One of the essentials for branding is communication. In cities that are involved in branding efforts, they are trying to gain advantage in global competition by managing their communication activities in an integrated structure. In this context, this research, which was carried out on seven cities in the Eastern Black Sea Region, aims to measure the attitudes of city residents towards the communication activities of their cities and it is important as one of the first studies on this subject. According to this study, in which data collected from 1221 participants in total were analyzed in Artvin, Bayburt, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize and Trabzon, people think that their city's communication activities are unplanned, aimless and uncoordinated.
Markalaşma için olmazsa olmaz unsurlardan biri de iletişimdir. Markalaşma çabası içerisinde yer alan şehirler iletişim faaliyetlerini entegre bir yapı içerisinde yöneterek küresel rekabette avantaj elde etme çabasına girişmektedirler. Bu çerçevede araştırma Doğu Karadeniz Bölgesi’nde yer alan toplam yedi şehir üzerinde gerçekleştirilmiştir. Şehir sakinlerinin kendi şehirlerinin iletişim faaliyetlerine yönelik tutumlarını ölçmeyi amaçlamakta ve bu konuda gerçekleştirilen ilk çalışmalardan biri olarak önem arz etmektedir. Artvin, Bayburt, Giresun, Gümüşhane, Ordu, Rize ve Trabzon şehirlerinde toplamda 1221 katılımcıdan toplanan verilerin analiz edildiği bu çalışmaya göre, katılımcılar kendi şehirlerinin iletişim faaliyetlerinin plansız, amaçsız ve koordinasyonsuz olduğunu düşünmektedirler.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | June 14, 2022 |
Published in Issue | Year 2022 Volume: 33 Issue: 1 |