Bu çalışmanın amacı stresle başa çıkma bağlamıyla açık alanlarda yapılan rekreasyon etkinliklerinde bireylerin boş zaman başa çıkma inanç ve stratejilerinin hedonik ve eudaimonik refahları üzerindeki etkisini bütüncül bir bakış açısıyla değerlendirmektir. Çalışmada Iwasaki ve Mannell (2000) tarafından geliştirilen boş zaman başa çıkma inançları ve stratejileri modeli temel alınmıştır. Bu model kapsamında nicel araştırma yöntemlerinden faydalanılarak anket araştırması yapılmıştır. Çalışmada Bitlis ilinde 07-15 Haziran 2024 tarihleri arasında anket tekniğiyle 302 örneklemden elde edilen veriler analiz için uygun koşulları sağlamıştır. Toplanan veriler SmartPLS 4 İstatistiki Analiz paket programında en küçük kısmi kareler tekniğiyle irdelenmiştir. Çalışmanın sonuçları, açık alan rekreasyon sürecinde boş zaman başa çıkma inançlarının hedonik refahı, stratejilerinin ise bireylerin hedonik ve eudaimonik refahlarını pozitif yönlü ve anlamlı bir biçimde etkilediğini ortaya koymaktadır. Bu nedenle, kamu kurum ve kuruluşları başta olmak üzere, üniversitelerin, turistik destinasyonların ve rekreasyon yöneticilerinin açık alanları ve açık alanlarda yapılabilecek rekreasyon etkinlik sayılarını arttırmaları gerekmektedir.
The aim of this study is to evaluate the effects of individuals’ leisure coping beliefs and strategies on hedonia and eudaimonia in outdoor recreational settings, from a holistic perspective. The study is based on the leisure coping beliefs and strategies model developed by Iwasaki and Mannell (2000). Within the scope of this model, survey research method was conducted using quantitative research methods. Data was collected between 7-15 June 2024 and the data obtained from 302 samples and analyzed using the least partial squares technique in the SmartPLS 4. The results of the study reveal that leisure coping beliefs positively affects hedonic well-being and leisure coping strategies positively and significantly affect the hedonic and eudaimonic well-being of individuals during the outdoor recreation process. For this reason, public institutions and organizations, universities, tourist destinations and recreation managers need to increase outdoor settings and the number of recreational activities.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Recreation Management |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 28, 2024 |
Submission Date | July 4, 2024 |
Acceptance Date | September 23, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 35 Issue: 2 |