BibTex RIS Cite

FİZİKSEL UYGUNLUK EĞİTİMİ / PHYSICAL FITNESS EDUCATION

Year 2004, Volume: 6 Issue: 3, 0 - 0, 21.02.2010

Abstract

Amaç. Bu çalışmada beden eğitimi programlan arasında yer alan bir modelolarak fiziksel
uygunluk eğitiminin hedefleri, içeriği, yöntemferi ve değerlendirilmesine yönelik bilgiler vermek ve
uygulamaya yönelik öneriler sunmak amaçlanmıştır
Materyal ve metot: Fiziksef uygunfuk eğitiminin hedefleri, içeriği, yöntemi ve değerlendirilmesiiçin
literatür taraması yapılmıştır.
Bulgular ve tartışma: Günümüz çocuklannın ve gençlerinin sağlık ve zindeliği topıumun geleceğini
yakından ilgilendirmektedir. Üretken toplumlar sağlıklı ve zinde bireylerden oluşur. Öte yandan,
teknolojik gelişmelerin yaşamm her alanına girmesi sonucunda bireyferin daha az fiziksel aktivite
yaptıklan, tefevizyon ve bilgisayar karşısmda daha uzun zaman harcadıklan bilinmektedir. Buna
bağlı olarak ortaya çıkan şişmanlık, obezite, yüksek tansiyon, şeker ve kalp hastaliklan gibi
sorunlar toplum sağlığını tehdit eder düzeyde artmıştır. Düzenli olarak yapılan fiziksel aktivitelerin
çocuklar, gençler ve yetişkinferin sağlığma kısa ve uzun vadede olumlu etkiler yaptığı
des/eklenmiştir. Bunlar arasında kas ve kemik kuvvetinde artış, vücut yağ miktarmda azalma ve
dofaşım-solunum sistemindeki olumlu gelişmeler sayt/abilir.
Sonuç:Toplumsal sorunlara duyarlı olmak zorunda olan okul/ara beden eğitimi dersferi yoluyfa
düzenli fiziksel aktivite yapan, fiziksel uygunluğu gelişmiş, fiziksel aktivite konulannt bilen ve
değerli bulan öğrencilerin yetiştirilmesi gerekmektedir. Bu amaçfa haftalık ders sayısı artırılması,
beden eğitimi ve branş öğretmenlerine hafta idarecilere fiziksel uygunluk hizmet içi eğitim
verilmelidir.

Anahtar kelimeler: fiziksel uygunluk, fiziksel aktivite, obezite

 

ABSTRACT
Purpose: In this study, a model of physical education, fitness education, was explained through
objectives, contents, instructional strategies and evaluation and suggestions were given for
practical appfication.
Material and Method: The literature was searched related to physical fitness education incfuding
its' objectives, contents, instructional strategies and evaluation.
Results and Discussion' Health and fitness of children and youth is directly related to the future of
society. Productive societies are composed of healthy and fit individuals. On the other hand,
because of technological advancements people are fess physically active. They spend more time
watching television and using computers. Because of this, hypokinetic diseases such as obesity.
high blood pressure, diabetes, and heart disease reach apoint where they threaten the heafth of
society. Regular physical aelivity has many positive short and long term benefits on chifdren,
youth and adults inc/uding increased muscle and bone strength, decreased body fat, and
improvements in heart and lung function. ,
Conclusion: Schools need to be sensitive to the problems of society. Through physicaf educatian
courses they should create individuals who perform regular physical activity, know the concepts
of fitness and value the importance of physical activity. In order to achieve this aim, weekly
numbers of physical education classes should be increased and in-service education about
physical fitness education should be given to physica/ educators, classroom teachers and also
school administrators.

Key Words: physica/ fitness, physical activity. obesity.

Year 2004, Volume: 6 Issue: 3, 0 - 0, 21.02.2010

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Journal Section Makaleler
Authors

Hilmi Taşer This is me

Publication Date February 21, 2010
Published in Issue Year 2004 Volume: 6 Issue: 3

Cite

APA Taşer, H. (2010). FİZİKSEL UYGUNLUK EĞİTİMİ / PHYSICAL FITNESS EDUCATION. Beden Eğitimi Ve Spor Bilimleri Dergisi, 6(3).