Bu çalışmanın amacı, karate yapan 8 yaşındaki çocuklara uygu/anan senaryo ve derinleşen
gevşeme ça1Lşmaları sonucu değişen ııyanlınışlık düzeyleri nin reaksiyon zamanlarına olan etkilerinin
incelenmesidir. .
Bu çalışmada 8 yaşında, gönüllü ı o erkek çocuk denek olarak kuııanllmışLır. Deneklerin
normal, düşük ve yübek uyarıimışlık düzeyleri kalp atım hızı ve kan basıncı değerleri ile
belirlenmiştir. Reaksiyon zamanı ise :-Je\vtest-IOOO ile belirlenmiştir. Elde edilen verilerin istatistiksel
analizinde SPSS paket programda Wilcoxon ve Friedman istatistik teknikleri hıllam\ınıştır.
Yapılan çalışmanın sonucunda işitsel reaksiyon zamanında anlamlı bir değişiklik
görülmemiştir(p>O.OS). Fakat düşük uyarılıııışlıkdüzeyinin görsel reaksiyon zamanım olumlu şekilde
etkilediği bulunmuştur(p<O.OS).
Bu sonuçlara göre; karate yapan 8 yaşındaki erkek çocuklarda düşük uyarıimışIık düzeyinin
görsel reaksiyon zamanını geliştirdiği ortaya çıkmıştlr.
Anahtar Kelimeler: UyarıImışiık Düzeyi, Reaksiyon Zamanı, Karate.
ABSTRACT
The purpose of this study was to determine the effects of arausal level on reaction time of
the eight-year old children ın karate. The subjects were ten (N= i O) volunteer male children. Aıı the
subjects were 8 years old.
Subjects' optimal, lawand high level of arausal were measured via heart rate, blood
pressure and, reaetion time parametel's. A relaxation exercise seenario was upplied as an intervention.
The data analyzed via an SPSS statİstieal package us ing Wilcoxon and Friedman tests.
The results of this study indicated that there was no significant difference on auditory
reaction time (p>ü.05). l-lowever, the law leve! of arousal had a positive effect on visual reaction time
(p<0.05). Consequently, findings of this study suggest that the leve! of low arausal has an effect on
visual reaction time of eight year-old maJe children in karate.
Key Words: ArousaL Reaetion Time, Kurate.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 21, 2010 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 7 Issue: 2 |