Bu çalışma, gastronomi turizmine ilişkin mevcut yazının taramasıdır. Son on yılda konuya ilişkin araştırma sayısının
artması bu alana gösterilen ilginin bir kanıtı durumundadır. Bununla birlikte gastronomi turizminin tanımı
ve kapsamı açısından tartışmalar devam etmektedir. Yapılan araştırmalar özellikle kırsal alanlardaki turizm içerisinde
gastronominin etkinliği ve pazarlama açısından önemi üzerine yoğunlaşmaktadır. Farklı destinasyonların
gastronomi turizmi açısından karşılaştırılması ve gastronomi kültür turizmi bağlantıları incelenen diğer konular
arasındadır. Ayrıca gastronomi turizmi tanım denemeleri ve kapsamı konusu ele alınmıştır. Turizmden aldığı payı
arttırma amacındaki ülkeler ve bölgeler yeni pazar oluşturmak için bu alana yönelmeye başlamışlardır. Ancak
gastronomi turizmi ya da bunu önemli motivasyon gerekçeleri arasında değerlendiren seyahatçilerin iyi incelenmesi
gerekmektedir.
Journal Section | Articles |
---|---|
Authors | |
Publication Date | December 1, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 Volume: 26 Issue: 2 |