Bu çalışma, sınıf öğretmenlerinin bireysel gelişim inisiyatifi ile proaktivite düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemeyi ve bu değişkenlerin cinsiyet, medeni durum ve kurum türüne göre farklılaşıp farklılaşmadığını analiz etmeyi amaçlamaktadır. Araştırma, İstanbul ili Tuzla ilçesinde görev yapan 60’ı kadın, 60’ı erkek olmak üzere toplam 120 sınıf öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Veriler, Proaktivite Ölçeği, Bireysel Gelişim İnisiyatifi Ölçeği ve sosyo-demografik bilgi formu ile toplanmıştır. Analizlerde betimsel istatistikler, t-testi ve Pearson korelasyon analizinden yararlanılmıştır. Bulgular, bireysel gelişim inisiyatifi ile proaktivite düzeyleri arasında pozitif ve anlamlı bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Cinsiyet, medeni durum ve çalışılan kurum türü değişkenleri açısından anlamlı bir farklılık bulunmamıştır. Elde edilen sonuçlara göre, öğretmenlerin kişisel gelişim süreçlerinin desteklenmesi ve proaktif davranışlarının teşvik edilmesi önerilmektedir.
PROAKTİVİTE BİREYSEL GELİŞİM SINIF ÖĞRETMENİ ÖĞRETMEN GELİŞİMİ
| Birincil Dil | Türkçe |
|---|---|
| Konular | Sosyal Gelişim |
| Bölüm | Araştırma Makalesi |
| Yazarlar | |
| Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Gönderilme Tarihi | 3 Haziran 2025 |
| Kabul Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
| Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 12 Sayı: 3 |