Araştınnamıza; 2842 Sayılı Milli Eğitim Temel Kanununun 9. maddesince kurulmuş bulunan
Hatay ilindeki, Kırıkhan, Yayladağ ve Reyhanlı Yatıh İlkÖğretim Bölge Okulların da (YİBO) okuyan
öğrencilerin ders dışı boş zamanlarını nasıl değerlendirdiklerini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır.
YİBO' ların 2. kademesinde (6.7.8. sınıflar) okuyan ve tarama yöntemiyle belirlenen 360 erkek, 180
kız, toplam 540 öğrenciye 37 sorudan oluşan anket uygulanmıştır. Boş zamanlarda %75.6' sı okuma,
%51 'i spor, %34.8' i tv, %30.2 si ise müzik çahşmalarına katıldıklarını bildirmişlerdir. Genelde
ekonomik ve eğitim düzeyleri düşük ailelerden geldikleri için okullarının spor ve sosyal tesislerinden
yararlanabildiklerini, yatıh oldukları içİn okul idaresinin ve öğretmenlerinin etrafı tanımada, sosyal ve
sportif faaliyetlere katılmada iyi rehber olmadıklan için yeterince boş zamanlarını değerlendiremedikleri
görülmüştür. İstatistiki analizde frekans dağılımı (f), yüzdelik (%), bağımsızlık testi x2 (Kİkare)
sonuçlar 0.05 anlamlılık derecesine bakılmıştıro
Anahtar Kelime: Yatıh okul, boş zaman,
SUMMARY
The investigation was carried out to defennine how 2842 boarder student in Hatay province
(Kınkhan, Yayladağ and Reyhanlı Primary Schools (YİBO) evaluate their waste time. Total of 540
student (360 male and 180 kemale) subjected to scale investigation using inguiry consisting of 37
question. The ıesult showed that 75.6% used their waste time in reading, 5 i % in sports, 34.8% in
TV,fol1owing and 30.2% in music.In general the teachers and school manager were due to their tougth
schedule unable to be good guide to their students in using school social and sports establishments ."
suitable manner the student carne from farnilies with low social and economic status. Statistical analysi,;
offered frequensy distribution (F), percentages (%), dependansy (x2 Chi-Square) and significance of
results at (P<0.05).
Key Words: Boarder School, Waste time.
Journal Section | Makaleler |
---|---|
Authors | |
Publication Date | February 19, 2010 |
Published in Issue | Year 2001 Volume: 1 Issue: 3 |