Yaklaşık 180 km uzunluğundaki Erzurum-Bingöl
devlet karayolu (D950), ülkemizi doğu-batı
doğrultusunda kateden D100 ve D300 karayolarının,
kuzey-güney yönde bağlantısını sağlayan, kısmen
standartı yüksek bir karayoludur. Bunun yanında, Hopa
ve Trabzon limanları ile Gümüşhane, Bayburt, Artvin ve
Erzurum’u güney ve güneydoğunun önemli
merkezlerine bağlayan, en ekonomik yol güzergâhı
durumundadır. Ancak coğrafî koşulların olumsuz
etkileri ve bu iki bölge arasındaki tamamlayıcılık
faktörünün zayıflığı gibi nedenlerle, Erzurum-Bingöl
karayolunda trafik yoğunluğu oldukça düşüktür.
Yeryüzü şekilleri ve iklim koşulları nedeniyle kapanma
riskinin yüksek oluşu, bakım-onarım çalışmalarının
güçlüğü ve bu bölgede bir süre yaşanan terör olayları
karayolunun yoğun kullanımını engellemiştir. ErzurumBingöl
karayolunun bilinen ekonomik önemi göz önüne
alınarak, söz konusu yola yönelik yapılacak her türlü
(bakım-onarım, tünel, köprü, bölünmüş yol gibi)
iyileştirme çalışmalarının, mevcut coğrafî koşullar
dikkate alınarak uygulamaya konulması gerekmektedir.
Primary Language | tr;en |
---|---|
Journal Section | Makaleler |
Authors | |
Publication Date | March 25, 2011 |
Submission Date | March 25, 2011 |
Published in Issue | Year 2005 Volume: 10 Issue: 14 |
Content of this journal is licensed under a Creative Commons Attribution NonCommercial 4.0 International License