Bu araştırmanın amacı sosyal medya kullanımı, sosyal karşılaştırma ve açık alan rekreasyon faaliyetlerine katılımın üniversite öğrencilerinin psikolojik iyi oluşlarına etkisini belirlemektir. Ayrıca araştırmada katılımcıların cinsiyet ve günlük olarak kendilerine ayırdıkları zamana göre açık hava etkinliklerine katılımlarının farklılık gösterip göstermediği de incelenmiştir. Veriler alanyazında geçerli ve güvenirliği kanıtlanmış ölçekler (sosyal karşılaştırma, sosyal medya kullanımı ve psikolojik iyi oluş ölçeği) ve sekiz adet açık hava etkinliğinin (yürü- yüş, dağ tırmanma, bisiklete binme, piknik yapma, gezme, bahçe işleri yapma, balık tutma ve parka gitme) yer aldığı bir anket formu ile yüz yüze toplanmıştır. Kolayda örneklem yöntemiyle 1-30 Mayıs 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilen veri toplama süreci sonunda 193 adet geçerli ankete ulaşılmıştır. Araştırmanın hipotezleri çoklu regresyon analiziyle test edilmiş olup farklılıklar bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü ANOVA ile test edilmiştir. Bulgular sosyal medya kullanımının ve açık hava etkinliklerine katılımın öğrencilerin psikolojik iyi oluşunu artırdığını göstermektedir. Ayrıca açık hava etkinliklerine katılım, öğrencilerin cinsiyetlerine göre anlamlı farklılık göstermektedir.
The aim of this study is to determine the effects of social media use, social comparison, and participation in outdoor activities on the psychological well-being of university students. In addition, the study examined whether the participants’ participation in outdoor activities differed according to their gender, and daily time allocated to themselves. Data were collected face-to-face with a questionnaire form that included valid and reliable scales in the literature (social comparison, social media use, and psychological well-being scale) and eight outdoor activities (hiking, mountain climbing, cycling, picnicking, traveling, gardening, fishing, and going to the park). At the end of the data collection process carried out between May 1-30, 2024 with the convenience sampling method, 193 valid questionnaires were reached. The hypotheses of the study were tested with multiple regression analysis, and the differences were tested with independent sample t-test and one-way ANOVA. The findings show that the continuity dimension of social media use, and participation in outdoor activities increase the psychological well-being of the students. In addition, participation in outdoor activities indicates significant differences according to genders of students.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Subjects | Recreation, Leisure and Tourism Geography |
Journal Section | Articles |
Authors | |
Publication Date | November 28, 2024 |
Submission Date | August 7, 2024 |
Acceptance Date | November 6, 2024 |
Published in Issue | Year 2024 Volume: 35 Issue: 2 |