Bu çalışmanın amacı COVID-19 dönemi uzaktan eğitim konusu üzerine yapılan çalışmalarının analiz edilmesidir. Çalışmada nitel araştırma türü benimsenmiştir ve doküman incelemesi yöntemi kullanılmıştır. Çalışma kapsamında ilgili alandaki 100 makale içerik analizi tekniği ile analiz edilmiştir. İlgili çalışmaların demografik özellikleri, yöntemleri, örneklem özellikleri, örneklem sayıları, amaçları, bulguları, elde edilen sonuçlar, çalışmalarda yer alan anahtar kelimeleri ve uzaktan eğitimde kullanılan araçlar açısından eğilimleri analiz edilmiştir. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre makalelerin çoğunluğunu Türkiye, Endonezya ve Amerika Birleşik Devletleri'nde gerçekleştirilmiştir. Makalelerde en sık kullanılan örneklem türü öğrencilerdir ve bu sırayı öğretmenler takip etmektedir. En çok üniversite düzeyi öğrencilerle çalışılmıştır. Yükseköğretim düzeyinde yapılan çalışmaların büyük çoğunluğu Eğitim Fakültesi'ndeki katılımcılarla gerçekleştirilmiştir. Makalelerde daha çok nitel araştırma yöntemi kullanılmış olup bu sırayı nicel araştırma yöntemi takip etmiştir. Ayrıca istatistiksel analiz, içerik analizi ve betimsel analiz de yaygın olarak tercih edilmiştir. Ayrıca amaca göre yapılan dağılımda uzaktan eğitim sürecinin değerlendirilmesi, durum tespiti, uzaktan eğitime dair görüş ve zorlukların belirlenmesi, uzaktan eğitimin etkililiği ve uzaktan eğitime ilişkin önerilerin araştırılması ön plana çıkmıştır. İlgili makalelerde en sık rastlanan olumlu bulgular; olumlu tutum, esneklik, fayda, eğlence, teknolojinin teşvik edilmesi iken en çok rastlanan olumsuz bulgular ise teknik altyapı sorunları, iletişim problemleri, erişim problemleri, adaptasyon problemleri, finansal problemler ve psikolojik sorunlardır.
The aim of this study was to analyze the studies on distance education in the COVID-19 period. Qualitative research type was adopted in the study and document analysis method was used.100 articles published in the relevant field were analyzed by the content analysis method within the scope of the study. The trends of the relevant studies in terms of their demographic characteristics, methods, sample characteristics, aims, findings, keywords, and tools used in distance education were analyzed. According to the findings obtained from the study, the majority of the articles consisted of those conducted in Turkey, Indonesia, and the United States. The most frequently used sample type in articles was students, followed by teachers. Students, primarily from higher education institutions, participated in most of the studies. The vast majority of the studies were carried out with participants at the Faculty of Education. Qualitative research was used most frequently in the articles, followed by quantitative research. In addition, statistical analysis, content analysis, and descriptive analysis were also widely preferred. Evaluation of the distance education process, due diligence, determination of the opinions and challenges, the effectiveness of distance education and suggestions regarding distance education stood out in the distribution based on the purpose. The most common positive findings were; positive attitude, flexibility, benefit, entertainment, promotion of technology, while the most common negative findings were technical infrastructure problems, communication problems, accessibility problems, adaptational problems, financial problems and psychological problems.
Primary Language | English |
---|---|
Subjects | Studies on Education |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | July 3, 2023 |
Submission Date | January 24, 2023 |
Published in Issue | Year 2023 Volume: 7 Issue: 24 |
Works published in the journal Asian Studies are licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.