Office workers’ need for self-evaluation begins with self-recognition. An employee’s self-recognition requires above all an awareness of his or her beliefs, attitudes, behaviours, skills, and competence as well as raising this awareness. Office workers’ personal development depends on psychological self-recognition, coping with worries and anxieties, recognizing their emotions and managing their anger, confidence, commitment to moral values, efficient time management, and planning their future. This study aims to reveal in-service trainees’ self-evaluation and their expectations from life as well as their target-setting. It has been carried out to discover the awareness levels of personal development, selfevaluation, and target-setting of those working in the ‘revenues’ and ‘expense’ departments of the institution which has successfully completed the ‘Professional Training Course’ organized by the Ministry of Finance. To this end, an optional survey was administered to the control group in the Professional Training Course. The research outlines the relevant tendencies of the participants in the professional training course, focuses on a comparison of those working in two separate departments of the same institution as well as on their targets and expectations, and finally makes some necessary suggestions
Bürolarda çalışanların kişisel değerlendirmeye duydukları ihtiyaç, kendilerini tanımakla başlamaktadır. Çalışanın kendisini tanıması her şeyden önce inanç, tutum ve davranışlarının, beceri ve yeteneklerinin farkına varmasını, farkındalık düzeyini geliştirmesini gerektirmektedir. Çalışanlarının kişisel gelişimleri; psikolojik olarak kendi kendilerini tanımalarına, gerginlikleri ve kaygıları ile başa çıkmalarına, duygularını tanıma ve öfkelerini kontrol etmelerine, kendilerine güvenmelerine, ahlaki değer sistemlerine bağlı olmalarına, zamanı verimli kullanma ve geleceklerini planlamalarına bağlıdır. Bu araştırma, hizmet içi eğitim faaliyetlerine katılanların öz değerlendirme ve yaşamdan beklenti durumlarının incelenmesi ve kişisel olarak kendilerini değerlendirmeleri ve hedeflerini saptamak amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla, Maliye Bakanlığı tarafından düzenlenen “Mesleki Eğitim Kursu”nu kazanan kurumun “gelir” ve “gider” birimlerinde çalışanların kişisel gelişim, kendini değerlendirme ve hedeflerini ortaya koyma konusundaki algı düzeylerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. Bu amaçla
Other ID | JA22MJ56NB |
---|---|
Journal Section | Research Article |
Authors | |
Publication Date | May 1, 2009 |
Submission Date | May 1, 2009 |
Published in Issue | Year 2009 Volume: 8 Issue: 1 |