Stress which is considered as a disease of the modern society harms people physically, mentally and emotionally. What kind of measures should be taken and applied to cope with stress is becoming increasingly important today
Modern toplumun hastalığı olarak kabul edilen stres; fiziksel, zihinsel ve
duygusal anlamda kişiye zarar vermektedir. Stresle baş etmek için ne tür
önlemlerin alınıp uygulanacağı konuları, günümüzde giderek önem
kazanmaktadır.
Eğitim-öğretim sürecinde olumlu bir güç olarak stresin kullanılabilmesi,
mevcut sorunlarla baş edebilen kişilik özelliklerine sahip coğrafya
öğretmenleriyle mümkün olacağından; coğrafya öğretmenlerinin stres
kaynaklarının belirlenerek, gerekli önlemlerin alınması önem taşımaktadır. Bu
doğrultuda “Coğrafya Öğretmenlerinin Stres Kaynakları Nelerdir?” sorusuna
cevap arandığı bu araştırmanın çalışma grubunu 2013-2014 eğitim-öğretim
yılında Gaziantep’te liselerde görev yapan toplam 13 coğrafya öğretmeni
oluşturmaktadır. Nitel araştırma yaklaşımlarından Olgubilim desenine sahip bu
çalışmada “Yaşadığınız stres kaynakları nelerdir?” sorusu yöneltilerek
derinlemesine görüşme tekniği kullanılarak, veriler toplanmıştır. Elde edilen
veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Uyuşum yüzdesi 0.97 olarak
hesaplanmıştır. Coğrafya öğretmenlerinin stres kaynaklarına ilişkin elde edilen
bulgular; eğitim-öğretim süreci, öğretmenlik mesleği, kurum (okul) ve kişisel
olmak üzere 4 farklı kategori altında 10 tema ve 22 alt tema altında tespit edilmiş
olup, bu doğrultuda öneriler geliştirilmiştir.
Primary Language | Turkish |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | February 26, 2015 |
Submission Date | February 26, 2015 |
Published in Issue | Year 2015 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License