Book Review
BibTex RIS Cite

The Book Review of İlk Adım Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Yetişkinler İçin Türkçe-Arapça Çift Alfabeli İlk Okuma-Yazma Kitabı

Year 2021, Volume: 5 Issue: 17, 289 - 298, 29.09.2021
https://doi.org/10.31455/asya.946405

Abstract

Today, speaking a foreign language has many benefits for learners, both in education and the business world. Changing life conditions made it necessary to speak a foreign language. While learning a foreign language, the similarities between the target language and the native language increase the learning desire of the learners. It is normal to have some differences between the target language and the native language, but if there is a difference in the alphabet between the target language and the native language, it takes time for learners to learn the target language. One of the difficulties experienced by the learners while learning Turkish as a foreign language is the problem of reading and writing caused by the alphabet difference. "İlk Adım Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Yetişkinler İçin Türkçe-Arapça Çift Alfabeli İlk Okuma-Yazma Kitabı" by Ankara University TÖMER was prepared for this need of the learners. In this study, "İlk Adım Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Yetişkinler İçin Türkçe-Arapça Çift Alfabeli İlk Okuma-Yazma Kitabı" was reviewed. Document analysis technique, one of the qualitative research methods, is used in this study. The book reviewed in this study has been prepared for the needs of Syrian learners who learn Turkish. The primary purpose of the book is to improve the reading and writing skills of Syrian learners. However, the book also includes activities aimed at improving the four basic language skills. It has been determined that the book has been prepared in accordance with the pre-A1 and A1 levels in the CEFR (2020), supported by visuals, and prepared in Turkish and Arabic bilingually. 

References

  • Altunkaya, H. (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme Eğitimi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(3), 198-207.
  • Appelbaum, S. (2011). First French Reader: A Beginner’s Dual Language Book. New York: Dover Publications.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Temel Söz Varlığının Önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 311-317.
  • Barın, E.; Çobanoğlu, Ş.; Ateş, Ş.; Balcı, M. ve Özdemir, C. (Ed.) (2015). Yedi İklim Türkçe A1 Seviyesi. Ankara: Yunus Emre Enstitüsü Yayınları.
  • Bölükbaş F. ve Yılmaz, M. Y. (Ed.) (2020). Yeni İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı A1. İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Buz, Y. (2002). Pocket English Grammar. İstanbul: Damla Yayınevi.
  • CEFR (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment Companion Volume with New Descriptors. Fransa: Council of Europe (Avrupa Konseyi).
  • Çiftçi, Ö. ve Demirci, R. (2019). Alfabe Farklılıklarının Yabancılara Türkçe Öğretimindeki Etkisi. TÜRÜK Uluslararası Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 7(19), 96-127.
  • Flores, A. (1964). First Spanish Reader: A Beginner’s Dual Language Book. New York: Bantam Books.
  • Karakuzu, M ve Takkaç, M. (Ed.) (2011). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yabancı Dil 1-2. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(15), 170-189.
  • Kurt, M. ve Temur, N. (Ed.) (2016). Gazi Üniversitesi Yabancılar için Türkçe A1 Temel Düzey. Ankara: Başak Matbaa.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Zorpuzan, R. (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme Öğretimine Dair Öğretmen Bilişleri. International Journal of Language Academy, 6(3), 179-193.
  • Melanlıoğlu, D. (2016). Yabancı Öğreniciler için Dinleme Becerisine Yönelik Üstbilişsel Dereceli Puanlama Anahtarı. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 1206-1229.
  • Ömeroğlu, E. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretimi İçin Hazırlanmış Ders Kitaplarının İncelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), (Danışman: Prof. Dr. İsmail Güleç), Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalı.
  • Özdemir, S. ve Kıral, U. (2020). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan İstanbul A1 ve A2 Ders Kitaplarının Sorularının İncelenmesi, 4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2020). https://bit.ly/3z7czys adresinden 15.06.2021 tarihinde erişildi.
  • Polat, Y.; Köse, D.; Peçenek, D. ve Durmuş A. O. (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe İlk Kazanımları için Başvuru Rehberi A1 Öncesi. Yunus Emre Enstitüsü ve Kurmay. https://bit.ly/3z4Nxjs adresinden 15.06.2021 tarihinde erişildi.
  • Şengül, K. (2014). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Alfabe Sorunu. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(1), 325-339.
  • Uzun, G. L. (Ed.) (2021). İlk Adım Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Yetişkinler İçin Türkçe-Arapça Çift Alfabeli İlk Okuma-Yazma Kitabı. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Uzun, N. E. (Ed.) (2017). Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe Ders Kitabı Temel: A1-A1 Seviyesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.

