J., & Sharp, C. (2003). The Use Of Research To İmprove Professional Practice: A systematic review of the literature. Oxford Review of Education, 29(4), 449-471.
  • İlhan, N., Şekerci, A. R., Sözbilir, M., & Yıldırım, A. (2013). Eğitim Araştırmalarına Yönelik Öğretmen Tutum Ölçeğinin Geliştirilmesi: Geçerlik ve Güvenirlik Çalışması. Batı Anadolu Eğitim Bilimleri Dergisi, 4(8), 31-57.
  • Karadağ, E. (2009). Eğitim Bilimleri Alanında Yapılmış Doktora Tezlerinin Tematik Açıdan İncelemesi. Ahi Evran Üniversitesi Kırşehir Eğitim Fakültesi Dergisi, 10(3), 75-87.
  • Mortimore, P. (2000). Does Educational Research Matter?. British Educational Research Journal, 26(1), 5-24.
  • Meyer, B., Haywood, N., Sachdev, D., & Faraday, S. (2008). What İs İndependent Learning and What Are The Benefits For Students. Department for Children, Schools and Families Research Report, 51, 1-6.
  • Newman, M., & Gough, D. (2020). Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives And Application. In O. ZawackiRichter, M. Kerres, S. Bedenlier, M. Bond, & K. Buntins (Eds.), Systematic Reviews in Educational Research: Methodology, Perspectives and Application (pp. 3–22). Springer Fachmedien Wiesbaden
  • Özkara, B. Ö. (2019). Ulakbim’de Dizinlenen Eğitim Bilimleri Dergilerinde 2017 Yılında Yayımlanan Makalelerin Çözümlenmesi. Ankara University Journal of Faculty of Educational Sciences (JFES), 52(2), 469-494.
  • Özdem, G. (2015). Türkiye'de Eğitim Politikaları Alanında Yapılan Lisansüstü Tezlerin İncelenmesi (1989-2014). Gaziantep University Journal of Social Sciences, 14(3), 631-646.
  • Şahhüseyinoğlu, D. & Akkoyunlu, B. (2010). A Study on Equipping Primary Students (Grades 3-5) with Research Skills. Ilkogretim Online, 9(2), 587-600.
  • Sak, R., Sak, İ., Şendil, C.Ö., & Nas, E. (2021). Bir araştırma yöntemi olarak doküman analizi. Kocaeli Üniversitesi Eğitim Dergisi, 4(1), 227-256.
  • Şahin, Ç., & Arcagök, S. (2013). İlköğretim Öğretmenlerinin Eğitim Araştırmalarına Yönelik Yaklaşımları. Journal of Computer and Education Research, 1(2), 1-20.
  • Şişman, M. (2011). Eğitim bilimine giriş (Sekizinci Baskı). Ankara: Pegem Akademi
  • Ünsal, M. E. (2017). Eğitim, sağlık ve ar-ge harcamalarının işgücü verimliliği üzerindeki etkileri: Oecd ülkeleri üzerine bir panel regresyon analizi. Uluslararası Ticaret ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 1(1), 17-28
  • Vanderlinde, R., & van Braak, J. (2010). The gap between educational research and practice: Views of teachers, school leaders, intermediaries and researchers. British educational research journal, 36(2), 299-316.
There are 25 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Educational Sociology
Journal Section Research Article
Authors

Sinem Kalender

Rukiye Aydoğan 0000-0002-8967-2684

Publication Date October 18, 2023
Published in Issue Year 2023 Volume: 10 Issue: 4

Cite

APA Kalender, S., & Aydoğan, R. (2023). AYDIN İLİNDE SON ON YILDA EĞİTİM ALANINDA YAPILAN ÇALIŞMALARIN İNCELENMESİ. Avrasya Sosyal Ve Ekonomi Araştırmaları Dergisi, 10(4), 945-957.