x
x
x
Günümüz örgütlerinin rekabet avantajı sağlaması, dış çevre koşullarına ayak uydurabilmesi, teknolojik yeniliklere ve değişimlere adapte olabilmesi nitelikli iş gücünü organizasyonlara çekmekle mümkün kılınacaktır. Bu bağlamda ihtiyaç duyulan nitelikli çalışanlar başarı ve performanslarına göre değerlendirilmelidir. Ancak yapılan çalışmalar özellikle kadınların iş yaşamında ayrımcılığa uğradığını yönetim kademelerine terfi etmelerinin önüne geçildiğini ortaya koymaktadır. İşte bu noktada yönetimde güncel bir kavram ve kariyer engeli olan cam tavan sendromu karşımıza çıkmaktadır. Bu çalışmayla, Yüksek Öğretim Kurumu Ulusal Tez Merkezi veri tabanında yer alan 2007-2022 yılları arasında “cam tavan sendromu” konusu üzerine yazılmış lisansüstü tezlerin bibliyometrik analiz yöntemiyle farklı değişkenler açısından incelenerek bu inceleme bağlamında; tez çalışmalarının genel karakteristiğini ortaya koymak ve gelecekte yapılacak olan çalışmalara rehberlik edilmesi amaçlanmıştır. Çalışmada öncelikle cam tavan sendromu teorik olarak detaylı bir şekilde açıklanmıştır. Daha sonra YÖK Ulusal Tez Merkezi veri tabanında “cam tavan sendromu” üzerine yazılmış 83 lisansüstü tezi bibliyometrik analiz yöntemiyle üniversiteleri, yayın türleri, yayınlanma yılı, enstitüleri, anabilim dalları, odaklanılan konular, araştırma yöntemleri, hedef kitleleri, veri toplama araçları ve gelecek çalışmalar için öneriler başlıkları altında detaylı olarak incelenmiştir. Araştırma sonucunda cam tavan sendromu üzerine yazılan tezlerin neredeyse tamamının yüksek lisans düzeyinde yazıldığı, en fazla çalışmanın 2018 yılında yapıldığı tespit edilmiştir. Tezler en fazla İşletme Anabilim Dalında yazılmıştır. Ayrıca, tezlerde araştırmacılardan çok uygulayıcılara yönelik önerilerde bulunulduğu saptanmıştır.
x
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Project Number | x |
Publication Date | July 3, 2023 |
Submission Date | December 6, 2022 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 24 |
Works published in the journal Asian Studies are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.