İlk Adım Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Yetişkinler İçin Türkçe-Arapça Çift Alfabeli İlk Okuma-Yazma Kitabı’nın İncelemesi Ed. Prof. Dr. G. Leyla Uzun, Hazırlayanlar: Halil Çağlar, Yeliz Rençber, Ebru Can, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi

Year 2021, Volume: 5 Issue: 17, 289 - 298, 29.09.2021
https://doi.org/10.31455/asya.946405

Abstract

Günümüzde yabancı bir dil bilmenin öğreniciler için gerek eğitim gerekse de iş dünyasında pek çok faydası vardır. Değişen hayat şartları, yabancı dil bilmeyi gerekli kılmıştır. Yabancı dil öğrenirken hedef dil ve ana dili arasındaki benzerlikler öğrenicilerin öğrenme isteğini artırmakta, hedef dilin öğrenimini ve öğretimini kolaylaştırmaktadır. Hedef dille ana dili arasında bazı farklılıkların olması olağandır ancak hedef dil ve ana dili arasında alfabe farklılığı da varsa öğrenicilerin hedef dili öğrenmesi diğer öğrenicilere göre zaman almaktadır. Yabancı dil olarak Türkçe öğrenirken öğrenicilerin yaşadığı sıkıntılardan biri alfabe farklılığından kaynaklanan okuma ve yazma sorunlarıdır. Ankara Üniversitesi TÖMER’deki öğretim görevlileri tarafından hazırlanmış olan “İlk Adım Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Yetişkinler İçin Türkçe-Arapça Çift Alfabeli İlk Okuma-Yazma Kitabı” öğrenicilerin öncelikli olarak okuma yazma sorunlarını çözebilmek amacıyla hazırlanmıştır. Bu çalışmada, “İlk Adım Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Yetişkinler İçin Türkçe-Arapça Çift Alfabeli İlk Okuma-Yazma Kitabı” incelenerek tanıtılmıştır. Çalışmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman analizi tekniği kullanılmıştır. Çalışmada tanıtılan kitap Suriyeli öğrenicilerin Türkçe öğrenme ihtiyacına yönelik olarak hazırlanmıştır. Kitabın öncelikli amacı Suriyeli öğrenicilerin okuma ve yazma becerilerini geliştirmektir. Ancak kitapta dört temel dil becerisini geliştirmeyi amaçlayan etkinlikler de yer almaktadır. Kitabın CEFR (2020)’de yer alan A1 öncesi ve A1 seviyelerindeki kazanımlarla uyumlu olarak hazırlanmış olduğu, görsellerle desteklendiği, Türkçe ve Arapça iki dilli olarak hazırlandığı tespit edilmiştir.

