BibTex RIS Cite

COĞRAFYA EĞİTİMİ ANABİLİM DALI I. SINIF OĞRENCİLERİNİN PROFİLLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI

Year 2002, Volume: 7 Issue: 8, - , 08.03.2011

Abstract

 

Özet :

Bu araştırmada, Atatürk Üniversitesi Kâzım Karabekir Eğitim Fakültesi Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı I.sınıf öğrencilerinin profilleri ile yıl sonu akademik başarıları arasındaki ilişki, ortaya konulmaya çalışılmıştır.

Veri toplama aracı olarak, Ayvacı (1996) tarafından hazırlanan anket formu değiştirilerek kullanılmıştır. Toplanan veriler SPSS paket programında frekans, yüzde dağılım ve ki-kare uygulanarak analiz edilmiştir. Coğrafya Eğitimi Anabilim Dalı I.sınıf öğrencilerinin profilleri ortaya konulmuş, genel olarak öğrenci profilleri ile akademik başarıları arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır.

Anahtar Kelimeler: Profil, Akademik Başarı, Karşılaştırma

 

 

Abstract :

This study aims to compare the profiles and academic success of the first-year students in the Main Branch of Geography Teaching, Kâzım Karabekir Faculty of Education, Atatürk University.

To collect data, the questionnaire prepared by Ayvacı (1996) was used in a somewhat changed form.The obtained data were analized in SPSS package programme, with the use of frequency, percentage, and Chi-square. The profiles of the first-year students in the Main Branch of Geography Teaching were made clear, and a significant correlation was found between student profiles and their academic success.

Key Words : Profile, Academic Success, Comparison

 

 

Year 2002, Volume: 7 Issue: 8, - , 08.03.2011

Abstract

There are 0 citations in total.

Details

Primary Language tr;en
Journal Section Makaleler
Authors

Mete Alım This is me

Serkan Doğanay This is me

Publication Date March 8, 2011
Submission Date March 8, 2011
Published in Issue Year 2002 Volume: 7 Issue: 8

Cite

APA Alım, M., & Doğanay, S. (2011). COĞRAFYA EĞİTİMİ ANABİLİM DALI I. SINIF OĞRENCİLERİNİN PROFİLLERİ İLE AKADEMİK BAŞARILARININ KARŞILAŞTIRILMASI. Doğu Coğrafya Dergisi, 7(8).

Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License

29929