BibTex RIS Cite

BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRETMEN ADAYLARININ CİNSİYET VE SINIF DEĞİŞKENLERİNE GÖRE OKUL DENEYİMİ DERS ETKİNLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ

Year 2007, Volume: 9 Issue: 3, 0 - 0, 21.02.2010

Abstract

Bu çalışma, fakülte-uygulama okulu işbirliği modeli içerisinde yer alan Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokulu öğretmen adaylarının cinsiyet ve sınıf değişkenlerine göre okul deneyimi ders
etkinliklcrine ilişkin görüşlerini belirlemeyi amaçlamaktadır.
Araştırmanın evrenini; Selçuk Üniversitesi, Celal Bayar Üniversitesi, Mersin Üniversitesi, Atatürk
Üniversitesi, Erciyes Üniversitesi ve Akdeniz Üniversitesinin Beden Eğitimi ve Spor
Yüksekokullarının 1.2.3.4. sınıflarında öğrenim gören, 303 'ü erkek, 297'si bayan toplam 600 Öğrenci
oluşturmaktadır. Azar(2003) tarafından geliştirilen ve geçerlik ve güvenirlik çalışması (ıı=0.74)
yapılmış olan anker tesadüfi ömeklem yoluyla araştınnaya katılan öğrencilere birebir uygulanmıştır.
Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istatistikler kullanılmıştır.
Bu çahşmanın sonucunda; Beden Eğitimi ve Spor Yüksekokulu öğretmen adaylarının cinsiyet
ve sınıf değişkenlerine göre okul deneyimi ders etkinliklerine ilişkin görüşleri arasında anlamlı
farklılıklar bulunmuştur. Bu farklılıklar; bayan öğretmen adaylarının erkck öğretmen
adaylarına görc, 4. sınıfta öğrcnim görenlerin 1.2.3. sınıfta öğrcnim görenlcre göre okul
deneyimi ders etkinliklerine ilişkin görüşlerininyüksek olduğu sonucu ortaya çıkmıştır.

 

Anahtar Kelimeler: Okul Deneyimi, Cinsiyet, Sınır, Öğretmen Adayı

 

ABSTRACT
This study is an attempt to determine the opinions of the Physical Education and Sports High School
candidate teachers of the faculty-practice school cooperatian model, towards the school experience
and teaching practice course activities regarding different variable.
Within the scope of the study, 303 malı', 297 female, 600 Students in rotal are included who study in
the i s,, 2nd
, 3rd
, 4(~ grades of Physical Education and Sports High Schools of Selçuk University, Celal
Bayar University, Mersin University, Atatürk University, Erciyes Universityand Akdeniz University.
The "Teaching Practice and School Experience Survey" developed by Azar (2003) and the validity
and reliability study (u=O.74) of which is investigated, is applied one-to-one to students that
participated thc study through random sampling method. Descriptive statistics are used to describe the
basic features of the data.
As a resul! of this study, a difference is depicıed between the opinions and attİtudes of the Physical
Education and Sports High School candidate teachers towards the school experience and teaching
practice course activities regarding sexuality and class variables. These differences indicate that the
opinions, and needs of the female candidate teachers towards the school experienee and ıeachin~
practice course activities compared to the malı' candidate teachers and of those studying in the 4'
grade compared ro those studying in the 1Sl, 2nd
, and 3rd grades are determined to be higher.

Keywords: School Experience, Grade, Sex, Candidate Teacher

Year 2007, Volume: 9 Issue: 3, 0 - 0, 21.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Mehmet Güçlü This is me

Murat Tekin This is me

Mustafa Yıldız This is me

Gökhan Bayraktar This is me

Publication Date February 21, 2010
Published in Issue Year 2007 Volume: 9 Issue: 3

Cite

APA Güçlü, M., Tekin, M., Yıldız, M., Bayraktar, G. (2010). BEDEN EĞİTİMİ VE SPOR YÜKSEKOKULU ÖĞRETMEN ADAYLARININ CİNSİYET VE SINIF DEĞİŞKENLERİNE GÖRE OKUL DENEYİMİ DERS ETKİNLERİNE İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 9(3).