Editorial
PDF EndNote BibTex RIS Cite

Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi

Year 2022, Volume 33, Issue 1, 94 - 105, 14.06.2022

Abstract

Ülkemizde özellikle 1980 sonrası gerçekleşen gelişmelere bağlı olarak, turizm sektöründe ve eğitiminde önemli değişiklikler olmuştur. Turizm sektöründeki yatırımların artmasıyla beraber, yatak kapasitesinde ve sunulan turizm hizmetlerinin çeşitliliğinde olumlu gelişmeler sağlanmıştır. Turizm işletmelerinin nicel olarak artması, nitelikli hizmet üretiminin sorgulanmasını beraberinde getirerek, turizm eğitimine yönelik lisans programlarının açılmasını teşvik etmiştir. Dört yıllık turizm işletmeciliği lisans eğitimini tamamladıktan ve turizm sektöründe aktif olarak çalıştıktan sonra akademik hayata başlayan biri olarak, hem şahsımın hem de sektörde çalışan eğitimli arkadaşlarımın dile getirdiği önemli eksikliklerden biri verilen eğitimin sektörün gerçekleriyle uyuşmamasıdır. Bununla birlikte turizm iş sektörünün gelişmesiyle eş zamanlı olarak turizm eğitim sektörü de kendisini güncellemeye ve olanakları dahilinde geliştirmeye çabalamaktadır. Bunun en büyük göstergelerinden birisi turizm işletmeciliği ve otelcilik yüksekokullarının fakülteleşmesi ve uzmanlık alanlarına göre bölümleşmeye gitmesidir.

References

  • Kırlar-Can, B., Ertaş, M., ve Kozak, M. (2021). Understanding the Philosophy of Tourism Education: A Perspective Study in Turkey, International Journal of Tourism Research, 23 (6): 1112-1125.
  • Kozak, N., Tütüncü, Ö. ve Kozak, M. (2014). Rekreasyon ve Rekreasyon Yönetimi Programlarının Amaçları Ne Olmalı?. 6. Akademik Turizm Eğitimi Arama Konferansı Sonuç Raporu, 17-20 Nisan 2014, Muğla: Bodrum.
  • ÖSYM (2021). Yükseköğretim Kurumları Sınavı, https://www. osym.gov.tr/TR,20842/2021.html, Erişim tarihi: 15 Eylül 2021.
  • Tütüncü, Ö. (2008). Rekreasyon Yönetimi’ne Yönelik Üniversite Düzeyinde Bir Müfredat Geliştirme Önerisi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 19 (1): 93-103.
  • Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyona Yönelik Disiplinlerarası Bir Doktora Programı Önerisi, I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, 45-760. 12-15 Nisan 2012. Antalya: Kemer.

Year 2022, Volume 33, Issue 1, 94 - 105, 14.06.2022

Abstract

References

  • Kırlar-Can, B., Ertaş, M., ve Kozak, M. (2021). Understanding the Philosophy of Tourism Education: A Perspective Study in Turkey, International Journal of Tourism Research, 23 (6): 1112-1125.
  • Kozak, N., Tütüncü, Ö. ve Kozak, M. (2014). Rekreasyon ve Rekreasyon Yönetimi Programlarının Amaçları Ne Olmalı?. 6. Akademik Turizm Eğitimi Arama Konferansı Sonuç Raporu, 17-20 Nisan 2014, Muğla: Bodrum.
  • ÖSYM (2021). Yükseköğretim Kurumları Sınavı, https://www. osym.gov.tr/TR,20842/2021.html, Erişim tarihi: 15 Eylül 2021.
  • Tütüncü, Ö. (2008). Rekreasyon Yönetimi’ne Yönelik Üniversite Düzeyinde Bir Müfredat Geliştirme Önerisi, Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, 19 (1): 93-103.
  • Tütüncü, Ö. (2012). Rekreasyona Yönelik Disiplinlerarası Bir Doktora Programı Önerisi, I. Rekreasyon Araştırmaları Kongresi, 45-760. 12-15 Nisan 2012. Antalya: Kemer.

Details

Primary Language Turkish
Subjects Social
Journal Section Articles
Authors

Özkan TÜTÜNCÜ>
DOKUZ EYLÜL ÜNİVERSİTESİ
0000-0002-2482-0893
Türkiye

Publication Date June 14, 2022
Published in Issue Year 2022, Volume 33, Issue 1

Cite

Bibtex @editorial { atad1130296, journal = {Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi}, issn = {1300-4220}, eissn = {2822-4647}, address = {}, publisher = {Nazmi KOZAK}, year = {2022}, volume = {33}, number = {1}, pages = {94 - 105}, title = {Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi}, key = {cite}, author = {Tütüncü, Özkan} }
APA Tütüncü, Ö. (2022). Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi . Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi , 33 (1) , 94-105 . Retrieved from https://dergipark.org.tr/en/pub/atad/issue/64301/1130296
MLA Tütüncü, Ö. "Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi" . Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 (2022 ): 94-105 <https://dergipark.org.tr/en/pub/atad/issue/64301/1130296>
Chicago Tütüncü, Ö. "Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi". Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 (2022 ): 94-105
RIS TY - JOUR T1 - Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi AU - ÖzkanTütüncü Y1 - 2022 PY - 2022 N1 - DO - T2 - Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi JF - Journal JO - JOR SP - 94 EP - 105 VL - 33 IS - 1 SN - 1300-4220-2822-4647 M3 - UR - Y2 - 2022 ER -
EndNote %0 Anatolia: A Journal of Tourism Research Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi %A Özkan Tütüncü %T Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi %D 2022 %J Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi %P 1300-4220-2822-4647 %V 33 %N 1 %R %U
ISNAD Tütüncü, Özkan . "Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi". Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi 33 / 1 (June 2022): 94-105 .
AMA Tütüncü Ö. Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022; 33(1): 94-105.
Vancouver Tütüncü Ö. Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi. Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi. 2022; 33(1): 94-105.
IEEE Ö. Tütüncü , "Turizm Lisans Eğitimi Programlarının Kontenjanlarının Değerlendirilmesi", Anatolia: Turizm Araştırmaları Dergisi, vol. 33, no. 1, pp. 94-105, Jun. 2022