References

  • Altunkaya, H. (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme Eğitimi. International Journal of Languages’ Education and Teaching, 6(3), 198-207.
  • Appelbaum, S. (2011). First French Reader: A Beginner’s Dual Language Book. New York: Dover Publications.
  • Barın, E. (2003). Yabancılara Türkçe Öğretiminde Temel Söz Varlığının Önemi. Türklük Bilimi Araştırmaları Dergisi, 13(1), 311-317.
  • Barın, E.; Çobanoğlu, Ş.; Ateş, Ş.; Balcı, M. ve Özdemir, C. (Ed.) (2015). Yedi İklim Türkçe A1 Seviyesi. Ankara: Yunus Emre Enstitüsü Yayınları.
  • Bölükbaş F. ve Yılmaz, M. Y. (Ed.) (2020). Yeni İstanbul Yabancılar İçin Türkçe Ders Kitabı A1. İstanbul: Kültür Sanat Basımevi.
  • Buz, Y. (2002). Pocket English Grammar. İstanbul: Damla Yayınevi.
  • CEFR (2020). Common European Framework of Reference for Languages: Learning, Teaching, Assessment Companion Volume with New Descriptors. Fransa: Council of Europe (Avrupa Konseyi).
  • Çiftçi, Ö. ve Demirci, R. (2019). Alfabe Farklılıklarının Yabancılara Türkçe Öğretimindeki Etkisi. TÜRÜK Uluslararası Dil, Edebiyat ve Halkbilimi Araştırmaları Dergisi, 7(19), 96-127.
  • Flores, A. (1964). First Spanish Reader: A Beginner’s Dual Language Book. New York: Bantam Books.
  • Karakuzu, M ve Takkaç, M. (Ed.) (2011). Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yabancı Dil 1-2. Erzurum: Atatürk Üniversitesi Açıköğretim Fakültesi Yayını.
  • Kıral, B. (2020). Nitel Bir Veri Analizi Yöntemi Olarak Doküman Analizi. Siirt Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 0(15), 170-189.
  • Kurt, M. ve Temur, N. (Ed.) (2016). Gazi Üniversitesi Yabancılar için Türkçe A1 Temel Düzey. Ankara: Başak Matbaa.
  • Kurudayıoğlu, M. ve Zorpuzan, R. (2018). Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretiminde Dinleme Öğretimine Dair Öğretmen Bilişleri. International Journal of Language Academy, 6(3), 179-193.
  • Melanlıoğlu, D. (2016). Yabancı Öğreniciler için Dinleme Becerisine Yönelik Üstbilişsel Dereceli Puanlama Anahtarı. Erzincan Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18(2), 1206-1229.
  • Ömeroğlu, E. (2016). Yabancılara Türkçe Öğretimi İçin Hazırlanmış Ders Kitaplarının İncelenmesi, (Yayımlanmamış Doktora Tezi), (Danışman: Prof. Dr. İsmail Güleç), Sakarya: Sakarya Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Türkçe Eğitimi Bilim Dalı.
  • Özdemir, S. ve Kıral, U. (2020). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretiminde Kullanılan İstanbul A1 ve A2 Ders Kitaplarının Sorularının İncelenmesi, 4. Uluslararası Sınırsız Eğitim ve Araştırma Sempozyumu (USEAS 2020). https://bit.ly/3z7czys adresinden 15.06.2021 tarihinde erişildi.
  • Polat, Y.; Köse, D.; Peçenek, D. ve Durmuş A. O. (2017). Yabancı Dil Olarak Türkçe İlk Kazanımları için Başvuru Rehberi A1 Öncesi. Yunus Emre Enstitüsü ve Kurmay. https://bit.ly/3z4Nxjs adresinden 15.06.2021 tarihinde erişildi.
  • Şengül, K. (2014). Türkçenin Yabancı Dil Olarak Öğretilmesinde Alfabe Sorunu. Uluslararası Türkçe Edebiyat Kültür Eğitim Dergisi, 3(1), 325-339.
  • Uzun, G. L. (Ed.) (2021). İlk Adım Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Yetişkinler İçin Türkçe-Arapça Çift Alfabeli İlk Okuma-Yazma Kitabı. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
  • Uzun, N. E. (Ed.) (2017). Yeni Hitit Yabancılar için Türkçe Ders Kitabı Temel: A1-A1 Seviyesi. Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi.
There are 20 citations in total.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Studies on Education
Journal Section Kitap Tanıtımı ve Değerlendirme
Authors

Fikriye Gündüz

Publication Date September 29, 2021
Submission Date June 1, 2021
Published in Issue Year 2021 Volume: 5 Issue: 17

Cite

APA Gündüz, F. (2021). İlk Adım Türkçeyi Yabancı Dil Olarak Öğrenen Yetişkinler İçin Türkçe-Arapça Çift Alfabeli İlk Okuma-Yazma Kitabı’nın İncelemesi Ed. Prof. Dr. G. Leyla Uzun, Hazırlayanlar: Halil Çağlar, Yeliz Rençber, Ebru Can, Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi. Asya Studies, 5(17), 289-298. https://doi.org/10.31455/asya.946405