Bu araştırma Aydın ilinde son on yılda yapılan eğitim alanındaki çalışmaların incelenmesi amacıyla yapılmıştır. Araştırmada sistematik derleme yöntemi ile gerçekleştirilmiş, verilerin analizinde betimsel analiz kullanılmıştır. Veri kaynağını Ulakbim Ulusal indeks tarafından dizinlenen bütün hakemli dergiler ve YÖK Ulusal Tez Merkezinde yer alan ve erişime açık olan Aydın ilinde gerçekleştirilmiş 2013-2023 yılları arasında yapılmış çalışmalar oluşturmaktadır. Çalışmalar belirlenirken ‘aydın’ ve ‘aydın ili’ anahtar kelime olarak belirlenmiştir. Bütün çalışmalar tek tek incelerek veriler toplanmış ve çözümlenmiştir. Tarama sürecinde eğitim bilimleri alanıyla ilgili olmayan çalışmalar analiz dışı bırakılmıştır ve toplam 156 çalışma araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmacılar tarafından hazırlanan sınıflama formu kullanılmıştır. Form Excel programına aktarılmış ve kodlamalar yapılmış, kodlanan verilerin frekans analizi çıkarılarak durum betimlenmiştir. Araştırmada elde edilen verilere göre Aydın ilinde yapılan eğitim araştırmalarının sayısı her geçen yıl artmaktadır, bu çalışmalar çoğunlukla yazarların işbirliği ile yapılmaktadır. Araştırmalarda en yoğun çalışılan konu öğretmen yeterlikleridir, en az çalışılan konu ölçme değerlendirme ve en az çalışılan grup özel yeteneklilerdir. Nicel araştırmalar daha çok sayıda yapılmakta deneysel çalışmalar ise daha az sayıda yapılmaktadır. Çalışmaların çok az bir bölümünde yeni içerikler geliştirilmekte, 10., 11. ve 12. sınıflar ile sınırlı sayıda araştırmalar bulunmaktadır. Çalışmanın sonunda elde edilen bulgular doğrultusunda öneriler getirilirmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Eğitim Sosyolojisi |
Bölüm | Research Article |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 18 Ekim 2023 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2023 Cilt: 10 Sayı: 4 |