Bu çalışmanın amacı; beden eğıtimi öğretmenlerinin çeşitli değişkenlere göre sosyal beceri yeterlik düzeylerini
belirleyebilmek.
Araştırmanın evrenini; Karaman ve Antalya il merkezlerinde görev yapan 67'si erkek, 35'i bayan toplam
102 beden eğitimi öğretmeni oluşturmaktadır.
Araştırma tarama modelindedir. ilk olarak araştırmanın amacına ilişkın mevcut bilgiler, literatürün taranmasıyla
sistematik bir şekilde verilmiştir. Böylece konu hakkında teorik bir çerçeve oluşturulmuştur. ikinci olarak
araştınnanın amacına ulaşmak için Riggio (1989) tarafından geliştırilen Yüksel (I 997) tarafından Türkçeye
uyarlanan sosyal beceri envanteri tesadüfi örneklem yoluyla beden eğitimi öğretmenlerine uygulanmıştır.
Verilerin çözümlenmesinde tanımlayıcı istalistikler kullanılmıştır.
Ayrıca; beden eğitimi öğretmenlerinin cinsiyet değişkenine sosyal beceri düzeyleri ne t testi uygulanırken, kıdem
değişkenine göre one way (tek yönlü varyans analizi) testi kullanılmış ve gruplar arası farkları belirleyebilmek
içinde tükey testi kullanılarak manidarlık (P) 0,05 alıurruş(ır.
Verilerin degerlendirilmesinde ve hesaplanmış değerlerin bulunmasında SPSS (Stalistica! package for social
scienees) paket programı kullanılmış ve ölçeğin güvenilirlik katsayısı (Cronbach Alpha) 0.91 bulunmuştur.
Sonuç olarak; beden cğitimi öğretmenlerinin Cinsiyetıcrine göre sosyal becerı düzeyleri arasında anlamlı bir
farklılığın olmadığı, fakat aritmetik ortalamalanna bakıldığında; bayan beden eğitimi öğretmenlerin erkek bcden
eğitimi öğretmenlerine göre sosyal beceri düzeylerinin yüksek olduğu sonucuna varılmıştır. Kıdem düzeylerine
bakıldığında ise sosyal beceri düzeyleri arasında anlamlı bir farklılığın olduğıı ortaya çıkmıştu.
Anahtar Kelimeler: Beden Eğitimi, Öğretmen. Sosyal Beceri
ABSTRACT
In this study; it is aimed to determine social skill qualifieation level of physieal education teaelıers in respect of
several values.
Subjeets have been composed of 67 malc and 35 female teachers, totally 102, employed in Karaman and Antalya.
This survey is in the form of scamıing. Fırstly, data related to the pUJ1)ose of tbe survey was systematicallygiven
by scanning the literature. So a theoretical framework was formed. Secondly, sociol skill inventory, developed by
Riggio (1989) and aclapted into Turkish by Yüksel (1997), has been randamly applied on the subjects in order to
reaeh the goal of the survey. ldendifying statistics has been used in analysis of tlıe data.
Furthermore, while i (esı has been applied on the values of gender and social ski IL !evel of physical educalion
reachers, one way test has been usıxl for values of priority and tukey test has been used in order to determine
differenees between the groups with a 0.05 signıficance.
SPSS (Statistical Package for Social Sciences) has been used for evalualing the data and and lfustability of the
scale has been found as 0.91 (Cronbach Alpha)
As a result, it has been found that there is no significant dıfference in social skilllevel of teachers in respeeı of
their genders, bnt when arithmetic average ıs taken into consıderation, female physical educacion teachers have
social skillat a higher level than the male physıcal education teachers. lt has alsa fOlmd that there ia a significant
dincrence belween the social skıIJ level in respeeı and priority level.
Key Words : Physical Education, Teacher, Social Skill
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 21, 2010 |
Published in Issue | Year 2006 Volume: 8 Issue: 1 |